To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.9DI-D] CHECK ENGINE zaświeca się przy dużych obrotac

herflik95 - 16-03-2009, 11:30
Temat postu: [Cari 1.9DI-D] CHECK ENGINE zaświeca się przy dużych obrotac
Wiatm

Mam otóż taki problem. Gdy przypiłuje troche autko tak 3.5-4 tyś obrotów zaświaca mi sie kontrolka check, gdy zmienie bieg na wyższy kontrolka od razu gażnie. Autko nie traci mocy anie nie wpada w żadne wibracje. Czemu się tak dzieje z ta kontrolką.

Anonymous - 16-03-2009, 11:42
Temat postu: Re: CHECK ENGINE zaświeca się przy dużych obrotac
herflik95 napisał/a:
Czemu się tak dzieje z ta kontrolką.

błędny odczyt
ecu informuje , ze coś nie mieści sie w normach lub jest uszkodzone
poprzez wyswietlenie ostrzeżenia

sprawdź co za błąd podpinajac pod kompa

herflik95 - 16-03-2009, 11:47

cholera byłem jakiś miesiąc temu na kompie i nie wykazał żadnych blędów a w między czasie wymieniłem tylko termostat
Anonymous - 16-03-2009, 16:13

Mam to samo i planuje się wybrać do podpięcia do kompa, nie wiem tylko jeszcze kiedy, bo przy spokojniejszej jeździe problem nie występuje. Czekam aż się jeszcze coś zbierze - prawdopodobnie będę ustawiał zbieżność po wymianie wahaczy z tyłu.

Pozdrawiam
Arthus

Piwor - 16-03-2009, 17:42

To jest domysł, bez kompa nie poradzisz. możliwe, że sonda nie wyrabia przy wyższych obrotach i daje błędne dane. Czy coś się dzieje z samochodem?
herflik95 - 17-03-2009, 09:15

Piwor, z samochodem nic sie nie dziej, łądnie trzyma obroty nie ma żadnych wibracji, poprostu autko jak jest na wysokich obrotach to sie zaswieca kontrolka ale tylko tyle ze sie świaci, auto jedzie normalnie nie wpada w zaden rezonas, nic sie nie trzesie, nadal ma moc zeby jeszcze bardziej wkrecać sie na obroty, po zmianie biegu na wyższy kontrolka gaśnie ale autko zachowuje sie cały czas normalnie
Anonymous - 19-03-2009, 00:32

Tak jak pisał Piwor - tylko komputer da ci odpowiedź co dolega. Ja mam to samo i wybieram się na odczyt błędów za jakieś 2-3 tygodnie. Nie ma co gdybać po powodów mogą być dziesiątki.

Pozdrawiam
Skopens

lesiom0 - 09-08-2009, 13:54

Byłem z podobnym problemem w ASO. Z ta różnicą, że u mnie kontrolka zapala się czasami w okolicach 3 tys. i gaśnie gdy lekko zdejmę noge z gazu. Dzieje sie to najszęściej na 4 i 5 biegu. Nie zawsze ale zwykle gdy przycisnę z niskich obrotów np. 2 tys. nie wiem od czego to zależy bo tak jak wsześciej wspomniałem jest to sporadyczna przypadłość. W serwisie stwierdzili (w oparcu o kody błędów) dwie możliwe przyczyny: EGR lub czujnik ciśnienia doładowania. EGR to 950 natomiast czujnik wystepuje z rurą i kosztuje 900 (w IC można kupić oddzielnie 240). Jako że pewności nie mieli nie zdecydowałem sie na wymiane czegokolwiek. Wyczyszczono EGR i wypłukano Boost Sensor. Kontrolka nadal się zaświeca. Podmieniłem obydwa elementy (razem i pojedyńczo) z innego silnika (sprawnego). Kontrolka zapala sie w identycznych warunkach. Może coś z ECU lub instalacją elektryczną :?: W związku z tym że poza kontrolką innych objawów nie ma, odpuściłem sobie drążenie problemu i cieszę się z jazdy.
Na ewentualne pytania pasażerów: "Dlaczego zaświeca sie ta kontrolka?" odpowiadam, że Misia informuje mnie o dostepnej nadwyżce mocy :p

LukaszSZ999 - 10-08-2009, 20:18

I prawidłowo że sie swieci :D Kto kreci tego diesla do 4 tyś? Aż szkoda silnika. Ja nigdy nie przekraczam 3 tyś nawet przy dynamicznej jeździe.
Anonymous - 11-08-2009, 12:05

LukaszSZ999 masz calkowita racje
Marcin_25 - 17-08-2009, 18:42

Witam wszystkich mam podobny problem carisma 2000r. 1,9 TD mi się zaświeca ta katrolka jak jade pod górke, jak wyjade na prostke albo z górki to gaśnie albo jak np. ruszam na bardzo niskich obrotach czasem też jak wjade w dzióre nikiedy się ich nieda uniknąć to się zaświeci i zgaśnie. byłem z tym kiedyś na serwisie i powiedzieli mi że to czujnik pompy wtryskowej kazali zwrócić uwage na to jak się zaświeci czy niekopci ale nic takiego niema miejsca. co by to mogło być...
Anonymous - 17-08-2009, 20:14

LukaszSZ999 to zdaje się Ty pisałeś o tuningu domowej roboty na td... A przegazowanie do 4000 co jakiś okres to raczej nic tragicznego gdyż przepalasz nagar z silnika. Nie jeden mechanik wam powie , że trza autko czasem pogonić. Wierzcie to działa. Mam podobny problem co kolega lesiom0. Kontrolka sie zapala gdy mam 4 lub 5 bieg i zbieram z 2000 obrotów. Świeci chwilę i gasnie. Dodam, że jak trzymam auto na wyższych obrotach to nic się nie zaświeca.
LukaszSZ999 - 17-08-2009, 20:45

Co innego przygazować na postoju co innego w czasie jazdy wkręcać go do 4000 a to dla mnie głupota...

wojtec napisał/a:
A przegazowanie do 4000 co jakiś okres to raczej nic tragicznego gdyż przepalasz nagar z silnika. Nie jeden mechanik wam powie , że trza autko czasem pogonić. Wierzcie to działa.


Ciekawe... :D

Anonymous - 18-08-2009, 11:03

prawda to dziala, od czasu do czasu nalezy przegonic maszyne, ale np. meczenie silnika na 4 od 3 do 4 tys obrotow to porazka, wg mnie lekko powyzej 3 tys mozna go zakrecic a to wystraczy zeby byl "przegoniony"
lech sankiewicz - 30-08-2009, 22:46

siema! podobna sprawa z moja carisma (1.6 benzyna), tyle ze kontrolka zapala sie bez zadnego powodu (czy to z gorki czy po prostej) i gasnie po ok. dwoch dniach jazdy. Potem chwila spokoju i znowu to samo. po podlaczeniu do kompa wyszlo, ze to blad P0170. Moze to byc: intake leak, Air system, fuel pressure/pump, injectors, EVAP canister purge valve lub HO2S. Moze ktos wie o co chodzi???
Z gory dzieki!



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group