To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Awaryjnosc manualnych skrzyń biegów

Anonymous - 19-03-2009, 11:54
Temat postu: [EAxx] Awaryjnosc manualnych skrzyń biegów
jest temat odnosnie automatow jednak od pewnego czasu ciekawi mnie jak to jest z manualnymi skrzyniami :!: :?: czy lubieja szwankowac i padac
wiec zrobimy ankiete podobna do tamtej (wpsiujcie awarie synchronizatorow itp oraz mysle ze awarie sprzegla rowniez ).

Moze pozwoli to rozwiac watpliwosci ktore skrzynie faktycznie sa mniej lub bardziej przyjazne dla naszego portfela :biggrin: (szukajac auta slyszalem kilka glosow ze mam brac automata bo predzej rozpadnie sie manual niz automat ! jako ze tworca tamtego tematu nie logowal sie od maja poprosze MODA o edycje i utworzenie ankiety-co zrobi wyniki bardziej klarownymi )


Rok produkcji auta:
Przebieg:
Silnik
Auto posiadam od:
Profilaktyczny serwis:
Przebyte usterki:
Orientacyjny koszt naprawy:
Uwagi:




(w razie propozycji odnosnie tematu prosze o PW )









.

Owczar - 19-03-2009, 14:33

Rok produkcji auta: 1998/1999
Przebieg: 250tys
Silnik: 2.0 Diesel 4D68
Auto posiadam od: IX.2008
Profilaktyczny serwis:
Przebyte usterki: Łożyska wałka sprzęgłowego, wymiana wraz łożyskiem oporowym i olejem skrzyni. Luz powodował hałas i wyskakiwanie 4tego biegu. Pozatym jak w każdym dieslu synchronizator drugiego biegu, ale jeszcze nie naprawiany.
Orientacyjny koszt naprawy: Naprawiałem sam, więc koszt to cena części około 400zł. Czeka jeszcze synchronizator drugiego biegu. Może zaeksperymentuję z używanym ze skrzyni od benzyny.
Uwagi:

Anonymous - 19-03-2009, 14:47

Rok produkcji auta: 05.1998
Przebieg: 275 000 km
Silnik: 2.0 benzyna
Auto posiadam od: 05.2008/245 000 km
Profilaktyczny serwis: wymiana oleju
Przebyte usterki: wciaz zuzyte/rozwalone lozyska na walku sprzeglowym (przejechane 19k mil na szumiacym lozysku) i synchronizator drugiego biegu ale nie jest jeszcze zle
Orientacyjny koszt naprawy: 400euro
Uwagi: koffane autko ;p

KamilR10 - 19-03-2009, 16:04

Rok produkcji auta: 1997
Przebieg: 154 000
Silnik: 2.0 4g63
Auto posiadam od: 136 tys.
Profilaktyczny serwis:
Przebyte usterki: Brak
Orientacyjny koszt naprawy: Brak
Uwagi: Dotychczas zero problemów ze skrzynią

czekoladka_1981 - 19-03-2009, 16:23

Rok produkcji auta: 1998
Przebieg: 193 000
Silnik: 6A13
Auto posiadam od: 09,2007 ( początek 153kkm.)
Profilaktyczny serwis:
Przebyte usterki: wymiana kpl. spezęgła Daikin-Exedy
Orientacyjny koszt naprawy: wraz z wymianą 1012pln.
Uwagi: Zero problemów ze skrzynią

zuku3210 - 19-03-2009, 16:47

Rok produkcji auta: 1997
Przebieg: 193 000
Silnik: 4G63
Auto posiadam od: 11,2008 ( początek 190kkm.)
Profilaktyczny serwis:planuje wymiane oleju
Przebyte usterki:
Orientacyjny koszt naprawy:
Uwagi: biegi nie wchodza zbyt plynnie, jakby "chaczyły" zwłaszca 1 i 2 bieg

BTW czy to synchronizatory padaja??Czy kwestia oleju?? :evil:
_________________

metzger - 19-03-2009, 19:54

Rok produkcji auta: XII 1996
Przebieg: 197 200
Silnik: 4G63
Auto posiadam od: 04.2008 (początek 183 000)
Profilaktyczny serwis:
Przebyte usterki: wymiana kompletu sprzęgła - koszt części 500PLN
Orientacyjny koszt naprawy: 400PLN
Uwagi: sprzęgło ślizgało się od dnia zakupu, długa to historia ale wymieniam je dopiero w ten poniedziałek. Poza tym ciężko 1 wrzucić jadąc powyżej 5km/h.

