Space Star Techniczne - [MSS DID] SILNIK - Zgasł po wymianie filtra paliwa ????
Lukaso - 21-03-2009, 11:21 Temat postu: [MSS DID] SILNIK - Zgasł po wymianie filtra paliwa ???? Witam,
No i stało się znalazłem chwile, zabrałem się za wymianę filtra paliwa w 1.9 DID. Wypiąłem jakiś czujnik, odkręciłem śrubkę mocującą od góry, otworzyłem wieczko razem z przewodami (nie trzeba ich odpinać) wyciągnąłem stary filtr i wsadziłem nowy. Złożyłem w odwrotnej kolejności wpiąłem ten czujnik (po przeciwnej stronie niż 2 przewody paliwowe).
Przekręcam kluczyk parę razy (aby ciśnienie zrobić) i odpalam:
- samochód normalnie odpalił i pochodził 5 sekund
- zgasł i nie da się uruchomić
Niestety coś leciutko brzęczy/wyje w komorze silnika (od strony pasażera) po przekręceniu kluczyka. Zdemontowałem raz jeszcze wsadziłem stary filtr to samo - nie odpala. Żadnych błędów na kontrolce (check engine). Nie zwróciłem za pierwszy razem jak odpalił po wymianie czy to brzęczeniu już było czy nie. Jestem pewien że samochód nie dostaje paliwa bo przecież nagle nic nie zepsuło się a kręcić go teraz też nie ma sensu bo coś zepsuje się innego (próbowałem parę razy).
Proszę o pomoc co zrobiłem źle. Kolega z klubu cytrynki mówi że może jakaś pompka jest mechaniczna do zrobienia ciśnienia a mi wydaje się, że to raczej elektrycznie powinno działać. Weekend zapowiada się słoneczny a tu samochód uziemiony.
Już wszystko chodzi OK - nie wiedziałem o pompce do odpowietrzenia między obudową filtra powietrza a obudową filtra paliwa. Admin proszę temat usunąć. Zrobie zdjęcia to napisze manual dla takich początkujących jak Ja
menti - 21-03-2009, 17:45
To zrób zdjęcia....przydadzą się:) Ile się napocili w warsztacie jak mi filtr paliwa wymieniali...
Było tak jak pisałeś...5s pochodził i zgasł! I później długo chłopaki nie mogli odpalić....
kolysm - 21-03-2009, 22:14
w okolicach filtra jest taki przycisk ala pompka, trzeba dopompować paliwa i się odpowietrzy sam podobno. Widziałem jak mi wymieniali filtr paliwa w DiDku, ale co, jak, po co, i na co , to zabij mnie a Ci nie powiem.
constell - 22-03-2009, 19:18
Klasyka - układ paliwowy jest zapowietrzony. Miałem u siebie to samo. U mnie pomogło dłuższe krecenie rozrusznikiem.
misiumisiu - 22-03-2009, 19:54
Witam obok filtra znajduje się pompka (taka gumowa gruszka)musisz napompować aż zrobi się twarda odpalić i w razie nierównych obrotów jeszcze podpompować.
Lukaso - 23-03-2009, 19:48
constell napisał/a: | Klasyka - układ paliwowy jest zapowietrzony. Miałem u siebie to samo. U mnie pomogło dłuższe krecenie rozrusznikiem. |
Ja po 2 kręceniu na sucho bez efektów odpuściłem czytając gdzieś że to może być jeszcze gorsze. Po pierwszej panice opcja szukaj na Forum a potem instrukcja zachowań w sytuacji awaryjnych pomogła. Swoją drogą parę znalezionych wypowiedzi z przeszłości na forum typu laweta+duże wydatki w ASO napędziły mi stracha zanim trafiłem na pompkę gumową.
menti - 23-03-2009, 21:01
A gdzie obiecane zdjęcie?
pozioma1 - 15-04-2009, 10:01
menti napisał/a: | A gdzie obiecane zdjęcie? |
Witam,
proszę o to fotki, pompka o której mowa widoczna poniżej filtra.
zolinka - 28-01-2014, 22:46
Witam! mam czasami problem z odpaleniem mojego miśka... tzn.: czasami zapowietrza mi sie układ paliwowy a dzieje sie wtedy jak stoi lekko pod górkę minimum godzine lub dwie wtedy musze podpompowywać pompką (ta gumową gruszką która znajduje sie przy filtrze) do momentu aż sie zrobi twarda.Po dopompowaniu pali od razu. Dodam ze jak stoi lekko z górki to nie mam tego problemu. Moze mi ktos pomóc gdzie szukać przyczyny??? z góry wielkie dzieki pozdro
robertdg - 29-01-2014, 12:52
Zaworek zwrotny w gruszcze może powoli przepuszczać paliwo, ewentualnie źle zmontowany jest pojemnik z filtrem paliwa
|
|
|