To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Co odpowiada za wolne obroty na ssaniu?

Moomin - 02-04-2009, 14:35
Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Co odpowiada za wolne obroty na ssaniu?
Pytanko jak w tytule. Czemu pytam? Bo nie wiem gdzie szukać przyczyny. Zdarza mi się, że po odpaleniu silnika i wrzuceniu D lub R (automat) auto gaśnie. Dzieje się tak nie po nocy tylko jak przejadę samochodem trochę rano, potem postoi pod pracą i zapalenie po wyjściu z pracy daje takie objawy. Nie zawsze, ale zdarza się. Byłem w ASO, panowie wyczyścili przepustnicę, podbili ciśnienie na pompie WC i nic się nie zmieniło. Póki było zimno i ssanie mocno podbijało, było OK. Jak się zrobiło cieplej i już to ssanie nie działa z pełną mocą to się odnowiło. Czy za obroty na ssaniu odpowiada silniczek krokowy czy ECU? To pierwsze nie było czyszczone więc może to?
mały 55 - 02-04-2009, 15:02

Za ssanie odpowiada czujnik temperatury wkręcony w blok silnika ,nie mylić z tym wkręconym w termostat.
Moomin - 02-04-2009, 15:05

No tak, ale on daje tylko impuls, że ssanie jest potrzebne, a co ustawia konkretne obroty?
mały 55 - 02-04-2009, 15:16

Zdaje sie że silniczek krokowy, ale jak masz cari po lifcie to masz elektroniczną przepustnice i w niej nie ma typowego silniczka krokowego który można przeczyścić ,w cari przed liftem jest silniczek krokowy, typowy ,mechaniczny ,i jego czyszczenie pomaga ,po lifcie nie słyszałem żeby ktoś czyścił bo tam w sumie nie ma co czyścić to jest jakieś elektryczne ustrojstwo.

[ Dodano: 02-04-2009, 15:27 ]
A co do czujnika temperatury ,to chyba on nie tylko daje impuls do załączenia ssania,ECU na jego podstawie chyba ustawia obroty ,bo jak silnik troche nagrzeje to obroty powoli spadają .Gdyby czujnik podawał tylko impuls do załączenia ssania i jego wyłaczenia obroty nie spadałyby równomiernie a nagle. ale to tylko teoria nie jestem mechanikiem a sam walcze z moją cari już ponad rok i nie moge dojść ładu z obrotami.jednak miałem podobne objawy i po wymianie czujnika temp. na ssaniu pięknie chodzi ,natomiast jak sie cari mocno nagrzeje obroty drastycznie spadają i prawie gaśnie .

crimi - 02-04-2009, 22:30

mały 55 napisał/a:
Zdaje sie że silniczek krokowy, ale jak masz cari po lifcie to masz elektroniczną przepustnice i w niej nie ma typowego silniczka krokowego który można przeczyścić ,w cari przed liftem jest silniczek krokowy, typowy ,mechaniczny ,i jego czyszczenie pomaga ,po lifcie nie słyszałem żeby ktoś czyścił bo tam w sumie nie ma co czyścić to jest jakieś elektryczne ustrojstwo.

[ Dodano: 02-04-2009, 15:27 ]
A co do czujnika temperatury ,to chyba on nie tylko daje impuls do załączenia ssania,ECU na jego podstawie chyba ustawia obroty ,bo jak silnik troche nagrzeje to obroty powoli spadają .Gdyby czujnik podawał tylko impuls do załączenia ssania i jego wyłaczenia obroty nie spadałyby równomiernie a nagle. ale to tylko teoria nie jestem mechanikiem a sam walcze z moją cari już ponad rok i nie moge dojść ładu z obrotami.jednak miałem podobne objawy i po wymianie czujnika temp. na ssaniu pięknie chodzi ,natomiast jak sie cari mocno nagrzeje obroty drastycznie spadają i prawie gaśnie .


A mozesz podac numer katalogowy tego czujnika i gdzie on sie znajduje? Tez mam wrazenie ze mi ten czujnik cosik przeklamuje, bo zalanczaja sie wentylatory chlodnicy zupelnie przypadkowo, nawet gdy jest zimny lub tez jest zimno.

mały 55 - 03-04-2009, 18:19

Numeru niestety nie znam ,udaj sie do JC i poproś o czujnik temperatury silnika znajdujący się za termostatem ,wkręcony w blok silnika na dwa piny,on właśnie odpowiada za sygnał do ECU i włączenie wentylatora,nie daj sie zrobić w konia , mi za pierwszym razem dali w JC czujnik temperatury wkręcony w termostat ,a on odpowiada tylko za wskazania na desce rozdzielczej,sumując są dwa czujniki temperatury jeden wkręcony w termostat na jeden pin i drugi wkręcony zaraz za termostatem w blok silnika o wi,ekszej średnicy i na dwa piny.o ten właśnie chodzi ,jak otworzysz maske zobaczysz je po prawej stronie silnika ,acha odkręcisz go tylko oczkowym kluczem zwykły nie podejdzie,oczywiście jak go wykręcisz bedzie się lał płyn więc zrób to szybko albo czym s zatkaj ,dasłownie pięć minut roboty.ps.weż sobie japoński zamiennik ,ja wziołem jakiś inny i się rozleciał podczas wkręcania ,wymieniłem na japoński i jest ok . o ile pamietam 85,00zł.
,



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group