To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Space Star Techniczne - [MSS 1.6] LPG - Montaż instalacji LPG

Anonymous - 25-03-2009, 21:09
Temat postu: [MSS 1.6] LPG - Montaż instalacji LPG
Zastanawiam się nad zamontowaniem instalacji gazowej w MSS 1,6. Mam klika pytań z tym związanych:
1. Jaką instalacje najbardziej polecacie
2. O ile wzrasta spalanie?
3. Jak sprawuje się gaz w waszych miśkach. Nie chciałbym ciągle gościć w warsztacie jak mój znajomy który zamontował sobie gaz w Lagunie.

Anonymous - 25-03-2009, 23:12

O instalacji LPG w SS 1.6 znajdziesz trochę informacji TUTAJ a na pewno odpowiedź na 3 pytanie i na drugie raczej też. Ja mam przejechane już 80 tysięcy na gazie i jedynie co miałem do wymiany to reduktor bo już się zestarzał no i regularnie filtry. Poza tym śmiga aż miło :) Spalanie od 1 do 2 litrów gazu więcej w zależności od stylu jazdy. Spadek mocy prawie niezauważalny.
Anonymous - 26-03-2009, 09:17

A jaką masz instalację? Czy opłaca się inwestować w sekwencję?
wojtuh1 - 26-03-2009, 09:37

Ja mam instalację w Miśku 1.3 z 2000r. Instalacja Stag 300, reduktor Tomasetto, wtryski Valtek. Zamontowana przy przebiegu 112 tys, teraz na liczniku 125 tys. Czyli na LPG przejechane 13tys.
Jak na razie nie mam żadnych zastrzeżeń co do działania instalacji. Przełącza się z benzyny na gaz niezauważalnie. Spalanie 1-1,5 l większe niż to co pokazuje komputer. Ale bliżej 1 l. Różnica w dynamice niezauważalna.
Co do montażu instalacji to równie ważne (jak nie ważniejsze) jak dobór instalacji jest wybranie dobrego warsztatu montującego. Nawet najlepszą instalację marny warsztat może spaprać.
Według mnie jak instalacja do Miśka to tylko SEKWENCJA. W nic innego bym się nie pakował.
Regularne przeglądy, wymiana filtrów i będzie hulało jak trzeba.

Anonymous - 26-03-2009, 18:50

daniel_58 napisał/a:
A jaką masz instalację? Czy opłaca się inwestować w sekwencję?


Oczywiście jest to sekwencja (firmy nie pamiętam) i nic innego bym do SS nie wkładał jak chcesz by Ci dobrze i długo służyło. Wojtuh1 potwierdza moje spostrzeżenia co do instalacji. Na pewno jest to spora oszczędność :)

rajmund35 - 01-06-2010, 21:57

cześć,

może jeszcze ktoś podpowie jaki typ instalacji wybrał do 1.6 , przeszukałem forum i rozumiem, że sekwencję, ale jakieś może konkretne nazwy, rozwiązania?

Na razie rozumiem, że jeden kolega używa Stag 300, a pozostali?

Dzięki

daniel_b11 - 02-06-2010, 19:49

praktycznie mógłbym zacytować tu w pełni kolegę wojtuha1. Stag 300+, czerwone valteki i tomasetto. Bez zarzutu. Tanio i oszczędnie 8) . Montaż w sprawdzonym zakładzie w siedlcach 1850 zł
kisian - 03-06-2010, 12:59

Ja przejechałem już prawie 100kkm na BRC Sequent2/4 i też nie mam powodów do narzekania... Jedynie trzeba dać więcej przy montażu i wtedy zero kłopotów.
daniel_b11 - 03-06-2010, 18:42

kisian napisał/a:
Ja przejechałem już prawie 100kkm na BRC Sequent2/4 i też nie mam powodów do narzekania... Jedynie trzeba dać więcej przy montażu i wtedy zero kłopotów.

Zgadza się. Instalacja na BRC jest bardzo dobra i takie ma opinie. Podobno różnice w cenie potrafią być znikome w niektórych zakładach w stosunku do STAG 300. Jednak ktoś kiedyś mi powiedział że jest to ulubiona instalacja zakładów montujących LPG z uwagi na możliwość założenia kodu a centralkę. Podobno ktoś kto nie montował instalacji nie będzie miał możliwości jakiegokolwiek grzebania w niej. Na ile to prawda i czy ma to aż takie duże znaczenie nie wiem. To tak ciekawostka :)

frostic - 12-07-2010, 10:58

A czy w miśkach potrzebne jest (nie wiem jak to się fachowo nazywa) ta dodatkowa instalacja smarowania. Kosztuje ok 600 zł. Czakram mówi że tak...

