To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Galant E3xA i starsze - [E3x 88-92] Różne rodzaje nagrzewnic?

kamilek - 24-03-2009, 21:18
Temat postu: [E3x 88-92] Różne rodzaje nagrzewnic?
Chciałbym się Was poradzić o jedną rzecz, może ktoś będzie znał odpowiedź. A więc:

W jakich Galantach montowano grubsze nagrzewnice?

W moim Galu padła nagrzewnica, więc zakupiłem "nową" na szrocie celem wymiany. Moja nagrzewnica ma ok. 3-4cm grubości, a zakupiona miała 5-6cm. Niestety tamta również okazała się nieszczelna, ale po tym, co zdążyła pogrzać przez 15 minut pracy silnika, stwierdzam, że ja chcę taką mieć, różnica w ogrzewaniu dosyć duża, a na pewno zauważalna.

Wymyśliłem sobie teorię, że grubsze nagrzewnice montowano w dieslach ze względu na ich słabsze nagrzewanie się. Ale czy ktoś może potwierdzić tą teorię? Póki co wysłałem maila do gościa sprzedającego Galanta z klekotem na części, zobaczymy co mi odpisze...

A może po prostu były jakieś wybrane wersje Galantów, w których montowano grubsze nagrzewnice? Ew. montowano je do/od któregoś rocznika?

Jeśli ktoś coś wie lub podejrzewa, proszę o wypowiedzenie się w tym temacie :)

mitsu_pl - 25-03-2009, 17:33

nie jestem pewien, ale to mogło nastać wraz z liftem nadwozia... robili pare udogodnień więc mogli i tam wsadzić łapki... czyli jedne są do 90 a drugie po 90...
kamilek - 25-03-2009, 21:29

Ciekawa teoria. Tylko czy prawdziwa? Mam model z 1992r. i nagrzewnica jest cienka. Zmieniliby ją podczas liftu na mniejszą? Trochę dziwna strategia...
mitsu_pl - 26-03-2009, 09:51

to tylko moje takie "wolne" myślenie :oops:
kamilek - 15-04-2009, 22:04

Jeszcze raz przemyślałem temat.... wiesz, że możesz mieć rację? Tylko na odwrót - do 90 montowali większe nagrzewnice, potem mniejsze. Po co? Nie mam pojęcia. Ale znam jednego Gala z 88 roku, który grzeje naprawdę porządnie w porównaniu z moim... Trzeba to sprawdzić, niestety na allegro ludzie mi nie odpisują na maile, i nadal nie wiem, jak z tą nagrzewnicą w dieslu...
Maretzky85 - 15-04-2009, 23:33

1. Rozebrałem diesla na części pierwsze ;) jeszcze nie wyjąłem nagrzewnicy, ale to prawdopodobnie ta duża wersja.
2. Ja jak zmieniłem chłodnicę na grubszą to o wiele lepiej mi ogrzewanie działa.

kamilek - 14-02-2011, 22:26

W ramach ciekawostki mogę dopisać do tego tematu, już wiedząc na 100% - grubsze nagrzewnice występowały we wszystkich dieslach, w benzynach były cieńsze wersje.
Do tego niedawno odkryłem że montowano również 2 różne rodzaje wentylatorów:


Tutaj wydaje mi się że nie ma znaczenia diesel czy benzyna, a rocznik, przed liftem w '90 montowali ten po lewej (z metalowej obudowie, identyczny jak w E1x), a po lifcie ten z prawej, w plastikowej obudowie (wydaje mi się że takie same są w Galantach E5). I jeszcze coś - wentylatory te nie są zamienne, "metalowy" jest nieznacznie większy od "plastikowego" i nie pasuje do jego obudowy.
Tyle :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group