[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Dokładniej o działaniu SRS
iro - 01-04-2009, 21:20 Temat postu: [EAxx] Dokładniej o działaniu SRS Witam. Jestem świeżym posiadaczem Galanta 2,4 GDI, który jest po małym wypadku, jednakże wyzwolone zostały dwie przednie poduszki kierowcy i pasażera. Zakupiłem i zamontowałem obydwie poduszki i sensor które pochodzą z nierozbitego Anglika. Poduszki nie zostały jeszcze podłączone (chodzi o przewody do poduszek) ponieważ mechanik powiedział że ma stracha je podłączyć bo mogą ponownie wyzwolić:) ...że nie ma pewności czy sensor sprawny itd. Dlatego pytanie do znawców, jak działa cały system SRS? Czy ktoś może to dokładniej opisać? Dzwoniłem do serwisu, twierdzą że oprócz poduszek i sensora trzeba też wymienić napinacze pasów, które są odpowiedzialne za uruchomienie systemu. Znalazłem na allegro takie napinacze z pasami, ale nie mają żadnego kabla do podłączenia, jak więc działa system SRS? Czytałem także że wylatuje jakaś kulka z napinacza, ale co ma do tego sensor? skąd sensor ma „wiedzieć” kiedy ma wyzwolić poduszki? W chwili obecnej pewnie tej „kulki” u mnie nie ma…:) Może moje pytania są trochę prymitywne, ale po tym jak mechanik mnie postraszył, boję się podłączyć kable od poduszek aby nie wyzwoliły, w końcu raz już konsole wymieniłem - koszt konsoli 1000zł:( nie stać mnie na takie eksperymenty. Swoją drogą bez sensu jest jechać do serwisu zapłacić 150zł aby usłyszeć że muszę jeszcze napinacze wymienić, po czym kupić, zamontować i ponownie do serwisu i 150zł. Plan jest taki, aby kupić jeszcze napinacze, wszystko razem podłączyć i do serwisu usunąć błędy SRS, tylko czy podczas mojego podłączenia tego wszystkiego lub później uruchamiając system w serwisie poduszki nie wyzwolą?:) W sumie SRS używany…:)
Anonymous - 01-04-2009, 23:04
0. wyjmujesz akumulator, wciskasz hamulec i dla pewnosci czekasz kilka minut.
1. podlaczasz na wyjetym akumulatorze kontroler systemu od tego anglika, jest pod komputerami silnika/skrzyni, sprawdzasz czy sa wszystkie masy zakrecone tak jak byly i wlasciwymi srubami, sam kontroler SRS tez musi miec jedna srube i indexem E.
2. podlaczasz poduszke pasazera i kierowcy
3. podlaczasz akumulator, sprawdzasz czy po wlaczeniu kluczyka na ON lampka SRS gasnie.
jesli nie to albo sterownik mial jakis blad, uszkodzil sie w transporcie lub cos nie tak w instalacji lub wywalilo np boczne poduszki ale o tym nie wiesz.
pasy z reguly sie wymienia jesli nawet nie wystrzelily i jak dobrze zauwazyles nie sa fizycznie polaczone z systemem SRS, maja mechaniczne wyzwolenie przeciazeniowe.
punkt alternatywny 4. kupujesz pare petard, niekoniecznie wielkich i kamere, nagrywasz mechanika przekrecajacego kluczyk, synchronizujac wybuch petardy z momentem przekrecenia kluczyka. pol zartem pol serio, jednak dodam, ze tego typu operacje powinny byc jednak wykonywane przez wykwalifikowana osobe. dodatkowo wymienia sie wszystkie komponenty systemu SRS po sprawdzeniu wiazki, ktora tez czasami sie wymienia.
Anonymous - 01-04-2009, 23:09
PLPynton, bledy SRS mozna wyczyscic tylko u dealera lub po podlaczeniu do komputera
swinks_UK - 01-04-2009, 23:13
Ja bym dodał, że po wyjęciu aku lepiej dla świętego spokoju jeszcze połączyć klemy ze sobą i przekręcić kluczyk w ACC na jakieś 10 sekund. Pozwoli to zniwelować ewentualną różnicę potencjałów która może jeszcze gdzieś być na kondesatorach. I potem odczekać nawet i 20 minut, zanim zaczniesz grzebać w SRS.
iro - 01-04-2009, 23:47
Z wypowiedzi widzę że jednak jest ryzyko wyzwolenia poduszek przy tych manewrach podłączania i jak tu mają się ręce nie trząść Sensor jest w słupku "pod radiem" od niego zaczne potem poducha kierowcy i podłącze aku, pasażera zostawie na koniec bo boje się o tą konsole:)
Skoro napinacze fizycznie nie są podłączone do SRS to w dalszym ciągu ciekawi mnie jak on działa? Przecież nie ma żadnych czujników w zderzaku itp. Kiedy więc sensor wyzwala poduszki? Może do działania poduszek wogóle nie potrzebuje wymieniać napinaczy?
