To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - Hałasująca obudowa filtra powietrza

Anonymous - 25-03-2009, 12:27
Temat postu: Hałasująca obudowa filtra powietrza
Witam wszystkich,
jest to mój pierwszy post na forum więc krótko o mnie:
Jestem w czwartej dekadzie życia ale fun z jazdy ciągle posiadam :) mam outka instyle 2.2 pociągnietego z Danii. Jak narazie kilka standardowych drobiazgów (piszczące hamulce, zanikające radio, brzęczenie pod maską przy 1800obr) mi dokucza. Wczesniej jezdziłem benzyną ktróra wydawała mi się dość głośna ale po przejsciu na dieselka stwierdziłem że poprzednie autko było cichuteńkie :|

a teraz do rzeczy - otóż doszedłem jednak do wniosku że ten nadmierny hałas to nie jest normalne zjawisko. Przeprowadziłem więc akcje dotykową pod maską (spokojnie łapki ciągle całe) i ku mojejemu zaskoczeniu po dotknieciu rzeczonej obudowy zapanowała niespotykana cisza z szemrającym silniczkiem w tle. Rozwiązaniem okazała się szara taśma klejące i po klekoczącej obudowie pozostało wspomnienie.
Proponuję Wam przyjrzeć się temu elementowi a być może i wy na nowo poczujecie radość z jazdy
pozdr
Marek

jarekN - 25-03-2009, 14:06

może nie ma uszczelki
jak nie masz to kup samoprzylepne do okien i problem z glowy

mitsu00 - 25-03-2009, 15:08

Hej,

Też miałem taki sam problem i całą obudowę wymieniono mi w ASO w Wa-wie na gwarancji.

Pozdr.

karol_alasz - 25-03-2009, 15:22

W wersjach z islnikami 2.0 wogole nie ma takich problemow-nawet jakby jakies brzeczenie z czegokolwiek wylazlo to i tak "klekot" je skutecznie tlumi (znoszenie fal) - to dopiero technologia... ;-)
W sumie ten post mozna by było wkleic do Ogolnego/Skrzypiace plastiki ,ale co ja tam wiem...A przy okazji przytule może tutaj swoja małą bolączkę, otoz przy skrecie w lewo cos w okolicach tylnego prawego siedzenie stuka jakby w plastik,jakby niezapieta klamra od pasów bezpieczenstwa...tylko ze to sie dzieje jak jest zapieta i jak nie jest,i nawet wszystkie klamry(probujac znalezc zrodlo) poblokowalem i dalej to samo.... Moze ktos podobnie cos.....

Anonymous - 25-03-2009, 19:14

karol_alasz napisał/a:
...A przy okazji przytule może tutaj swoja małą bolączkę, otoz przy skrecie w lewo cos w okolicach tylnego prawego siedzenie stuka jakby w plastik,jakby niezapieta klamra od pasów bezpieczenstwa...tylko ze to sie dzieje jak jest zapieta i jak nie jest,i nawet wszystkie klamry(probujac znalezc zrodlo) poblokowalem i dalej to samo.... Moze ktos podobnie cos.....


Mam ten sam objaw. Nie zapinałem co prawda wszystkich pasów, ale odgłos rzeczywiście jest jak stuknięcie o plastik i dochodzi przy skręcie w lewo z tylnego prawego końca samochodu.

W MSS miałem podobną historyjkę - otóż po nocnym postoju pierwszy głębszy skręt w lewo lub w prawo powodował dźwięk typu "brzdą"z tyłu samochodu, z koła przeciwnego do kierunku skrętu. Panowie z serwisu na Spornej uświadomili mnie, że to sprężyna tylnego amortyzatora "układa" się poprzez obrócenie przy tak głębokim skręcie.

karol_alasz - 26-03-2009, 10:18

nbert zapodał
Cytat:
sprężyna tylnego amortyzatora "układa" się poprzez obrócenie przy tak głębokim skręcie.

Czyli albo to pokocham albo niech mnie szlag? Szkoda,że po tak głębokim skręcie w prawo nic nie stuka po lewej stronie...albo moze na szczescie. Czyli ze zakonczenie sprezyny lezy w niefortunnym miejscu....Najpierw powyciagam graty z prawego tylnego nadkola(troche sie tam tego zebralo) i przetestuje kilkoma "glebokimi" skretami....

Dzieki za odzew.
Pozdro

Anonymous - 26-03-2009, 12:36

karol_alasz napisał/a:

Czyli albo to pokocham albo niech mnie szlag?


Pamiętaj, że tak było u mnie w SpaceStarze :) W OII to może być coś zupełnie innego...

