To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Galant 2.5 v6 M/T vs A/T - dynamika jazdy

pablozpuebla - 20-03-2009, 11:15
Temat postu: Galant 2.5 v6 M/T vs A/T - dynamika jazdy
Nie wiem czy mieliscie tak w życiu, że większą radość z jazdy sprawiał wam 150km manual niz 200km automat, jakie sa wasze oceny wzgledem galanta 2.5, moze ktos mial przyjemnosc jezdzic obiema wersjami, zapraszam do wypowiedzi(mozecie tez zaznaczyc, czy kupili byscie M/T, A/T jeszcze raz, czy teraz zrobili byscie inaczej - mozna uwzglednic awaryjnosc) dzieki pzdr
Owczar - 20-03-2009, 12:31

Według mnie wrażenia zależą od tego co kto lubi. Osobiście, choć akurate galem z AT nie jeździłem, to gdyby diesle miały takową opcję to bym szukał z taką szkrzynią. Pomijając awaryjność, o której możesz przeczytać na forum. Prawda jest taka, że w obu możesz z podobnym prawdopodobieństwem zaliczyć awarię bo nie znasz z reguły przeszłości auta, chyba że kupujesz nowe.
Mi się spodobał automat bo daje naprawdę dużo przyjemności z jazdy, a przeciwnikami automatów są głównie Ci którzy nigdy nie jeździli, też kiedyś należałem do tej grupy.
Męczy mnie tasowanie biegami po mieście, w trasie może nie ma aż takiej różnicy.
Szukaj czegoś z tiptronic,w wersji V6, a na pewno nie pożałujesz.

mar111cin - 20-03-2009, 12:34

zgadzam się w pełni z Owczarem :)
też wcześniej tylko manuale uznawałem, a teraz nikomu bym nie oddał tiptronica :D

Lipa - 20-03-2009, 12:50

Ja też zawsze byłem za manualami. Mercedesa 124 miałem z automatem, i tak już zostało, teraz mam zwykły automat i jestem dalej bardzo zadowolony. Jak robisz mało km to myślę, że automat nie jest potrzebny(chociażby na dodatkowy wzrost zużycia paliwa), jednak na długie trasy tylko automat wg mnie.

Osobiście nigdy bym nie zamienił na skrzynię manualną

Anonymous - 20-03-2009, 15:41

jak A/T to tylko tiptronic

PS byly montowane tiptronic skrzynie w ea2a ?

Bartek - 20-03-2009, 15:57

miziek, były

pablozpuebla, zależy co sprawia Ci radość w jeździe..... Mi wielką radość sprawia spokój jaki panuje w automacie - brak szarpań, wygoda użytkowania..... Jeździłem ponad 2 lata zamiennie (mój automat, żony manual) 150 km w manualu i 150 km w automacie......aż zamieniłem manual na automat żonie (163 km)..... Teraz poruszam się 100 km w manualu i 163 w automacie - każdy ma swój urok..... ale i tak 280 km w automacie (stereo do tego) daje jeszcze inny rodzaj "radochy" z jazdy..... miałem dziś przyjemność na 5 s wcisnąć gaz do deski w Legnum :twisted: :twisted: :twisted:

Anonymous - 20-03-2009, 17:31

tiptronic to 5 biegowy czy 4 biegowy ? chyba zwykly automat jest 4 biegowy ?
pablozpuebla - 20-03-2009, 18:54

Bartekfajnie jest plynac automatem, ale do mnie bardziej przemiawia redukcja i ogien:), kick down to nie to samo jak dla mnie i raczej nie zastanawial bym sie nad wyborem skrzyni tylko po ogolnych opiniach zebranych na forum boje sie o awaryjnosc manuala, moze opinie innych dadza mi do myślenia...pzdr [/b]
Owczar - 20-03-2009, 19:07

Tą awaryjnością jakoś bym się tak bardzo nie przejmował. Jak przeczytałeś w ankieice i na forum, większość usterek tom sprzęgło, na które zawsze w końcu przychodzi czas, łożyska i czasem synchronizatory. To nie są astronomiczne koszty. W AT masz kosztowniejsze wymiany oleju np i potrafi popsuć się konwerter.
costa brawa - 20-03-2009, 21:27

Ja mam manuala - nie jest zly zestopniowanie nawet dobre zbiera sie ladnie i to co ktos napisal ze "redukcja i ogien" tez ma cos w sobie ...
jak szukalem auta to chcialem wlasnie tiptronica kupic ale ciezko z tym

