[92-96]Colt CA0 - [CA4A 1.6] Uszczelka Glowicy
Anonymous - 25-03-2009, 21:10 Temat postu: [CA4A 1.6] Uszczelka Glowicy Jakis rok temu wymienialem uszczelke pod glowica, bo wydmuchalo i miedzy tlokami. Tym razem leje mi sie olej spod glowicy. Zamierzam sam zabrac sie za wymiane.
Oto moje pytania:
1. Czy musze planowac glowice? (rok temu byla planowana)
2. Jakim momentem dokreca sie glowice?
3. Czy firma elring to bedzie dobry wybor?
Anonymous - 25-03-2009, 21:20
1. Wszystko zależy od tego, jak mocno była splanowana poprzednim razem i w jakim stanie jest teraz.
2. Ściągnij service manual z działu download, tam masz wszystko. 0->75 Nm->luzowanie->20Nm->90 st.->90 st. Pamiętaj o odpowiedniej kolejności dokręcania śrub.
3. Bardzo dobry.
Maretzky85 - 26-03-2009, 07:50
1. Trzeba przynajmniej zabielić w/g mnie.
Reszta j/w
kartomaniak gti - 26-03-2009, 09:17
tak czy inaczej musisz delikatnie splanowac głowice
Anonymous - 26-03-2009, 18:31
Czy powinienem tez wymienic szpilki glowicy na nowe?
Anonymous - 26-03-2009, 19:08
gitarr napisał/a: | Czy powinienem tez wymienic szpilki glowicy na nowe? | Wszystko zależy od tego, w jakim stanie są obecne. Serwisówka nic nie mówi o konieczności zmiany szpilek, ale zdarza się, że stare szpilki "płyną" podczas wykręcania i wkręcania - wówczas warto wymienić. Komplet śrub Ajusa kosztuje ok. 60 PLN, więc nawet jeśli poczujesz, że należy zamienić oryginały nowymi, finansowo nie zrujnujesz się.
kartomaniak gti - 26-03-2009, 19:30
jeżeli ze szpilkami wszystko jest ok to zostaw te stare
miki4x4 - 27-03-2009, 20:53
nigdy przy planowaniu głowicy nie zostawia się starych śrub...litości....tak robia tylko "paproki z wiejskiej stodoły" nie mechanicy
Maretzky85 - 27-03-2009, 23:35
miki4x4, dlaczego ? Ja jeżdżę na śrubach z pierwszego montażu, planowałem a dokładniej zabielałem głowicę 3 razy, skręcałem 3 razy na tych śrubach i wszystko śmiga jak należy
Inna sprawa, że w Galu te śruby są prawie niezniszczalne
kartomaniak gti - 28-03-2009, 00:31
miki4x4 napisał/a: | nigdy przy planowaniu głowicy nie zostawia się starych śrub...litości....tak robia tylko "paproki z wiejskiej stodoły" nie mechanicy |
bzdura !! jeżeli szpilki są dobre to sie ich nie wymienia
miki4x4 - 28-03-2009, 07:46
A jak sprawdzisz czy szpilki są dobre ?? Wizualnie
kartomaniak gti - 28-03-2009, 08:33
miki4x4 napisał/a: | A jak sprawdzisz czy szpilki są dobre ?? Wizualnie |
wystarczy nakręcic nakrętne
miki4x4 - 28-03-2009, 10:41
wybacz - ale nie masz pojęcia w jaki sposób szpilki ulegają zużyciu...
Anonymous - 28-03-2009, 10:56
jeśli była wymieniana uszczelka i znowu cieknie to warto wymienić szpilki.
Głowicę trzeba zabielić.
Maretzky85 - 28-03-2009, 10:58
miki4x4, mierzysz ich długość czy nie są wyciągnięte po prostu. Jak nie są to je montujesz. Jak są wywalasz. Jak pływają to też wywalasz, ot cała filozofia.
|
|
|