To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - Akcja serwisowa

dziku79 - 17-03-2009, 12:40
Temat postu: Akcja serwisowa
Akcja serwisowa Mitsubishi Grandis XP i Outlander GS45X

W niektórych egzemplarzach Mitsubishi Grandis XP i Outlander GS45X może dojść do nieprawidłowego działania świateł LED; w modelach Grandis XP istnieje dodatkowo ryzyko oderwania osłony termicznej wydechu - powiadomiła UOKiK firma MMC Car Poland.

87 egzemplarzy Mitsubishi Grandis XP w Polsce posiada wadliwie zamontowaną termiczną osłonę wydechu. Usterka dotyczy modeli wyprodukowanych do marca 2006 roku. Defekt prowadzi do pęknięcia i oderwania osłony, która - upadając na jezdnię - może doprowadzić do zagrożenia w ruchu drogowym. Numery VIN uszkodzonych pojazdów znajdują się pod ponizszym adresem.

http://uokik.gov.pl/downl...dGxhbmRlci5wZGY

Inną wadą Mitsubishi Grandis XP jest ryzyko nieprawidłowego działania włącznika świateł stopu LED. Usterka ta może wystąpić również w niektórych modelach Outlander GS45X. Wada dotyczy 177 aut poruszających się po polskich drogach, które opuściły fabrykę przed kwietniem zeszłego roku - czytamy w komunikacie UOKiK.

MMC Car Poland rozpoczęło już akcję serwisową. Właściciele uszkodzonych modeli zostali poinformowani o bezpłatnej naprawie, w ramach której - w zależności od modelu i rodzaju uszkodzenia - zostanie wymieniona osłona wydechu lub mechanizm świateł LED.

KowaliK - 17-03-2009, 16:36

Patrząc na VIN, akcja obejmuje tylko rocznik 2008. :)
dziku79 - 18-03-2009, 10:38

faktycznie, jest prawdopodobnie blad w tym artykule...

http://www.uokik.gov.pl/p..._o_/art277.html

w innych mediach podaja date produkcji do kwietnia 2008, na co wlasnie wskazywalyby numery VIN...

http://4x4.auto-swiat.pl/...asp?Artykul=629

Anonymous - 18-03-2009, 17:14

na pewno to z kwietnia. na przykład mój, odbierany w maju, tez jest na liście. Ale coś o akcji jakoś mnie MMC nie poinformowało...
Anonymous - 20-03-2009, 11:29

nbert napisał/a:
na pewno to z kwietnia. na przykład mój, odbierany w maju, tez jest na liście. Ale coś o akcji jakoś mnie MMC nie poinformowało...


na wszystkim oszczędzają, nawet na papierze listowym, calkowicie zeszli na psy

Matti - 20-03-2009, 12:43

Witam !!!

a ja muszę napisać że zostałem o tym poinformowany listownie przez MMC dodatkowo dostałem załącznik z listą wszystkich ASO w naszym kraju do których mogę się zgłosić

Anonymous - 25-03-2009, 10:46

Hm,

ja również dostałem już takie pisemko.

Problem w tym, że MMC wysłało go do leasingodawcy (co jest dosyć słabą praktyką, biorąc pod uwagę że mają wszystkie moje dane...).

Chwała EFL, że wysłali mi to poleconym :)

N.

[ Dodano: 26-03-2009, 13:44 ]
No i jestem już po wymianie.

Poza wymianą wyłącznika świateł stopu, jest dodatkowa akcja serwisowa jest na osławione obejmy przy intercoolerze turbo (opisywane w innych wątkach, spadanie obejmy objawiające się utratą mocy i zatrzymaniem) - upomnijcie się przy wizycie w serwisie, gdyby zapomnieli :)

Ja się co prawda nie upomniałem, i w zasadzie mógłbym serwis pochwalić (wyrobili się z jednym i drugim poniżej godziny) aleeeeee.... zaliczyli wpadkę, i dlatego nie napiszę jaki to serwis. . 3 km od serwisu Outlander pokazał mi, że mam wracać do serwisu bo padł ASC (ikona samochodzika na "poślizgowych" śladach).

