To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA5W 2.5] sportowy wydech

mudzin - 18-03-2009, 23:01
Temat postu: [EA5W 2.5] sportowy wydech
witam. czy ma ktos przerobiony wydech w swoim galu? jestem ciekaw jakie sa efekty. macie jakies foty jak to wam wyszlo. zastanawiam sie nad czyms takim w swoim aucie ale nie bardzo wiem jaki bedzie efekt estetyczny, jak to auto sie bedzie prezentowac. jaka wybrac najlepiej koncowke?? owal czy normalna okragla?
Lipa - 19-03-2009, 10:57

Też się zastanawiam nad tym problemem, chciałbym, żeby gal był trochę głośniejszy, w googlach szukałem jakiś rozwiązań na ten problem, znalałem jednego gościa z Islandii bodajże co ten temat przerabiał, cały końcowy tłumik wymienił, nawet filmik miał nakręcony, mnie osobiście się podobało.
kubasiw - 19-03-2009, 11:42

Chodzi raczej o zmianę całego układu od katalizatora do tłumika końcowego.

Każdy uznany warsztat zajmujący się układami wydechowymi pospawa co sobie zapragniemy. Można nawet uzyskać poziom hałasu podobny jak w serii, tylko trzeba dać odpowiednio duże tłumiki przelotowe i sportowy katalizator.

Mudzin, najbliżej Ciebie to jest MGmotorsport chyba w Katowicach, który b. dobrze ogarnia te kwestie.

Pytanie się tylko nasuwa czym nasze galanty 2.5 V6 są tak zduszone do tych 160 km. Czy kwestia leży na pewno w jakości i średnicy wydechu czy może, w układzie dolotowym, czy w elektronice. Zapewne wszystko po trochu.

Nie mniej tez zawsze mnie ciekawiło to zagadnienie ale mimo usilnych starań nie znalazłem w necie wyników modyfikacji wydechu konkretnie w 6A13 ... Musi ktoś iść na pierwszy ogień chyba :D

Lipa, jak zależy Ci na zmianie dźwięku to zmieniasz tylko tłumik końcowy na przelotowy. Też najlepiej zamówić u kogoś określając jaki ma być głośny. Czy ma urywać głowę i włączać alarmy, czy tylko kosmetycznie buczeć.

Lipa - 19-03-2009, 13:26

kubasiw napisał/a:

Lipa, jak zależy Ci na zmianie dźwięku to zmieniasz tylko tłumik końcowy na przelotowy. Też najlepiej zamówić u kogoś określając jaki ma być głośny. Czy ma urywać głowę i włączać alarmy, czy tylko kosmetycznie buczeć.


Czyli muszę cały tłumik końcowy zmienić na przelotowy tak??, chciałbym, żeb7y lekko buczał, podczas mocnego przyspieszania miałby głośniej ryczeć(ale nie w stylu wiejskiego tuningu), kompromis do codziennej jazdy.

Będę musiał pojeździć po zakładach montujących tłumiki

Baconsson - 19-03-2009, 17:26

W Escorcie miałem zamontowany tłumik końcowy firmy Montii Motorsport z dużą owalną końcówka. Nie było żadnych innych modyfikacji układu wydechowego typu strumienica zamiast katalizatora. Osiągnięty dźwięk bardzo mi odpowiadał... na niskich obrotach bardzo przyjemnie buczał, a przy wkręcaniu na wyższe robił sie coraz głośniejszy. W mieście rewelacja , troche gorzej w dłuższych trasach gdzie buczenie przy 120km/h było dla niektórych pasażerów bardzo nużące. No ale za to dźwięk repetowania przy schodzeniu z obrotów był nieziemski :D :D :D

Ale teraz bardziej odpowiada mi ryk V6 :P

kravietz - 19-03-2009, 17:56

Ja mam kompletny REMUSA.Samochód kupiłem z niemiec i poprzedni właściciel go zamontował.Ale jest świetny ,przy normalnej jezdzie cichy przy agresywniejszej chodzi jak rasowy sportowy samochód.No i spełnia normy dzwiękowe :P
pepi - 21-03-2009, 09:56

ja nie mam katalizatora i wstawiłem sobie w jego miejsce strumienice gwintowana jest w środku jak lufa pistoletu
końcówka wydechu to jakias normalna chyba remus albo jakoś tak
ja nie lubie basowego klangu i ten jaki jest na strumienicy jest dla mnie idealny jest cichy do 2000 potem zaczyna mieć taka metaliczna barwę jak by ktoś podkręcił soprany i zmniejszył basy :lol:


pozdrawiam

Lipa - 21-03-2009, 18:48

Napisałem do Firmy EL-tec, czekam na odpowiedź, mają podać cenę ostatniego tłumika przelotowego nie za głośnego, ze standardową końcówką wydechu
Kamil-2k - 22-03-2009, 10:26

Lipa napisał/a:
Napisałem do Firmy EL-tec, czekam na odpowiedź, mają podać cenę ostatniego tłumika przelotowego nie za głośnego, ze standardową końcówką wydechu


Jakbyś wiedział jaka cena to proszę napisz, bo jestem ciekawy jak el-tec ceni swoje wyroby. Ja u siebie też chciałbym "podkreślić" trochę dźwięk V6 :) bo seryjny wydech za cichy troszke.

