To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Galant VR4 E88A 92-96 - Części pozostałe

sion2002 - 31-03-2009, 22:04
Temat postu: Części pozostałe
Witam

Przy okazji wymiany klocków oraz tarcz chciałbym zabrać się za stożek oraz olej. Mam dwa pytania:

1) Stożek - jaki polecicie? Decyzja już podjęta - wymyśliłem nawet pewien patent na oddzielenie go od silnika - w celu uzyskania chłodniejszego powietrza. Jeśli okaże się niewypałem - przejdę na sportową wkładkę. Zaproponowano mi Pipercross gąbkowy za około 220-240 zł. Opłaca się tyle wydać? Wiem, że są tańsze lecz zdążyłem się też niejednokrotnie przekonać, że lepiej czasami za jakość dopłacić.

2) Olej - Chcę zalać Valvoline Max Life 10w40 - mam w porównaniu z innymi (Carlube, Lotos, Texaco i jeszcze jakieś) dobre wspomnienia - popychacze cichły i silnik jakby ciszej chodził. Ponieważ Misio bierze bardzo mało oliwy zastanawiałem się też nad Valvoline VR1 Racing 10W-60 (dokładniej coś takiego http://www.motoallegro.pl...l_oryginal.html ) - wiem, że po zalaniu jego może okazać się, że ginie ona strasznie i popychacze zaczną grać jeszcze bardziej (w tej chwili słychać je zaraz po odpaleniu na zimnym przez jakiś 2-3 sekundy i sporadycznie, cicho podczas jazdy) lecz jak myślicie? Warto zaryzykować i sprawdzić? Ostatnio był zalany jakiś Castrol 10W40. Samochodzik ma prawdopodobnie około 165000km - prawdopodobnie ponieważ z tym nigdy nic nie wiadomo :doubt: Wiem, że w lipcu 2004 w DE przed sprowadzeniem miał na 100% 137000km. W drugiej połowie 2005 sprowadził go facet, od którego go kupiłem - dodam, że był to 2 czy tam 3 samochód - bardziej jako "hobby".


Pozdrawiam
Szymon

mitsu_pl - 01-04-2009, 13:47

jeżeli chodzi Ci o stożek to i tak ograniczy jego wybór średnica (bodajże 110mm), więc zobacz jakie są dostępne w tych średnicach i wtedy się zastanów. Ja mam u siebie jakiejś średniej firmy stożek, tyle że dobry zestaw dostałem do jego prania, więc troche pochodzi... :wink: Ja bym na Twoim miejscu zastanowił się na wkładką K&N. Była takowa u mnie i bardzo dobrze się sprawowała. Poprawił się dół silnika, znaczy lepiej ciągną z niższych obrotów. Do tego mały tuning wydechu (zwłaszcza przedniej jego części) i samochód startuje z prawie maksymalnego kopyta już na niskich obrotach... Co do oleju, to lej lepiej ten który Ci go wyciszy... Jak zalejesz tego 10W-60 to może Ci tak wypłukać silnik, że później przejście na 15W nic Ci nie da... :badgrin:
sion2002 - 01-04-2009, 20:51

Co więcej prócz dźwięku da stożek? Chodzi mi właśnie o poprawienie dołu. Dzisiaj na szybkiego spojrzałem pod maskę i chyba mój patent zdałby egzamin i dałbym radę odgrodzić filtr od reszty komory. - ale na razie mniejsza z tym. Może podpowiesz, co jeszcze prócz końcowego mogę zmienić u siebie? Kolektor? Tylko gdzie takowy dostać? Druga sprawa, że mało nie będzie kosztował. W tej chwili zrobiłem tak, że zaraz za złączką elastyczną jest kawałek rury -> strumienica ->znowu kawałek rury -> oryginalny tłumik końcowy (4 czy 5 komorowy) z przyspawaną przez poprzedniego właściciela "inną" końcówką. Dlaczego zdecydowałeś się na przejście z wkładki na stożek?
Jeśli chodzi o olej - właśnie tego "płukanka" się obawiam i chyba rzeczywiście poprzestanę na 10w40.

gres - 02-04-2009, 09:48

u mnie jest chyba seryjny wydech - jeśli dobrze pamiętam to kat , ze 2 małe tlumiki na środku i jeden wielki z tyłu. Do tego rura ma kilka (3-4?) zakręty o 90 stopni... Chyba dobrze byłoby to wyprostować... Katalizator wywalacie?

nie jestem przekonany czy stożek poprawi ci dół :)
Pozatym chyba masz lpg ? Nie wiem czy się to da pogodzić? Trzeba by chyba wzbogacić troche mieszanke ?

sion2002 - 02-04-2009, 14:33

Po wymianie filtru powietrza regulacja gazu jest wręcz obowiązkowa - std na stożek czy specjalną wkładkę. Jedno drugiego nie wyklucza. Tym bardziej od 3gen.