Wróciłem, pozaglądali, poskrobali się w głowę, zresetowali błąd i kazali jechać. No nie wiem... moje zaufanie do marki lekuchno jakby osłabło.

bonito - 27-03-2009, 08:41
Temat postu: Powód akcji serwisowej
Tak dla ciekawości - według mechaników powodem akcji serwisowej włącznika świateł hamulcowych jest obecność silikonu na stykach tego wyłącznika - pechowo jest diodowy, czyli ma niższe napięcie zasilania, czyli jest bardziej podatny na zanik kontaktu przy zanieczyszczeniu styków.

bonito

change - 27-03-2009, 12:02

nbert napisał/a:
3 km od serwisu Outlander pokazał mi, że mam wracać do serwisu bo padł ASC (ikona samochodzika na "poślizgowych" śladach).

Wróciłem, pozaglądali, poskrobali się w głowę, zresetowali błąd i kazali jechać. No nie wiem... moje zaufanie do marki lekuchno jakby osłabło.



nbert, nie zignoruj tematu i nie daj sie spuscis po brzytwie skasowaniem pamięci.

ja (i serwis) walczymy z tym bledem prawie cala zime. prawdopodobnie blad polega na zlym wskazaniu kata wychylenia kierownicy (steering angle), ale u mnie wymieniono juz czujnik wychylenia kola kierownicy oraz caly modul sterujacy ASC i ABS. problem wraca.
ASC sie wylacza, ale wystarczy wylaczyc samochod i zapalic na nowo, zeby komunikat zniknal. Niestety, problem lubi sie powtarzac.

zobaczymy. w poniedzialek kolejna wizyta
Diagnosta w serwisie (nie moge mu odmowic checi rozwiazania problemu, stracil juz na to kilkanascie godzin) twierdzi, ze probowal juz wszystkiego i pozostaje tylko dokladne sprawdzenie wszystkich wiązek i stykow ukladu, bo najprawdopodobniej gdzies tam wystepuje zanik sygnalu.

Anonymous - 27-03-2009, 12:10

rzeczywiście nieciekawa sytuacja.

mam nadzieję, że u mnie wyniknęło to z grzebania przy elektryce (wyłącznik świateł stop), i że się nie powtórzy. syndrom nie ustąpił po uruchomieniu samochodu, natomiast "pomogło" grzebanie w skrzynce rozdzielczej pod kierownicą.

michal@gdynia - 27-03-2009, 14:25

Witam Panowie,

Czy Wam również powyższy link na stroni UOKIK-u się nie otwiera? Sprawdzałem go wcześniej i działał.

Mam pytanie w związku z tą akcja serwisową. Zakupiłem Outlandera (rok prod. 2008) w Niemczech. Pierwszy raz był rejestrowany w Danii. Na liście UOKIK-u nie ma mojego VIN-u, ale jest jeden VIN z mniejszą numeracją i jeden z większą (mam na myśli ostatnie dwie cyfry VIN-u). Czy w związku z powinienem założyć, że moje auto też powinno się zgłosić do serwisu nawet jeżeli nie ma go na liście VIN-ów? Jeżeli tak to dlaczego nie ma go na tej liście? Dlatego, że nie został zakupiony w kraju? Czy raczej mam uważać, że auto nie ma tej usterki?

Proszę o opinie.

Pozdrawiam

dziku79 - 27-03-2009, 15:58

link wciaz jest aktywny, strona sie otwiera, plik z lista Vin tez...

A co do Twojego auta, to chyba dobrze ze go nie ma na liscie, ale dla pewnosci moze sprawdz czy Dunski oddzial nie prowadzi podobnej akcji serwisowej, lub zadzwon do Mitsubishi Polska, powinni Ci poradzic co robic.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group