To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Colt CA0 - [CA4A 1.6] Uszczelka Glowicy

Anonymous - 25-03-2009, 21:10
Temat postu: [CA4A 1.6] Uszczelka Glowicy
Jakis rok temu wymienialem uszczelke pod glowica, bo wydmuchalo i miedzy tlokami. Tym razem leje mi sie olej spod glowicy. Zamierzam sam zabrac sie za wymiane.
Oto moje pytania:
1. Czy musze planowac glowice? (rok temu byla planowana)
2. Jakim momentem dokreca sie glowice?
3. Czy firma elring to bedzie dobry wybor?

Anonymous - 25-03-2009, 21:20

1. Wszystko zależy od tego, jak mocno była splanowana poprzednim razem i w jakim stanie jest teraz.
2. Ściągnij service manual z działu download, tam masz wszystko. 0->75 Nm->luzowanie->20Nm->90 st.->90 st. Pamiętaj o odpowiedniej kolejności dokręcania śrub.
3. Bardzo dobry.

Maretzky85 - 26-03-2009, 07:50

1. Trzeba przynajmniej zabielić w/g mnie.
Reszta j/w

kartomaniak gti - 26-03-2009, 09:17

tak czy inaczej musisz delikatnie splanowac głowice
Anonymous - 26-03-2009, 18:31

Czy powinienem tez wymienic szpilki glowicy na nowe?
Anonymous - 26-03-2009, 19:08

gitarr napisał/a:
Czy powinienem tez wymienic szpilki glowicy na nowe?
Wszystko zależy od tego, w jakim stanie są obecne. Serwisówka nic nie mówi o konieczności zmiany szpilek, ale zdarza się, że stare szpilki "płyną" podczas wykręcania i wkręcania - wówczas warto wymienić. Komplet śrub Ajusa kosztuje ok. 60 PLN, więc nawet jeśli poczujesz, że należy zamienić oryginały nowymi, finansowo nie zrujnujesz się.
kartomaniak gti - 26-03-2009, 19:30

jeżeli ze szpilkami wszystko jest ok to zostaw te stare
miki4x4 - 27-03-2009, 20:53

nigdy przy planowaniu głowicy nie zostawia się starych śrub...litości....tak robia tylko "paproki z wiejskiej stodoły" nie mechanicy
Maretzky85 - 27-03-2009, 23:35

miki4x4, dlaczego ? Ja jeżdżę na śrubach z pierwszego montażu, planowałem a dokładniej zabielałem głowicę 3 razy, skręcałem 3 razy na tych śrubach i wszystko śmiga jak należy :D
Inna sprawa, że w Galu te śruby są prawie niezniszczalne :P

kartomaniak gti - 28-03-2009, 00:31

miki4x4 napisał/a:
nigdy przy planowaniu głowicy nie zostawia się starych śrub...litości....tak robia tylko "paproki z wiejskiej stodoły" nie mechanicy


bzdura !! jeżeli szpilki są dobre to sie ich nie wymienia

miki4x4 - 28-03-2009, 07:46

A jak sprawdzisz czy szpilki są dobre ?? Wizualnie :?: :roll:
kartomaniak gti - 28-03-2009, 08:33

miki4x4 napisał/a:
A jak sprawdzisz czy szpilki są dobre ?? Wizualnie :?: :roll:


wystarczy nakręcic nakrętne

miki4x4 - 28-03-2009, 10:41

wybacz - ale nie masz pojęcia w jaki sposób szpilki ulegają zużyciu... :roll:
Anonymous - 28-03-2009, 10:56

jeśli była wymieniana uszczelka i znowu cieknie to warto wymienić szpilki.
Głowicę trzeba zabielić.

Maretzky85 - 28-03-2009, 10:58

miki4x4, mierzysz ich długość czy nie są wyciągnięte po prostu. Jak nie są to je montujesz. Jak są wywalasz. Jak pływają to też wywalasz, ot cała filozofia.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group