To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Ogólne - Lekko skręcona kierownica

dariolee - 17-03-2009, 07:31
Temat postu: Lekko skręcona kierownica
Na prostej drodze żeby jechać prosto muszę mieć lekko skręconą kierownicę w prawo. Jest to delikatne skręcenie ale zawsze. Jakieś sugestie ??
Matejko - 17-03-2009, 07:53

ustawic geometrie zawieszenia, jesli nie pomoze to wymienic opony
Anonymous - 19-03-2009, 00:27

Spróbuj też sprawdzić ciśnienie w oponach czy jest ok i czy jest takie same w obu kołach.

Pozdrawiam
Arthus

drd1812 - 19-03-2009, 20:00

Jeśli autko się dobrze prowadzi, nie ściąga na lewo i prawo a zbieżność autka jest prawidłowa to przyczyną krzywego ustawienia kierownicy są kolejne wymiany końcówek drążka kierowniczego i niedokładne zgranie z ułożeniem kierownicy (w tzw prostym ułożeniu).

Są na to dwie metody:
- jedna regulacja drążków (ustawianie zbieżności) na prosto ustawionej kierownicy,
- zdjęcie kierownicy i ustawienie w pozycji na wprost (wymaga dużego zachodu, poduszka itd).

Ginger1021 - 22-03-2009, 11:14

Ja miałem coś takiego jak był sworzeń wywalony. Po wymianie jest prosto.
A skręcenie było minimalne, takie jakby o jeden ząbek w kierownicy, a reszta była oki.

saphire - 23-03-2009, 08:28

Geometria do ustawienia - chyba że przy okazji wyjdzie że masz coś uszkodzone lub pogięte w zawieszeniu.

[ Dodano: 23-03-2009, 08:30 ]
Geometria do ustawienia - chyba że przy okazji wyjdzie że masz coś uszkodzone lub pogięte w zawieszeniu. Z ustawianiem kierownicy "na wprost" sobie odpuść ;) jeśli jedziesz prosto a kółko masz skręcone to znaczy że masz złą geometrie. Koniec. kropka.

zyga39 - 30-03-2009, 18:08

Witam
Ja mam podobny problem.
Kierownica skręcona w prawo o pare stopni, szybsze scieranie opon od zewnętrznych krawędzi i delikatne drgania kierownicy przy około 120 km/h.
Czy ustawienie zbieżności załatwi problem czy może z tego wyjść jakaś poważniejsza naprawa?

ZEROSUPER - 30-03-2009, 18:36

zyga39 napisał/a:
Witam
Ja mam podobny problem.
Kierownica skręcona w prawo o pare stopni, szybsze scieranie opon od zewnętrznych krawędzi i delikatne drgania kierownicy przy około 120 km/h.
Czy ustawienie zbieżności załatwi problem czy może z tego wyjść jakaś poważniejsza naprawa?


Drgania w zawieszeniu przy prędkościach w zakresie 100-120 to na 99% zła zbieżnosć bądź wygięta felga tudzież wada opony.

demeone - 30-03-2009, 19:16

A jezeli nie ma drgan przy tej predkosci, opony sie nie scieraja, auto nie zjezdza samo na lewa czy prawa strone a kierownica i tak jest skrecona to czy to znaczy ze jest kiera zle osadzona?
ZEROSUPER - 30-03-2009, 19:52

Raczej bym stawiał na geometrie ustawiona na lekko skręconej kierownicy. Trzeba by wyprostowac kiere na idealnie prosto i wyregulować geometrie.
zyga39 - 30-03-2009, 21:54

ZEROSUPER napisał/a:
zyga39 napisał/a:
Witam
Ja mam podobny problem.
Kierownica skręcona w prawo o pare stopni, szybsze scieranie opon od zewnętrznych krawędzi i delikatne drgania kierownicy przy około 120 km/h.
Czy ustawienie zbieżności załatwi problem czy może z tego wyjść jakaś poważniejsza naprawa?


Drgania w zawieszeniu przy prędkościach w zakresie 100-120 to na 99% zła zbieżnosć bądź wygięta felga tudzież wada opony.


No tak to w takim razie będzie to zbieżność. Opony kupiłem w listopadzie nowe, felgi wybalansowane. Jedyne co mnie martwi to że opony są mocniej pościerane na brzegach :/
Czy w takim przypadku zamiana opon z przodu na tył będzie dobrym posunięciem, czy może zostawić tak jak są?

MAłY - 30-03-2009, 22:43

saphire napisał/a:
Geometria do ustawienia


A jak ustawia sie geometrie z przodu? Kiedys byłem na zbiezności i gość powiedział, że koła mam odchylone o 2stopnie poza normą. Oczywiscie powiedzaił, ze nie ustawi bo sie NIE DA.

szkuba - 01-04-2009, 17:25

MAłY, masz na myśli kąt pochylenia względem pionu PK? http://www.wimad.com.pl/i...25#terminologia
Jeśli tak to być może jest jednak na to ratunek: http://www.wimad.com.pl/i...p=1&id=25#sruby
Z tego co widziałem to do Cari chyba też mają do wersji z "nie rozwierconymi dziurami" cokolwiek to znaczy.
Jeśli się zdecydujesz, daj znać co z tego wyszło choćby na priv.

MAłY - 01-04-2009, 20:01

szkuba napisał/a:
masz na myśli kąt pochylenia względem pionu PK?

doładnie .
Czyli normalnie regulacji nie ma z tego wynika. ale w sumie ta sruba to tez jakis ratunek. Bede jechał na inną stacje sprawdzic zawieszenie i zobacze co mi powiedza.
Pozdro

Anonymous - 17-04-2009, 20:04

Jeżeli masz gumy pościerane na zewnątrz to albo wynik zbyt malego ciśnienia w oponach lub ich ząbkowania. Powodować to mogą zużyte amortyzatory.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group