[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - Jaki silnik do Lancera
piotrola - 22-03-2009, 13:02 Temat postu: Jaki silnik do Lancera Witam.Jestem na etapie zakupu nowego Lancera Sportback.Poradzcie z jakim silnikiem ?
Czy 1,8 benz,czy 2,0 DID?.Chodzi mi głównie o kulturę pracy silnika,osiągi,spalanie,możliwość tuningu silnika.
Pozdrawiam.Piotrola.
filippoz - 22-03-2009, 13:33
2.0 DID to konstrukcja od VW jak się nie mylę.
Zadaj sobie pytanie czy jeździsz na tyle dużo aby wyjeździć różnicę w zakupie auta? ile jest różnicy? kilkanaście tys zł? to przy obecnych cenach paliwa ok 4000 litrów nie wiem czy jest sens
Silniki VW zawsze można było dobrze tuningować więc pod tym względem będzie chyba lepiej niż w benzyniaki.
W dieslu spalanie zawsze będzie mniejsze ale niech ktoś kto ma diesla się wypowie.
pozdrawiam
Anonymous - 22-03-2009, 16:13
Ja mam 2.0 DiD - jest to silnik VW na pompowtryskiwaczach .
Plusy silnika:
- super ciągnie (od około 1750 rpm)
- spora moc (Focusy, Corolle, Astry wysiadają)
- mało pali (w mieście - Warszawa ok 8 litrów, na trasie przy prędkości 160-180 7,2 litra)
- jest duży zapas do tuningu (można swobodnie go na 180 koni zrobić tylko zmianą softu)
- ma grzałkę w układzie grzewczym i nawet jak silnik jest zimny to do środka leci cieplutkie powietrze, super sprawa w zimie
Minusy silnika:
- straaaaasznie głośny,
- przy niskich temperaturach zapala jak 15 letni diesel
- mi na 10 kkm zjadł 1 litr oleju
Dodatkowo wyraźnie czuć ciężkość przodu (silnik diesla) w porównaniu z 1.8 benzyną.
Wrażenie jest takie jakbyś jeździł z workiem ziemniaków na masce.
jurekschroda - 23-03-2009, 17:53
Cytat: | Zadaj sobie pytanie czy jeździsz na tyle dużo aby wyjeździć różnicę w zakupie auta? ile jest różnicy? kilkanaście tys zł? to przy obecnych cenach paliwa ok 4000 litrów nie wiem czy jest sens
|
No właśnie. Lancer w podstawowej wersji Inform z silnikiem 2.0 DiD (VW TDI) to wydatek rzędu 76-80 tys pln. Na dodatek będziesz miał ogromne problemy, żeby coś takiego w ogóle dostać.
A z silnikiem 1.8 benzynowym jest prawie 19 tys tańszy
Przy tak dużej różnicy cenowej nie ma się co zastanawiać. Jeśli jednak koniecznie zależy ci na dieslu, lepiej poczekać do lata, kiedy ma wejść nowy diesel konstrukcji Mitsubishi o pojemności 1.8 i mocy ok 140 km. Ten silnik powinien już być dostępny w akceptowalnej cenie. Obecna wg mnie jest po prostu nie do przyjęcia.
Hugo - 23-03-2009, 21:43
jurekschroda napisał/a: | Lancer w podstawowej wersji Inform z silnikiem 2.0 DiD (VW TDI) to wydatek rzędu 76-80 tys pln. Na dodatek będziesz miał ogromne problemy, żeby coś takiego w ogóle dostać.
A z silnikiem 1.8 benzynowym jest prawie 19 tys tańszy | Nie ma sensu podążać za modą i wyrzucać kasę na rechota, lepiej kupić 19 tyś. tańszego benzyniaka, założyć porządną sekwencję i jeszcze kupa kasy zostanie.
filippoz - 23-03-2009, 22:38
19tys przy obecnych cenach paliwa to 5000 litrów, yyyyy toż to kilkadziesiąt tys kilometrów, conajmniej 3-4 lat zanim się zwróci i będzie w break-even point'cie - chyba ze coś w obliczeniach powaliłem.
Cezarito - 13-05-2009, 16:40
Plus to, że przeglądy i remonty diesla są drożsiejsze...
j-rules - 13-05-2009, 17:27
Cytat: | 19tys przy obecnych cenach paliwa to 5000 litrów, yyyyy toż to kilkadziesiąt tys kilometrów, conajmniej 3-4 lat zanim się zwróci i będzie w break-even point'cie - chyba ze coś w obliczeniach powaliłem. | Offtopicowo zapodam, ze cena benzyny w moim miescie stale rosnie, a ON nie. Roznica wynosi juz... prawie 60 groszy (!!!) na litrze
sla - 14-05-2009, 11:34
Cena Lancera Diesla jest wzięta z kosmosu i za tą kwotę kupisz benzyniaka klasy premium to po pierwsze, silnik jest już dosyć archaiczny jak na dzisiejsze czasy to po drugie.
krzychu - 14-05-2009, 11:42
Były wyliczenia co do sensowności zakupu diesla w Lancerze co prawda różnica w cenie paliw była niższa ale taka duża różnica raczej nie będzie trwała długo. Po drugie nie uwzględniono że zimny diesel pali dużo więcej niż benzyna (chodzi o warunki zimowe).
|
|
|