To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Colt CA0 - [CA1A 1.3] Jaki moment dokręcania głowicy?

grabi_p - 19-03-2009, 20:59
Temat postu: [CA1A 1.3] Jaki moment dokręcania głowicy?
Witam.
Tak jak w temacie potrzebuje wiedzieć jakim momentem dokręcać głowice po wymianie uszczelki, gdyż na zakupionej uszczelce nie mam kartki z tymi danymi. Jak ktoś wie na bank to niech napisze bo potrzebne mi to na jutro.
Dzięki za wszelką pomoc.

l_i_p_a - 19-03-2009, 21:07

Według Vivid WorkshopData dla colta 1.3 CAO jest coś takiego.Jeśli się mylę to niech ktoś poprawi.

Anonymous - 19-03-2009, 21:43

Dokręcanie: 0->75Nm->luzowanie->20Nm->90 stopni->90 stopni.
Należy oczywiście pamiętać o kolejności śrub. Wszystko jest w service manualu, dostępnym w dziale Download.

grabi_p - 19-03-2009, 22:10

gregorbu możesz mi napisać gdzie dokładnie takie informacje się znajdują bo ja znalazłem tylko to

Bartek - 19-03-2009, 22:23

gregorbu, nie wiem czy pamiętasz, ale Twoje nowe szpilki straasznie płynęły przy 72 Nm.... więc schemat podany przez Ciebie, to krótka droga do ukręcenia szpilki.... W Żabie dokręcałem 72 Nm w 3 etapach (30 -> 55 -> 72 Nm) i raczej nie było źle ;)
londolut - 19-03-2009, 23:42

Poza tym, w CA1A chyba nie ma dokręcania głowicy kątami.
Anonymous - 20-03-2009, 10:58

W serwisówce przy silniku 4G13 podana jest tylko wartość momentu (75 Nm). Pełna instrukcja jest przy 4G92.
Oryginalne, nowe śruby (MGP) w Żabie istotnie "płynęły". Zamienniki Ajusa w Lancerze sprawowały się przy dokręcaniu wzorcowo. :roll:

londolut - 20-03-2009, 14:28

gregorbu napisał/a:
W serwisówce przy silniku 4G13 podana jest tylko wartość momentu (75 Nm). Pełna instrukcja jest przy 4G92.
A nie jest tak, że głowicę w 4G13 nie dokręca się kątem dlatego
gregorbu napisał/a:
w Żabie istotnie "płynęły"

grabi_p - 20-03-2009, 16:04

Więc jak mam zrobić w moim 4G13 bo kolega dokręcał w swoim lancerze tak jak serwisuwka podaje (dokręcanie -> luzowanie -> dokręcanie) i mu się teraz głowica "poci" bo to już nie są nowe śruby i uszczelka też nie do końca oryginalna........
Jeśli się ktoś na tym zna dobrze niech poradzi konkretnie i już.

Bartek - 20-03-2009, 16:12

gregorbu, w lancerze masz o 2 mm większą średnicę śrub......
Krzyzak - 21-03-2009, 10:23

na opakowaniu uszczelki masz napisane jak ja dokrecac - ja tylko raz zmienialem uszczelke (u kolegi) i postepowalem nie wg zalecen z manuala ale wg opisu na opakowaniu uszczelki
mooniq82 - 22-03-2009, 20:41
Temat postu: Re: Jaki moment dokręcania głowicy?
grabi_p napisał/a:
Witam.
Tak jak w temacie potrzebuje wiedzieć jakim momentem dokręcać głowice po wymianie uszczelki, gdyż na zakupionej uszczelce nie mam kartki z tymi danymi. Jak ktoś wie na bank to niech napisze bo potrzebne mi to na jutro.
Dzięki za wszelką pomoc.
ja też muszę wymienić uszczelkę...ile ona wogóle kosztuje? możesz napisać mi na pw? z góry dziękuję
grabi_p - 24-03-2009, 22:53

na uszczelce którą kupiłem nie było żadnego opisu ani instrukcji dokręcania więc dlatego pytam się Was :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group