Carisma - Techniczne - Wymiana łożyska- piasta tył
Cornholio - 30-03-2009, 19:30 Temat postu: Wymiana łożyska- piasta tył Witam. Coś ostatnio zaczęło mi rzęźić łożysko w tylnym kole, zakupiłem całą piastę na tył no i teraz będę zamierzam wymienić. Może ktoś dać opis jak to zrobić? Na bębnie jest mała śruba imbus który należy odkręcić i co dalej? A może to nie taka prosta sprawa jak mi się wydaje i lepiej oddać to w ręce mechanika (który krzyczy 100zł)?
teddybear - 30-03-2009, 21:10
witam, widze ze nie tylko ja przymierzam sie do wymiany lozyska w tylnim kole. Byłbym wdzięczny za info jakie łozysko najlepiej kupic.
Cornholio - 30-03-2009, 21:45
ja kupiłem całą piastę z łożyskiem NIPPARTS ponoć dobra firma japońska na łożysku KOYO , na allegro były po 200zł, teraz podrożało widzę do 230 Co z wymianą???
turek61 - 31-03-2009, 14:48
teddybear, ty masz GDi , tylko z którego roku ? Do mojej znalazłem w IC, gdzie zamierzam kupić ze zniżką.Cena ok.270 zł. do GDI z ABS-em i chyba taniej nie znajdziesz.
Grand - 06-04-2009, 21:18
witam też się zbieram do wymiany łożyska w carismie 1.6 90km pytałem się w sklepie i sprzedawca powiedział że za łożysko ok 100-120zł natomiast w drugim sklepie dostałem szoku jak mi powiedzieli że musze całą piastę wymienić za ponad 400zł bo jest ABS
co jest prawdą?
Tomashi - 07-04-2009, 09:19
Mam DI-Da, ale to chyba to samo: piastę (całą) kupiłem za 350 zł :/
Pierścień ABSu mozna przełożyć ze starej piasty.
Trzeba ściągnąć hamulce (szczęki z tarcz) i koniecznie uważać z tym piescieniem: jeżeli nie za dobrze spasuje z nową piastą - przy dokręceniu może pęknąć. Jamusiałem lekko go podszlifować. Ogólnie robota na godzinę
pozdrawiam
gulgulq - 07-04-2009, 10:09
Tomashi napisał/a: | Mam DI-Da, ale to chyba to samo: piastę (całą) kupiłem za 350 zł :/
Pierścień ABSu mozna przełożyć ze starej piasty.
Trzeba ściągnąć hamulce (szczęki z tarcz) i koniecznie uważać z tym piescieniem: jeżeli nie za dobrze spasuje z nową piastą - przy dokręceniu może pęknąć. Jamusiałem lekko go podszlifować. Ogólnie robota na godzinę
pozdrawiam |
ano..tylko trzeba przy szlifowaniu uważać też żeby nie pękł , no i odpowiedni moment dokrecenia śruby centralnej
a co do piasty z Intercars - nie polecam - kupiłem w tamtym roku i juz mi coś jazgocze wiec trwałość mizerna,
ale też zastanawiam się czy czasem to nie wina ośki...
lesmen - 07-04-2009, 17:59
A jak się wam objawia, że łożyska do wymiany? U mnie coś trzeszczy w kole podczas jazdy ale gdy lekko nacisnę hamulce to ustaje. Mechanik twierdzi, że w tylnych bębnach pył od ścierania okładzin tak właśnie robi ale gdy jest dłużej sucho to po prostu wysypuje się sam. Co sądzicie na ten temat? Czy to te bębny czy może właśnie łożyska?
Piwor - 07-04-2009, 20:36
U mnie co prawda przednie, ale huczy jak cholera przy 100 km.
Czy firma KOYO robi dobre łożyska? W ogóle mogę kupić samo łożysko, ma to sens?
Matejko - 07-04-2009, 20:57
do tylu nie ma sensu bo nie kupisz samego lozyska
wymiana:
0.otwieramy piwo
1.luzujemy srube centralna(czy z kolem przez srodek, czy ktos nam cisnie hamulec bez roznicy)
2.z zacisnietym hamulcem odkrecamy srube trzymajaca tarcze
3.odkrecamy zacisk wraz z jarzmem, podwieszamy go do amora
3.sciagamy tarcze i widzimy juz naszego wyjca
4.zgniatamy puszke, otwieramy drugie odkrecamy do konca srube centralna
5.i teraz lozysko albo nam wyjdzie samo jak pociagniemy za szpilki, lub przygotowujemy sobie kawalek blachy(ja znalazlem jakis stary zawias z rozstawem otworow na sruby co 10cm bo mialem 1.6)i wykonujemy w nim 2 otwory srednicy wiekszej niz szpilki w odpowiednim dla naszej wersji silnikowej rozstawie.
6.zakladamy blache po przekatnej na szpilki, nakrecamy nakretki od kol, ktore nastepnie po trochu dociagamy naprzemian, az nam lozysko zejdzie*
7.montaz w odwrotna strone z pomieniciem pkt. 6 i 5
*teraz juz nie pamietam czy ta sruba centralna wystaje na tyle ze wystarczy dac sama te blache na szpilki czy trzeba cos podlozyc - no ale to juz nie problem sami dojrzycie zobaczycie co trzeba
Grand - 07-04-2009, 22:30
lesmen napisał/a: | A jak się wam objawia, że łożyska do wymiany? U mnie coś trzeszczy w kole podczas jazdy ale gdy lekko nacisnę hamulce to ustaje. Mechanik twierdzi, że w tylnych bębnach pył od ścierania okładzin tak właśnie robi ale gdy jest dłużej sucho to po prostu wysypuje się sam. Co sądzicie na ten temat? Czy to te bębny czy może właśnie łożyska? |
U mnie po wymianie tarcz mam tak samo jak się troche pojeździ i się rozgrzeją hamulce to piszczy ale jak przycisne hamulec to przestaje i po jakimś czasie przestaje
Co do wymiany łożyska to zamierzam zakupić samo łożysko i je wymienić problemem będzie ABS ale to myślę przełożyć ze starego może się uda:)
Piwor - 07-04-2009, 23:03
Matejko, wszystko ok, tylko potrzebuję łożysko na przód.
Matejko - 08-04-2009, 08:59
Piwor napisał/a: | Matejko, wszystko ok, tylko potrzebuję łożysko na przód. |
no to kupuj co za problem?
pierscien od absu jest na przegubie, tyle ze przy przednim prasa potrzebna
Piwor - 08-04-2009, 16:56
Matejko, to, że mam kupić, to wiem, ale jakiej firmy polecasz? KOYO daje radę?
Matejko - 08-04-2009, 17:39
ogolnie to bym polecil skf, ale widze ze w IC nie ma
a koyo to pierwszy montaz w mitsubishi, jak kupisz kanaco to w srodku tez pewnie bedzie koyo, intercars daje jakies 2 lozyska na przod do twojej cari jedno po znizce bedzie z 50zl drugie 80zl [oba kanaco]
|
|
|