U mnie też był katalizator, dwa środkowe tłumiki i końcowy wydech. Wszystko połączone trochę krętą rurą. Teraz jest dużo prostsze :)
Wczoraj nawet namierzyłem tani tłumik końcowy jednokomoorowy :twisted:
Moze uda się go wymienić w przyszłym tygodniu - jeśli zostanie troche kasy z hamulcy.

jacek11 - 02-04-2009, 23:28

sion2002 napisał/a:
Wczoraj nawet namierzyłem tani tłumik końcowy jednokomoorowy :twisted:


Pokazać natychmiast,bom ciekaw niezmiernie :wink:

gres - 03-04-2009, 11:22

a, czyli jest szansa ze stożkiem kombinować:D Gaz sam ustawiasz czy warsztat?

Założone letnie. Dunlop i michelen. Fajne ciężkie auto = nie ślizga się na łukach

sion2002 - 03-04-2009, 12:50

jacek11 napisał/a:
sion2002 napisał/a:
Wczoraj nawet namierzyłem tani tłumik końcowy jednokomoorowy :twisted:


Pokazać natychmiast,bom ciekaw niezmiernie :wink:


Prawdopodobnie będzie ten - jest dosć tani więc jeśli sie nie sprawdzi to nie bedzie szkoda go wywalić na śmieci :) - musze tylko jeszcze sprawdzić wymiary - z montażem mój człowiek da radę.

http://moto.allegro.pl/it...ety_tuning.html - tylko z prostą końcówką


[ Dodano: 03-04-2009, 12:53 ]
gres napisał/a:
a, czyli jest szansa ze stożkiem kombinować:D Gaz sam ustawiasz czy warsztat?

Założone letnie. Dunlop i michelen. Fajne ciężkie auto = nie ślizga się na łukach


Gazu już oduczyłem sie ustawiac samemu - tym bardziej 3g. Teoretycznie zasada jest taka, że zawsze po wymianie filtru powietrza lub większym gmeraniu przy wydechu powinno sie ustawic gaz na nowo.

Nie byłbym taki pewny czy sie nie ślizga - ostatnio z przyzwyczajenia do Eclipsa wszedłem w pewien łuk z pokaźną prędkością - to była moja pierwsza jazda bokiem w tym samochodzie :twisted:

Pozdrawiam
Szymon

gres - 03-04-2009, 15:46

o :) i co zrobiłeś ? bo w przednionapędówce wiem jak się zachować, w tylnio też a tutaj ? chyba gaz w podłoge i niech wygrzebuje?

Mi się jeździ dobrze, dużo spokojniej i dostojniej niż w 205 ale zarazem pewniej bo nei ma tych uślizgów. Czy szybiej to nie wiem bo ne ma jak zmierzyć:)

sion2002 - 03-04-2009, 16:21

Co zrobiłem? Sam w sumie nie wiem. U mnie często działają bardziej odruchy. Z tego co pamiętam skręciłem lekko kierownicę w stronę, w którą tyłek uciekał a z gazem nie kombinowałem. Z tego powodu żałuje, że nie ma śniegu :evil:

Może ktoś powie mi czy wie z doświadczenia co da więcej stożek od wkładki?
Mam do dyspozycji wkładkę za 125zł lub stożek za 250zł. Nie wiem co wybrać.

A mnie brakuje zdecydowanie twardości i pewności w prowadzeniu, do których przyzwyczaiłem sie w Eclipsie - było tam trochę pokombinowane z zawieszeniem :biggrin:

jacek11 - 03-04-2009, 21:54

sion2002 napisał/a:
A mnie brakuje zdecydowanie twardości i pewności w prowadzeniu,


Masz ECS?
Sprawdź zużycie amorów.Ja też mam wrażenie,że trochę pływa.
Ale za to na SPORT jest twardy i dobrze się trzyma drogi.
U mnie z przodu jest 65%,a z tyłu jest 75%.
Pozdro. :)

sion2002 - 04-04-2009, 10:37

U mnie zużycie dokładnie takie samo. ECS na SPORT jest odczuwalny lecz jeszcze brakuje mi tej twardości - tutaj podejrzewam na asfalcie gumy - myślę nad 17. Tylko akurat na to raczej mi funduszy nie starczy :-X
gres - 08-04-2009, 08:50

no troche za późno kupiliśmy 4wd ( trzeba było na począktu zimy :D )
Czyli jednak nadsterowny - dobrze:)
U mnie ECS brak , zawias w miarę twardy , chociaż gokart to nie jest. W sam raz myślę. Mam nadzieje że kiedyś uda się porównać z tymi waszymi ECS.

sion2002 - 08-04-2009, 10:09

Też myślałem, że u mnie nie działa, lecz mam koło pracy kawalek prostej ścieżki z progiem zwalniającym i dziurami - po przejechaniu kilkakrotnie przez ten sam odcinek żonka i ja wspólnie stwierdziliśmy, że ECS działa :)

Wczoraj dodatkowo wyszedł kolejny zonk - ucieka mi olej ze skrzyni. Prawdopodobnie jakis uszczelniacz z półośki poszedł :-X Przez ostatnie 3 dni mam pecha do tego samochodziku.

Frost - 08-04-2009, 10:28

heheheh, ja mam pecha odką kupiłem swojego, tylko że nauczyłem sie na poprzednim, że przez pierwsze 6-ć m-cy będe pchał w niego kase, aby potem tylko jeździć


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group