To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[02-06]Lancer CS0 - [4G18] Pasek rozrządu i alternatora i klimy + napinacz

Anonymous - 30-03-2009, 14:37
Temat postu: [4G18] Pasek rozrządu i alternatora i klimy + napinacz
Podaję jaki pasek i ile kosztuje do naszych Lancerów z silnikiem 1,6 (4G18):

- pasek rozrządu: GATES 5535XS - cena 65,90 zł (nr oryginału MITSUBISHI: MD 342154)

- pasek alternatora: GATES 5PK903 - cena 28 zł

- pasek wspomagania i klimy: GATES 5PK1063 - cena 39 zł

Paski kupiłem tutaj: www.autkoplus.com

Tutaj zdjęcie rozrządu: http://www.fotosik.pl/pok...1b11e08902.html

Jeśli chodzi o napinacz paska to udało mi się ustalić że jest identyczny jak w moim drugim autku Colcie 1,3 98r, kiedyś kupowałem taki napinacz firmy SKF za ok 100 zł. Jak ustalę nr tego napinacza to dam znać.

Prawdopodobnie jest to napinacz nr: VKM 75615 - koszt 85 zł w sklepie www.emi-skf.pl

Bojar - 30-03-2009, 21:32

No tak a w serwisie wezma za to 1,4kpln :badgrin:
krzychu - 30-03-2009, 22:38

GATES - a to jakaś dobra firma?

A pasek ma ma bardzo miła drogą do pokonanie względem tego co ja mam pod maska jak zobaczyłem kiedyś fotę rozrządu 4G63 który jest DOHC i ma 2 wałki balansowe to zrobiłem tak :shock:

Krzychu

Anonymous - 31-03-2009, 06:06
Temat postu: paski
Ja od zawsze stosuję paski GATES'a i nigdy nie miałem z nimi problemów. Nie mam też porównania jakie są inne bo nigdy nie stosowałem. Myślę że z tymi ocenami który pasek lepszy to tak jak z każdą inną rzeczą, oponami, olejami itd. Tyle ile będzie firm tyle będzie opini.
tomekrvf - 31-03-2009, 07:47

krzychu napisał/a:
A pasek ma ma bardzo miła drogą do pokonanie względem tego co ja mam pod maska jak zobaczyłem kiedyś fotę rozrządu 4G63 który jest DOHC i ma 2 wałki balansowe to zrobiłem tak

Masz dwa paski. Drugi pasek napędza wałek balansowy

Krzyzak - 31-03-2009, 08:42

ogolnie gates to syfiaste paski - bylo kilka pekniec na forum
Anonymous - 31-03-2009, 13:09
Temat postu: paski
No i już się zaczęło.... Chyba trochę przesadziłeś że GATES to syfiaste paski. Przyczyny pęknięć pasków mogą być różne. Jeśli ktoś nie wymienia paska w terminie to nie pomoże najlepszy pasek. Dlatego proszę o powstrzymanie się od takich komentarzy. Jeśli na forum było kilka przypadków pęknięć to na pewno nie tylko GATES'a a zapewne innych firm również. Ja w kilku samochodach wymieniałem paski na GATES'a przy przebiegach podanych przez producenta samochodu i NIGDY pasek mi nie pękł. Dodam również że GATES produkuje również duże pasy transmisyjne do urządzeń przemysłowych. W moim miejscu pracy również paski GATES'a napędzają duże wentylatory a dodam że parametrem decydującym o wyborze firmy była jakość a nie cena!!!

[ Dodano: 31-03-2009, 13:14 ]
Po za tym jeśli komuś nie pasuje to nie musi kupować, może kupić pasek innej firmy. Zamieściłem informację dla użytkowników tego modelu aby byli świadomi ile dany pasek kosztuje, bo niektórzy piszą że wymiana rozrządu to jakieś kosmiczne koszty.

Bojar - 31-03-2009, 18:10

Gates to jedna z lepszych firm

Informację o wpadkach z paskami Gatesa pojawiają się czasami gdyż:
- jest to najczęściej podrabiana firma produkująca paski
- paski tej firmy są najczęściej stosowane przy wtórnym montażu
również przez "fachowców"

Krzyzak - 31-03-2009, 21:18

coz - sa firmy lesze i gorsze
na forum paski Gates pekaly ludziom, ktorzy wiedza, jak sie z serwisowaniem auta obchodzi - mam pisac nickami???

podobnie paski Contitech - kolega mial pasek glowny Mitsuboshi i pasek balansowy Contitech; ten drugi po 60 tkm kruszyl sie przy skrecaniu na boki... bez komentarza

polecane paski: Mitsuboshi, Sun, Flennor, Tsubaki
reszta - szczegolnie robiona w Polsce (Gates, Bosch) to byle co
kto mnie zna, wie ze nie rzucam takich opinii ot tak sobie
i tyle mojego w tym temacie

Bojar - 31-03-2009, 23:25

Ok z tym masz racje
Mitsuboshi idą na pierwszy montaż i muszą być dobre
Z Gatesem na Polskim rynku jest duży problem z podróbkami, niestety

Najczęściej jednakże problem jest w złym założeniu, napinaczu, zacierającej się pompie wody itd. Myślę, że każdy pasek dobrej firmy odpowiedni założony da rade :)

tomekrvf - 01-04-2009, 18:32

Bojar napisał/a:
Mitsuboshi idą na pierwszy montaż i muszą być dobre

Do Mitsubishi tak.
Continental i Gates zapewne dostarcza paski na pierwszy montaż do sporej liczby samochodów w Europie. Ani o jednej ani o drugiej marce nie można powiedzieć że są złe. Osobiście widziałem pasek rozrządu Continental który był spiłowany do połowy szerokości(ktoś zapomniał dokręcić rolkę prowadzącą) i się nie zerwał.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group