To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero II - [2.5 TD] Sprzęgło

Mighn - 18-03-2009, 23:47
Temat postu: [2.5 TD] Sprzęgło
No i stało się... po wymianie oleju sinik zaczął cichutko mruczeć wreszcie, więc można posłuchać co się sypie :/

Po wysprzęgleniu wyraźny (choć cichutki) stukot, przyśpieszający po dodaniu gazu - wniosek docisk sprzęgła, może łożysko dociskowe - jeden pieron trzeba cały komplet wymienić :( i tu pytanie dość poważne: koniecznie warsztat, czy da się podziałać "polowo" samemu? polowo czyli bez kanału czy podnośnika, auto z 20cm w górę, na kobyłki przód, skrzynia wek wymiana i poskładać... w UAZ-ie przechodziło bez większego halo, ale czy w pajero da rade i na ile to będzie ciężka operacja?

wajc83 - 19-03-2009, 07:09

Witaj spokojnie da rade to zrobic ja na kanale własnie mam Pajero i sprzegło wymieniłem w 2,5 godziny wiec na płaskim zejdzie ze 4. Powodzenia . :lol:
Gene - 19-03-2009, 07:17

Mighn napisał/a:
...i tu pytanie dość poważne: koniecznie warsztat?
Nie, koniecznie nie. :wink: Tylko pytanie dlaczego i po co sie mordowac.
Mighn napisał/a:
Mitsubishi Shogun (Pajero) 5DR 2.5 TDI mark II (1991) Super Select, difflock mostu.
Masz II generacje wiec auto nie jest jeszcze napakowane elektronika ale mimo wszystko to nie UAZ. Znasz sie na mechanice, walcz ale taka partyzantka jest dobra na wyprawie gdzie od najblizszego warsztatu dziela Cie dziesiatki lub nawet setki kilometrow. Wtedy jak cos piardnie, nie ma wyboru. Rzucasz sie na glebe i modlisz abys mial wlasciwe czesci zapasowe w bagazniku. :wink:
Oczywiscie jesli wymiana nie sprawi Ci klopotu. Dysponujesz narzedziami i odpowiednimi warunkami walcz. Przy okazji zrob opis i moze zdjecia jakies. :wink:
Powodzenia
p.s. jesli to Ci pomoze na forum w dziale Downloads znajdziesz service manual do II a tam plik "clutch" :wink:

chudyone - 19-03-2009, 10:32

Co do wymiany, bez kanalu to bedzie troche ciezko ale da rade. Wszystko da sie zrobic :] Najgorzej jest odkrecic dwie gorne sruby od skrzyni. Najlepiej przygotuj sobie jakas spora przedluzke bo wtedy jest najlatwiej dojsc :)
Pozdro i zycze powodzenia. A i polecam sprzeglo exedy - komplet kosztuje okolo 1200 zl a jest naprawde dobre :)

Mighn - 19-03-2009, 11:03

Ja namierzyłem za 148 funtów cały komplet (z dociskiem i łożyskiem) od AISIN-a, a o ile się nie mylę to właśnie AISIN był montowany fabrycznie?

A i pytanie - skrzynie trzeba wyjąć, czy da się po odkręceniu przesunąć w tył?

A dla czego się mordować??
1. (ważniejsze) bo lubię grzebać w swoich autach
2. bo za cenę mechanika kupie sobie pięknego przedniego grilla (taka nagroda za pare godzin klęcia :P )

Gene - 19-03-2009, 11:21

Mighn napisał/a:
A dla czego się mordować??
1. (ważniejsze) bo lubię grzebać w swoich autach
2. bo za cenę mechanika kupie sobie pięknego przedniego grilla (taka nagroda za pare godzin klęcia :P )

:thumbright:

Mighn - 19-03-2009, 13:59

A może łatwiej skrzynkę zostawić a wyjąć silnik (jest wyciągara pod sufitem w warsztacie)?
Gene - 19-03-2009, 15:25

Nie ma tak w Mitsu aby trzeba bylo wyciagac silnik. O ile sie orientuje to cofasz wal, zwalasz kszyne i wymieniasz zestaw sprzegla. :wink:
chudyone - 20-03-2009, 11:50

bez problemu mozna cofnac:) po cofnieciu wygląda to tak
tylko pamietaj zeby odkrecic docisk od kola zamachowego najpierw bo inaczej nie zdejmiesz skrzyni, odkręca to sie przes otwor po prawej stronie skrzyni biegow zaslepiony kwadratowa gumowa zaslepka. powodzenia:)

maur - 12-03-2010, 22:08

Odgrzebałem sobie ten temat bo właśnie siada mi sprzęgło...
Kilka dni temu zaczęło byc słyszalne w momencie wyciskania (takie dziwne skrzypienie), potem wyciągałem kogoś z bagna i je przypaliłem a dziś już mi się slizga...
Czy da się coś jeszcze w nim naprawić - (wiem że trudno to zdiagnozować na podstawie takiego opisu sytuacji) ale może ktos poprostu wie?:PP Czy muszę szukac nowego?

zbyszekm2 - 12-03-2010, 22:22

Musisz niestety szukać nowego.
maur - 13-03-2010, 21:08

ahaa..więc kolejne pare stów do skarbonki bez dna.. :(
gołąb - 14-03-2010, 07:58

maur napisał/a:
potem wyciągałem kogoś z bagna i je przypaliłem a dziś już mi się slizga...
Każdy jest kowalem własnego losu :)

Tu również wychodzą na wierzch plusy skrzyni automatycznej z pośród rzeki uniedogodnień

maur - 17-03-2010, 23:27

Kupiłem sprzęgło JC Premium za 272 zł - na zniżkach mojego mechanika w Intercarsie. Pojęcia nie mam czy jakościowo jest cokolwiek warte..Przy okazji wymienił mi poduszkę boczną po skrzynią (jest cos takiego?) i olej w skrzyni i reduktorze - podobnież było tam niezłe szambo:P...Wymienił też simmering miedzy skrzynią a silnikiem bo ciekło na nim. Teraz przyjdzie pora na wtryskiwacze i regulację zaworów (bo chyba są regulowalne??) oraz zapłon. Niekończąca się historia...
zbyszekm2 - 19-03-2010, 22:21

maur napisał/a:
Kupiłem sprzęgło JC Premium za 272 zł - .

JA takie sprzęgła 2 szt do 2,8TD musiałem reklamować, od tej pory nie używam sprzęgieł z IC.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group