PS
jezdzilem takze A6 2.0 tiptronikiem - porazka za slaby silnik i 6 biegow nawet nie pomaga
a ojciec ma Dodga Ram-a 5.7 (350km ) jest to cos ze automat jest fajny - ale czasami jakby manual byl to tez by zle nie bylo

Osobiscie to wolalbym automata - ale dobry manual tez nie jest zly :)
I przedewszystki - Mocny silnik do automata !! bez tego - nie polecam bo brak wlasnie tego czego sie oczekuje czyli przyjemnosci z jazdy i plynnosci jazdy
Oczywiscie przy automacie trzeba liczyc ze jak sie cos posypie to nie bedzie tanio .. niestety

Anonymous - 20-03-2009, 21:45

Owczar napisał/a:
Szukaj czegoś z tiptronic,w wersji V6, a na pewno nie pożałujesz.

mar111cin napisał/a:
też wcześniej tylko manuale uznawałem, a teraz nikomu bym nie oddał tiptronica
dokladnie
Lipa napisał/a:
Jak robisz mało km to myślę, że automat nie jest potrzebny
i tu zle myslisz w miescie automat to dopiero wygoda :!: jazda w korkach na sprzegle potrafi dac w kosc :P
miziek napisał/a:
tiptronic to 5 biegowy czy 4 biegowy ? chyba zwykly automat jest 4 biegowy ?
INVECS II - 4 biegowy ma go spor Gali . INVECS III - 5 biegowy maja go bodaj Gale z ostatnich rocznikow ...i Legnumy ale to inna bajka
pablozpuebla napisał/a:
do mnie bardziej przemiawia redukcja i ogien:), kick down to nie to samo jak dla mnie
tiptronik daje ta sama frajde bez wciskania sprzegla :!: daje na fulla z silnika bez straty sekundy na sprzeglo i przeladowanie biegu. wiec jesli automat to tylko z tiptronikiem .
costa brawa napisał/a:
Oczywiscie przy automacie trzeba liczyc ze jak sie cos posypie to nie bedzie tanio .. niestety
ja narazie przekulalem 33 tysiace km bezawaryjnie :biggrin:
szpala85 - 23-03-2009, 15:58

ja odkąd pamiętam to jeździłem na zwykłych skrzyniach manualnych ( Vito , LT , Colt , Navara ... ) ale jak przesiadłem sie do mojego obecnego Galanta w Automacie ..... nic tego nie zastąpi ... spokój w jeździe ... cisza ..... nie wachlujesz wajchą na prawo i lewo w mieście..... chociaż ostatnio zauważyłem że lewa noga mnie trochę pobolewa :oops: chyba od nic nie robienia :wink: ( bo w manualu to jeszcze się sprzęgło wciskało ,a w automacie ....... nic :wink: )
pompec - 31-03-2011, 22:01

pozwolę sobie odgrzebać... czy ktoś może dysponuje danymi katalogowymi dotyczącymi tiptronica? mam wrażenie, że wszędzie podawane są dane do zwykłego automatu... nie chce mi się wierzyć, że 2,5 w tiptronicu ma 9,6 do setki (sedan) 9,9 (kombi) gorzej od 2,0 w manualu :? ... poniżej link do przykładowych danych technicznych...

http://www.mitsuwiki.org/...otorenvarianten

Anonymous - 31-03-2011, 23:00

To są dane dla starego (nie INVECS II) automatu.

cuuube napisał/a:
miziek napisał/a:
tiptronic to 5 biegowy czy 4 biegowy ? chyba zwykly automat jest 4 biegowy ?
INVECS II - 4 biegowy ma go spor Gali . INVECS III - 5 biegowy maja go bodaj Gale z ostatnich rocznikow ...i Legnumy ale to inna bajka

Galanty na rynek europejski po pierwszym lifcie mają tiptronic INVECS II 4 biegowy. Na rynek JP przedlifty miały INVECS II 4 biegowy, polift INVECS II 5 biegowy. Galant/Legnum VR4 miały INVECS II (nie III!!!) 5 biegowy, przy czym przedliftowa VR4 miała tą samą skrzynię co poliftowy "cywilny" Galant na rynek JP (polift VR4 miała szybszą oraz mocniejszą skrzynkę, lecz ciągle to był INVECS II).

pompec - 31-03-2011, 23:06

to własnie wiem i dlatego pytam czy ktoś ma dane dotyczące INVECS II


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group