Bartek - 02-04-2009, 00:26
Sensor przednich poduszek znajduje się w sterowniku w konsoli centralnej i jest typowo przeciążeniowy. Wyzwala on poduchy przednie - jak raz wyzwolił, to koniec jego funkcji i więcej nie wyzwoli - można podłączyć sprawne poduchy - nie wypalą. Napinacze pirotechniczne działają przy wystrzale poduszek - są bardzo rzadkie w Galantach, a poznasz je po czerwonym "języku" sterczącym obok fotela informującym o zużyciu napinacza.
Jeżeli masz sterownik i poduchy podmienione na sprawne - podłączaj bez obaw na odłączonym akumulatorze - jak pisali poprzednicy warto dla pewności chwilę odczekać. Podłącz obie poduszki - inaczej wygenerujesz błąd i zablokujesz system aż do czasu jego skasowania....
iro - 02-04-2009, 16:46
OK dzięki za rady w sobotę biore się za podłączanie bo w przyszłym tygodniu jestem umówiony w ASO to mi je przy okazji uaktywnią Wychodzi na to że napinaczy nie musze wymieniać bo nie maja nic wspólnego z działaniem poduszek?
Anonymous - 02-04-2009, 23:46
Jeśli chodzi o poduszki to nie musisz ale powinieneś biorąc pod uwagę własne i pasażerów bezpiweczeństwo.
nightfly - 03-04-2009, 09:03
Bartek napisał/a: | Sensor przednich poduszek znajduje się w sterowniku w konsoli centralnej i jest typowo przeciążeniowy. Wyzwala on poduchy przednie - jak raz wyzwolił, to koniec jego funkcji i więcej nie wyzwoli - można podłączyć sprawne poduchy - nie wypalą. |
I tu rodzi się moje pytanie...
Czy jadąc samemu i mając czołówkę wypali także poduszka pasażera? (oczywiście wszystko jest sprawne).
Pytam ponieważ kiedyś wyczytałem, że SRS działa tylko przy zapiętych pasach więc teoretycznie poduszka pasażera nie powinna wypalić. Słyszałem, że przy zwykłych airbagach wywala wszystkie odrazu... ??
Bartek - 03-04-2009, 10:02
nightfly, wali, nie patrzy czy ktoś siedzi, czy ma zapięte pasy.....
iro - 04-04-2009, 19:32
Zabrałem się dzisiaj za podłączanie tych pduszek i sensora ale wystąpił niewypal Nie wystrzeliły po prostu okazało się że mam inny sensor na dwie wtyczki o symbolu MR309 232. Czy posiada może ktoś taki sensor?
Anonymous - 04-04-2009, 20:54
to ktos sprzedal ci sensor na 2 poduszki a szukales na 4? fajnie nie ma co.
jesli chcesz to pogadaj z bartekdeejay, mozliwe/nie pamietam ze ma jeszcze jeden moj sensor, prawdopodobnie do kasowania bledow ale nie po wystrzale i na 4 poduszki/2 wtyczki. moze jakos sie dogadacie.
iro - 04-04-2009, 21:23
Dokładnie ktoś tak mi sprzedał, ale to moja wina bo niepytałem i przede wszystkim niewiedziałem że sensor jest inny Mam już nagrany sensor we wtorek wracam do pracy a w środę do serwisu usunąć błędy
CVC - 25-09-2009, 22:59
czy sensor srs z "anglika" bedzie pasowal do "europejczyka"?
BUBU - 26-09-2009, 01:49
Bartek napisał/a: | nightfly, wali, nie patrzy czy ktoś siedzi, czy ma zapięte pasy..... |
Wywalą wszystkie , tylne też .
Po strzale bałbym się jakieś kombinowane poduchy i sensory samemu podłączać .
Albo ASO , albo lepiej nic , wolę nie mieć poduszek , niż mają mi wywalić w najmniej spodziewanym momencie .(ew. jakiś gostek z ASO na lewo , ale to już pewne ryzyko)
Pozdrav
|
|
|