Podgłośnienie radia powinno pomóc :)

BTW, dopisuję do listy uwag do przeglądu, już za miesiąc...

diesel_power - 14-11-2009, 16:43
Temat postu: Re: Hałasująca obudowa filtra powietrza
markyz napisał/a:
...otóż doszedłem jednak do wniosku że ten nadmierny hałas to nie jest normalne zjawisko. Przeprowadziłem więc akcje dotykową pod maską (spokojnie łapki ciągle całe) i ku mojejemu zaskoczeniu po dotknieciu rzeczonej obudowy zapanowała niespotykana cisza z szemrającym silniczkiem w tle. Rozwiązaniem okazała się szara taśma klejące i po klekoczącej obudowie pozostało wspomnienie.
Proponuję Wam przyjrzeć się temu elementowi a być może i wy na nowo poczujecie radość z jazdy
pozdr
Marek


Ja mam prawdopodobnie identyczny problem. Autko jest prawie nowe. Jak wyjeżdżałem nim z salonu (0kkm) to chodziło bardzo cichutko, po ok. 2kkm zaczęło "buczeć" szczególnie po dodaniu gazu + jazda pod górkę + bagaż. Pojechałem do serwisu i nawet im zasugerowałem oglądnięcie obudowy filtra i rur prowadzących. Niestety chłopaki z serwisu nie podzielili mojej opinii, że buczy. Pooglądali, posłuchali i stwierdzili że jest cicho i TTTM :(

Markyz, jak możesz to podaj które łączenia zakleiłeś - czy rury dolotowe do filtra czy może całą obudowę (przy zatrzaskach) - jak dasz rade to napisz nam więcej szczegółów. Byłoby super, jakbyś dał radę zamieścić foty na forum z tą modyfikacją.

mitsu00 - 14-11-2009, 16:56

dieselpower>>>> na hałasującą obudowę dolotu powietrza jest akcja serwisowa. Chodzi o silniki 2.2. Ja miałem swoją raz wymienianą na gwarancji, ale po 20 tys. km znowu hałas wrócił. W Auto GT skleili mi mocniej obudowę i jest Git. Bądź więc uparty i niech to lenie z twojego ASO zrobią......

Pozdr.

diesel_power - 14-11-2009, 17:13

mitsu00 napisał/a:
dieselpower>>>> na hałasującą obudowę dolotu powietrza jest akcja serwisowa. Chodzi o silniki 2.2. Ja miałem swoją raz wymienianą na gwarancji, ale po 20 tys. km znowu hałas wrócił. W Auto GT skleili mi mocniej obudowę i jest Git. Bądź więc uparty i niech to lenie z twojego ASO zrobią......

Pozdr.


Dzięki za opdowiedź! Będę ich męczył. A propo tej akcji, to masz może jakiegoś linka lub inne info dot. tej akcji serwisowej, które mógłbym przedstawić im, aby ich przekonać do tej wymiany ?

Pozdrawiam,
Rafał.

mitsu00 - 14-11-2009, 17:24

Wystarczy że wbiją nr VIN auta. Zresztą ten problem jest znany. Szczególnie w Niemczech gdzie robili setki aut.

Pozdr.

diesel_power - 14-11-2009, 17:27

mitsu00 napisał/a:
Wystarczy że wbiją nr VIN auta. Zresztą ten problem jest znany. Szczególnie w Niemczech gdzie robili setki aut.

Pozdr.


Dzięki za info!

tomekrvf - 14-11-2009, 21:24

mitsu00 napisał/a:
na hałasującą obudowę dolotu powietrza jest akcja serwisowa

Nie ma akcji serwisowej ale prawdą jest że zmieniona została konstrukcja przewodu dolotowego. Buczenie z reguły zgłaszają/li użytkownicy CW7W niż CW8W - po prostu 2.2 DID jest cichszy i bardziej słychać wszelkie obce dźwięki.
Druga możliwa przyczyna buczenia przewodu dolotowego to złe osadzenie tego przewodu w pasie przednim. Na końcu przewodu są dwa "zamki" które muszą wejść w otwór w pasie przednim. Często przy otwieraniu obudowy filtra powietrza w celu wymiany filtra, przewód wypada z pasa przedniego i jego spodnia część uderza o chłodnice.

mitsu00 - 14-11-2009, 21:41

tomekrvf>>>> Dostałem list z Mitsubishi Szwecja że taka akcja ma miejsce więc pisz sobie co chcesz....... :mrgreen: To samo dotyczy niemieckiego Outlandera 2.2 kuzyna z Frankfurtu.

Pozdr.

tomekrvf - 14-11-2009, 22:36

mitsu00 napisał/a:
Dostałem list z Mitsubishi Szwecja że taka akcja ma miejsce więc pisz sobie co chcesz.......

A możesz ten list zeskanowac i wkleić tutaj?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group