Grzegosh - 19-03-2009, 21:37

Rok produkcji auta: 1998
Przebieg: 138.589
Silnik 2.0 16v
Auto posiadam od: X 2008
Profilaktyczny serwis: sprawdzenie poziomu oleju w skrzyni
Przebyte usterki: łożysko na wałku głównym do wymiany
Orientacyjny koszt naprawy: nie wiem
Uwagi: moj mechanik kazal jezdzicm ten szum nawet polubilem
:mrgreen:

Psikus - 19-03-2009, 22:06

Rok produkcji auta: 1997
Przebieg:130kkm
Silnik: 2,0 b
Auto posiadam od:11.08
Profilaktyczny serwis:do tej pory tylko zamiar wymiany oleju
Przebyte usterki:w temperaturach poniżej zera czasem 2 i 3 zgrzytnie na całkiem zimnym silniku/skrzyni
Orientacyjny koszt naprawy: :roll:
Uwagi:zostawiam temat w spokoju

eremita - 19-03-2009, 23:37

Rok produkcji auta: 1999
Przebieg:kupiłem miał 138 teraz ma 152
Silnik: 2,5 V6
Auto posiadam od:07-2008

Przebyte usterki: kupiłem go z uszkodzona skrzynią :P do wymiany były widełki o ile pamietam te odpowiedzialne za 1i2 oraz 5 i wsteczny naprawa 250zł widełki jedna sztuka plus robocizna 600zł no i olej

Anonymous - 20-03-2009, 02:05

Rok produkcji auta: 1998
Przebieg: w momencie zakupu 156tys,awaria skrzyni przy 166tys, teraz 184tys
Silnik 2,0 16V
Auto posiadam od: 2006.12
Profilaktyczny serwis: sprawdzenie oleju w skrzyni
Przebyte usterki: urwany wałek atakujacy (po rozebraniu skrzyni wyszlo, ze delikatne pekniecie bylo juz od dawna, prawdopodobnie wada fabryczna, walek pekl podczas normalnego ruszania)
Orientacyjny koszt naprawy: 800pln
Uwagi: standardowy problem z redukcja z 2 na 1 , trzeba jechac max 30km zeby sie dalo zredukowac bieg

frykas - 20-03-2009, 09:23

Rok produkcji auta: 1999
Przebieg:w dniu zakupu 164kkm teraz 171kkm
Silnik: 2,5 v6
Auto posiadam od:10.08
Profilaktyczny serwis:do tej pory nowe tracze, klocki, filtry,płyny i amortyzatory za kilka km czeka mnie kompletny rozrząd+kilka dupereli
Przebyte usterki:sprzęgło ślizga się od dnia zakupu, wyciek ze skrzyni biegów, w temperaturach poniżej zera czasem 2 i 3 zgrzytnie na całkiem zimnym silniku/skrzyni
Orientacyjny koszt naprawy: duży
Uwagi:czekam aż się ociepli

pablozpuebla - 20-03-2009, 09:26

moze sie myle, wiec poprawcie mnie, ale przy ilu niby mozna by redukowac z 2 na 1, przy 50? i kto w ogole redukuje podczas jazdy do 1, no chyba ze te diesle, naprawde maja problem z moca:), jak sie myle to bez urazy pzdr

[ Dodano: 20-03-2009, 09:29 ]
ps sory to sie tyczy benzyny, ale i tak...

Owczar - 20-03-2009, 09:38

Pablozpuebla redukcja z dwójki na jedynke przydaje się czasem i w dieslu jak dojeżdzasz do skrzyżowania i chcesz szybko ruszyć to przy 10km/h z dwójki jest problem bo ruszasz mniejwięce przy 1tys obrotów, więc masz przez chwilę lekką zamułkę. Ten diesel do dynamicznej jazdy potrzebuje min 1,7tys. Podkreślam do dynamicznej, bo podczas normalnej jazdy rozpędza się bez problemu i od tys na niskich biegach.
Co do benzyny to nie wiem, czy jeździłeś kiedyś japończykami, ale ten typ tak ma. Żeby ruszyć dynamicznie gdy auto się toczy, to trzeba zredukować do jedynki. Ja poza ładą, jeźdzę tylko Japończykami i nie wyobrażam sobie nie redukowania do jedynki. Co prawda nie mówie, że przy 40 to trzeba robić. Ale poniżej tych 20 to raczej trzeba.
Kolega przesiadł się z niemieckich aut i go to troszkę denerwuje :)

pablozpuebla - 20-03-2009, 10:39

No musze przyznac, ze nie mialem nigdy dłuszego kontaktu z japonska technologia, tak ze dzieki za wyjasnienie:), a mam jeszcze jedno pytanie odnosnie dynamiki jazdy pomiedzy 2.5 v6 M/T a A/T, czy ktos ma porownanie i czy jest to roznica znaczaca, choc osobiscie nie lubie automatu a z tego co czytam na forum to jest on troche bardziej niezawodny niz manual i chyba wiekszosc maniakow ma A/T szczegolnie w 2.5, jak sadzicie?

[ Dodano: 20-03-2009, 10:49 ]
ps moze ankietowani mogli by napisac w podsumowaniu, czy kupili by manual jeszcze raz czy wybrali by automat, pomoze mi to w ocenie:) pzdr



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group