To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Ogólne - Przejście z oleju półsyntetycznego na pełen syntetyk

Olivia - 28-03-2009, 11:51
Temat postu: Przejście z oleju półsyntetycznego na pełen syntetyk
Witam. Jestem nowym użytkownikiem tego forum. I od razu mam pytanie.
Kupiłam wczoraj Mitsubishi Carismę z rocznika 1997 o pojemności 1834 ccm. Autem poprzednio jeździł mój kolega przez około 10 miesięcy. Sprowadził je z Niemiec. Auto podczas wymiany oleju zostało zalane półsyntetykiem. Podczas jazdy od wymiany do wymiany zdarzało się dolać około 0,5l tego oleju. I stąd moje pytanie. Czy przy następnej wymianie oleju mogę przejść na olej syntetyczny ?

Za wszystkie konkretne odpowiedzi z góry dziękuję :)

Maretzky85 - 28-03-2009, 12:46

Przejść możesz, ale skutki raczej nie będą dobre. Jak dolewałeś 0.5 l to teraz możesz dolewać np 1 litr albo więcej, mogą też uszczelniacze puścić, więc raczej pozostań przy półsyntetyku.
Olivia - 28-03-2009, 12:49

Dziękuję za odpowiedź.
Ale mam w takim razie jeszcze jedno pytanie :wink:
Czy wina iż olej ubywa może leżeć w długim okresie nie regulowania luzu zaworowego :?:

saphire - 28-03-2009, 13:11

Jak chla olej to zwykle albo pierścienie do wymiany albo uszczelniacze zaworowe.
Olivia - 28-03-2009, 13:50

Kolega który mi go sprzedawał właśnie to podejrzewał.
Co do regulacji luzu zaworowego co może spowodować jego dłuższy brak :?:

saphire - 28-03-2009, 14:01

Olivia napisał/a:
Co do regulacji luzu zaworowego co może spowodować jego dłuższy brak :?:


"Dzwonienie" zaworów, ich "rozbicie", problemy z zapłonem, z mocą silnika, ze spalaniem itp.

Olivia - 28-03-2009, 14:06

Bardzo dziękuję Wam koledzy za tak szybkie odpowiedzi :biggrin:
rasiak1980 - 28-03-2009, 21:20

jeżeli ubywa ci 0,5 litra to sporo także lepiej pozostać przy półsyntetyku zalej go valvoline max life olej półsyntetyczny też ma swoje zalety których nie zastąpi syntetyczny olej.
pic11 - 09-04-2009, 18:24

witam , troche stary temat ale ..... ja bym sie tym nie martwił bo to jest w normie . aha w renault w książce piszą że na 1000 km silnik może spalić 100 ml oleju i to nie jest nic nienormalnego bo to norma czyli na 10000 km jest to litr ;]
docencik87 - 09-04-2009, 22:49

Cytat:
witam , troche stary temat ale ..... ja bym sie tym nie martwił bo to jest w normie . aha w renault w książce piszą że na 1000 km silnik może spalić 100 ml oleju i to nie jest nic nienormalnego bo to norma czyli na 10000 km jest to litr ;]


To jest wspaniały dupochron dla producentów. Jak bierze 0.5 to można sprawdzić, czy nie ma nigdzie małych wycieków. Jeżeli nie ma to wymienić uszczelniacze na zaworach. Pierścienie to już ostateczność. Z reguły pomaga wymiana uszczelniaczy!!

rasiak1980 - 11-04-2009, 16:41

"dupochron" dobrze nazwane :badgrin: ale prawdziwe, jezeli na 1000 km przy w miare spokojnej jeździe wciąga nam 100 ml to coś jest z silnikiem nie tak, znam przypadki gdzie przy agresywnej jeździe silnik wciągał 250ml / 1000 km ale to był ostro żyłowany seat 1,4 mpi :badgrin:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group