EDIT:
Czakram Warszawa mówi, że nie jest to potrzebane a Czakram śląski, chce mi to sprzedać ;)
Dziwne trochę...
Pytanie tylko: KTO MA RACJĘ???

wojtuh1 - 25-07-2010, 21:41

Pewnie taka instalacja smarująca nie zaszkodzi i miło byłoby coś takiego posiadać. Chociaż wydaje mi się, że to tak na wszelki wypadek. Według mnie to ważniejsza od takiej instalacji jest regularna (nie rzadziej niż co 15tys km) regulacja zaworów. Nie wiem jaki masz silnik ale w moim 1.3 jest ręczna regulacja luzu zaworów. Jeżeli zawory są za ciasne to jest duże prawdopodobieństwo podpalenia zaworu i temu żadna instalacja smarująca nie zapobiegnie.
kasiaa - 10-08-2010, 13:49

w naszym ss (kupiony z przebiegiem 40tys.km w 2007r) założyliśmy instalację lovato, w Auto Gaz Mazowsze, na Muszkieterów w Warszawie (nie wiem jak tam jest teraz z zakładaniem gazu, bo wiem że odszedł z tamtąd jeden ze wspólników). Dużo jeździmy (obecnie mamy na liczniku 140tys. km) i nic nie działo się z instalacją, oprócz rzeczy, które się zużywają i trzeba je co jakiś czas wymienić, np. filtr. Faktem jest, że regularnie robimy przeglądy instalacji ( + 2 razy w roku jest na komputerze, by go wyregulować) i tankujemy tylko w wybranej sieci stacji paliwowej (nasz misiek najlepiej jeździ na gazie z orlenu).
Dzięki założeniu gazu, mamy naprawdę spore oszczędności - to jest dobry patent jeśli sporo jeździsz w długie trasy.

mt60 - 11-08-2010, 19:07

Może i ja się przyłączę.Jeździłem na różnych instalacjach gazowych od I do sekwencji.Jeśli mogę doradzić to załóż sobie centralkę Staga 300 już wyjaśniam dlaczego-Firma AC udostepnia całe oprogramowanie i można samemu ustawić parametry,ponadto dobry reduktor-teraz jest polecany reduktor firmy czeskiej firmy Magic Jet tłokowy nie jest drogi a wydajny,brak spadków ciśnienia na reduktorze.Najważniejsze to wtryski.Nie kupuj pseudo wtrysków Walteków i tym podobych.Jak masz trochę kasy wydaj na najtańsze Magic Jety, lub Matrixy a najlepiej na Keihiny -na których ja jeżdzę lub jeszcze lepsze Medy.Ci którzy teraz jeżdżą na Waltekach i tym podobnych elektrozaworach zimą płaczą gdyż to nie trzyma parametrów wtrysku.Mogę także polecić firmowe BRC-mam w Puncie II .Nie oszczędzaj na elementach instalacji ,chyba że nie kochasz Miśka i chcesz go sprzedać.Nie jestem żadnym przedstawicielem Firm montujących instalacje, ale z mojego 10-letniego doświadczenia z instalacjami myślę że ta pierwsza konfiguracja jest optymalna.Poszukaj na Forum gazowym a dowiesz się znacznie więcej.
Pozdrawiam Mirek :lol:

grisza76 - 03-09-2010, 00:57

frostic napisał/a:
A czy w miśkach potrzebne jest (nie wiem jak to się fachowo nazywa) ta dodatkowa instalacja smarowania. Kosztuje ok 600 zł. Czakram mówi że tak...

EDIT:
Czakram Warszawa mówi, że nie jest to potrzebane a Czakram śląski, chce mi to sprzedać ;)
Dziwne trochę...
Pytanie tylko: KTO MA RACJĘ???

Pierwsza ważna sprawa - instalacja smarująca (Valve Lube lub Flesh Lube) poprawia parametry pracy silnika i zapobiega przepalaniu gniazd zaworowych. Ale działa tylko na dobrej jakości smarowidle - żadne polskie zamienniki się nie sprawdzają, a oryginalne płyny kosztują nawet po 80 zł / 0,5 l. (swoją droga, mam dostęp do tańszego oryginalnego)

Druga sprawa - koszt instalacji smarowania razem z montażem to max 300 zł.

wrocek - 26-07-2011, 22:32

Witam wszystkich.
Właśnie przypomniałem sobie (po roku eksploatacji) o filtrze do wymiany w instalacji LPG. Przeszukałem forum, ale znalazłem tylko wpis "wymieniać filtr" Prośba: Cóż to za filtr, jaki polecacie i jak do niego podejść w samochodzie.
Zdjęcia mile widziane :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group