Problemy techniczne - Problem z elektryka.
crimi - 31-03-2009, 11:16 Temat postu: Problem z elektryka. Stworzylem temat tu, bo na "Carisma - Techniczne" nikt nie odpowiedzial.
Zdarzyl sie powazny (mam nadzieje ze to banał) problem z elektryka. Jadac z Katowic na trasie przestal dzialac obortomierz, szybki zjazd do McDonalds'a zeby sie posilic i przy okazji sprawdzic bezpieczniki. Okazalo sie ze 100A bezpiecznik jest przepalony, udalo sie go "zesztukawac", chwile po odpaleniu znow sie przepalil, i w ten oto sposob na samym akumulatorze dojechalem do Radzionkowa, auto zgaslo, aku rozladowane, bezpiecznik przepalony. Po "naprawieniu" bezpiecznika porzadnym drutem, i odpaleniu auta za pomoca kabli pociagnietych z drugiego auta, nagle drut zaczal sie mocno grzac, az wypalil dziure w pokrywce bezpiecznikow. Wylaczylem auto, i wezwalem lawete, bo szkoda nerwow i auta.
Domniemam ze cos jest z alternatorem, bo wypala 100A bezpiecznik tylko wtedy gdy auto jest uruchomione. Niedawno wymieniane zostaly wszystkie paski (w listopadzie), i od tamtego czasy ktorys z nich piszczal choc nie zawsze i bez wzgeldu na pogode. Podejzewalem wlasnie ten od alternatora. Moglo to byc rowniez lozysko w altku.
Czy jest mozliwe ze padlo lozysko, i wirnik altka gdzies robi zwarcie do stojana altka?
Czy jest mozliwe ze szczotki sie rozsypaly w mak, i grafit robi zwarcie w altku?
I dlaczego akurat wybija ten glowny bezpiecznik 100A, co gorsze, ciezko taki wogole znalezc na Allegro.
Nadmienie ze jadac wlasnie z Katowic, zaswiecila sie najpierw kontrolka od ABS'u, ogolnie to wszystkie kontrolki slabo swiecily, pozniej na chwilke zapalila sie kontrolka od ladowania, potem zgasla, i za chwile padl obrotomierz.
Anonymous - 31-03-2009, 12:10
więc tak bezpiecznik w serwisie kosztuje 50 zł, ja kupowałem w sklepie z częściami do japońców i kosztował 20 zł. Faktem jest jak mi się przepalił ten bezpiecznik w galancie też się świecił cały czas ABS. Możliwe też ,że Ci padł regulator napięcia chociaż obstawiałbym zwarcie w altku. to tyle co pomogę doradzić pozdrawiam aha i raczej nie sztukuj tego bezpiecznika to tylko może spowodowac więcej problemów.
crimi - 31-03-2009, 12:54
gradio napisał/a: | więc tak bezpiecznik w serwisie kosztuje 50 zł, ja kupowałem w sklepie z częściami do japońców i kosztował 20 zł. Faktem jest jak mi się przepalił ten bezpiecznik w galancie też się świecił cały czas ABS. Możliwe też ,że Ci padł regulator napięcia chociaż obstawiałbym zwarcie w altku. to tyle co pomogę doradzić pozdrawiam aha i raczej nie sztukuj tego bezpiecznika to tylko może spowodowac więcej problemów. |
Problem rozwiazany. Zwarcie cel w aku (za to masz punkta w pomogl mimo ze prbolem zostal wczesniej rozwiazany, doslownie o kilka minut), doslownie pierdolka na szczescie. Bezpiecznik juz zakupiony, ostatni w miescie. Zaplacilem za niego 15 zeta, plus nowy aku Centra Futura 53Ah, 540A na rozruchu, 3 lata gwarancji.
Dramat sie skonczyl
maxwell61 - 14-04-2009, 21:57
podłączę się
mam taki problem i może ktoś się z nim zetknął
zapaliła się kontrolka akumulatora...okazało się że na aku jest 15,5V!! - wiec alternator do wymiany, na kolejnym alternatorze okazało się że to samo...akumulator jest sprawny na 100%...wiec pojechałem na szrot i tam kolejno wymienialem ze 4 alternatory i to samo!!!!
wiec pytanie moje co może powodować że to "cos" pali alternatory?? czy to jakieś zwarcie? jesli tak to gdzie? kolega cos mi wspominal o jakims module obok altka ale nie bardzo wiem o co jemu chodzilo...nie wierze ze trafiłem na 6 altków z rabniętym mostkiem lub regulatorem...
prosze o pomoc i dzieki za wszelkie odpowiedzi
crimi - 16-04-2009, 04:30
Niewiem, jak jest, ale w innych autach zazwyczaj jest regulator napiecia w alternatorze. W Mitsu moze byc osobno. Wiec moze warto sprawdzic sam regulator napiecia?
Krzyzak - 16-04-2009, 07:24
regulator jest w alternatorze - nawet na obudowie jest napisane: "built in..."
Owczar - 16-04-2009, 15:38
A może ten Twój multimetr wskazuje źle? Mierzyłeś jednym czy weryfikowałeś pomiar?
maxwell61 - 16-04-2009, 18:53
miernki były 3 ...wszedzie to samo...regulator jest tak jak Krzyzak pisal w altku...po wyjeciu a auta lądowały na stole probierczym i niestety byly walniete...dzisiaj elektryk sprawdzal aku i instalcje - ok...wiec jakies trefne alter. trafialem...czekam na dobry ktory najpierw sprawdze na stole pozniej dopiero do auta...reszta wiadomo
[ Dodano: 18-04-2009, 15:55 ]
dzisiaj rano po odpaleniu było 15,3V...po przejechaniu 20km kontrolka zgasła a za chwile było 14,3V na aku?? co to moze być???
|
|
|