Lisek - 22-03-2009, 11:18

Ale czy warto psuć ten charakter V-ki, jest cicha i przez to miła dla ucha, wydaje mi się ,że nie warto - kolega ma w V6 (ale mazdy) sportowy wydech i niestety wydaje to z siebie dźwięk jakby było to zwykłe R4.
zuku3210 - 22-03-2009, 12:03

kravietz, Też mam zakładany w niemczech wydech Remusa tylko jeszcze nie moge dojsc w paierach czy to sam tłumik czy moze wieksza czesc wydechu.
Btw to nie lubie głosnych i basowych tlumikow jakos, zwlaszca w miescie jak co trzeci golf mi buczy jak ide po bułki :P a ten z Remusa przy spokojnej jezdzie do 3000obr jest dosyc cichy powyzej czyli 4000-5000 zaczyna agresywniej ryczec :D

kubasiw - 22-03-2009, 12:20

Lisek napisał/a:
Ale czy warto psuć ten charakter V-ki, jest cicha i przez to miła dla ucha, wydaje mi się ,że nie warto - kolega ma w V6 (ale mazdy) sportowy wydech i niestety wydaje to z siebie dźwięk jakby było to zwykłe R4.


Wydaje mi się, że powinniśmy spojrzeć na to głównie przez pryzmat poprawienia osiągów. Pytanie jest takie: czy zrobienie nowego, dokładniej wykonanego od serii układu wydechowego z kwasówki da przyrosty mocy i jakie, czy może nic nie da.

Ja bym to widział tak, że w miejsce katalizatora albo jakaś atrapa (żadne strumienice), albo hi-flow sportowy kat, dalej ta sama średnica co w serii albo minimalnie większa, duży przelotowy tłumik, i na końcu przelotowy tłumik w wielkości uzależnionej od tego czy chcemy mieć głośność prawie jak w serii czy może średnio głośno albo bardzo głośno. Ale to detal.

Ważne jest czy poprawienie wydechu w 6a13 daje jakieś wymierne przełożenie na wzrost mocy. Zapewne nie dowiemy się tego dopóki ktoś nie podejmie się takiej modyfikacji :D

marexi - 22-03-2009, 13:32

no wiec tak, ja planuje poleciec na hamownie niedlugo, spraqdzic ile mam i zaczac lekkie mody:) wywalic kata, zmienic wydech potem troche dolot sprawdzic i potem dalej bede sie bawic w silnikowe sprawy, zastanawaim sie co na to sonda lamba ale cos wymysli sie 8)

[ Dodano: 22-03-2009, 13:58 ]
A tak sobie mysle ze w sumie japonce robili wsytkie maszyny max 280koni ale po zakupie jakiegos tam zestawu tuningowego do zamontowania mozna od razu bylo wyciagnac zapas, patrz przypadek nissana 300zx i wszystkich innych i vr4 i w ogole i w ogole. i mysle ze ktos to dobrze zna japonski znalazlby moze cos do zwyklych 2.5 litrowych naszych v-ałek. poki co mysle dalej;)

mudzin - 22-03-2009, 18:53

do galanta trudno jest dostac zwykly tlumik a co dopiero sportowy. sa firmy ktore przerabiaja uniwersalne, dorabiaja mocowania. sam taki kiedys kupowalem do citroena, tez mialem monti (owalny, caly z nierdzewki) niestety sprzedalem go za bezcen na allegro.

ma ktos jakies zdjecia swojego wydechu?? liczy sie tez efekt estetycznty

Lipa - 30-03-2009, 18:27

Niestety El-tec chyba olał sprawę, szkoda...

[ Dodano: 05-04-2009, 21:43 ]
No i jest odpowiedź(nie sądziłem, że odpowiedzą):

-Witam, znalazłem Wasz link na forum mitsumaniaki, czy macie w swojej ofercie jakieś tłumiki przelotowe to Galanta sedan 97rok 2,5V6.

-Witam serdecznie!
Oczywiście mamy takie tłumiki w naszej ofercie - pasujące do Pańskiego Galanta.
Jako producent tłumików ze stali nierdzewnej możemy wykonac praktycznie każdy kształt tłumika, ale aby wycenić nasze produkty - proszę o podanie więcej konkretów.

-Witam ponownie, dziękuję za zainteresowanie pytaniem, chciałbym mieć jakiś głośnieszy tłumik końcowy(tylko nie tak by zalatywało wiochą), coś głośniejszego od oryginału, na wolnych obrotach mogłoby delikatnie buczeć, jednak najgłośniejszy żeby był podczas przyspieszania. Końcówka wydechu powinna być tak jak w oryginalnym tłumiku.
Podaję dokładniejsze informacje
Mitsubishi galat sedan 1997 rok, 2,5litra V6 163KM, automat

-Witam ponownie!
Wykonanie tłumika spełniającego Pańskie oczekiwania nie stanowi dla nas problemu.
Zarówno pod względem walorów "dziękowych" jak i typu czy kształtu końcówek - pomimo dużego silnika z powodzeniem damy sobie radę i jestem pewien, że będzie Pan zadowolony.
Koszt wykonania oraz montażu tłumika końcowego do Pańskiego auta to około 750 zł.
pozdrawiam i zapraszam serdecznie



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group