To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Space Star Techniczne - [MSS DID] SILNIK - lampka kontrolna diagnozowania silnika

Urticae - 05-04-2009, 14:18
Temat postu: [MSS DID] SILNIK - lampka kontrolna diagnozowania silnika
zapaliła się i silnik stracił moc. Parę dni temu miałem małą stłuczkę - błotnik do wymiany. Czy mogło to mieć jakiś wpływ na problemy z silnikiem? Jutro przychodzi do mnie rzeczoznawca z firmy ubezpieczeniowej. I co z tym robić? Do ASO mam 60 km a jechać samochodem chyba nie powinienem. ?
cns80 - 05-04-2009, 19:00

Jeśli dostałeś z lewej strony to myślę że rozszczelnił Ci się układ dolotowy. Nie chodzi turbina i masz utratę mocy. Szukaj nieszczelności na przewodach powietrznych począwszy od filtra.
Urticae - 05-04-2009, 19:25

Stłuczka była z prawej strony kierowcy a problemy z silnikiem pojawiły się dwa dni później. Jutro będę próbował znaleźć kogoś kto odczyta mi błędy z komputera. Może wie ktoś gdzie to mogę zrobić w pobliżu Skierniewic ? Trochę poczytałem na forum i przyczyn może być sporo. Opisywane problemy przez kolegę stryjekkw były podobne. Tam chodziło o niedrożność jednego z przewodów w układzie podciśnieniowym.

[ Dodano: 06-04-2009, 09:58 ]
Mam jeszcze "lamerskie" pytanie. Gdzie w Mitsubishi Space Star 1,9 jest wejście do podłączenia komputera? Pytam bo znalazłem fachowca który może mi odczytać błędy pod warunkiem, że samochód ma odpowiednie wejście. Ten warunek jest zdaje się spełniony ale konkretnie gdzie to jest ?

kolysm - 06-04-2009, 13:06

Podłączenie do kompa masz pod "schowkami" na napoje. Poprostu je wyciągasz i tam znajduje się gdniazdo. Oprócz samego wejścia powinieneś mieć jeszcze oprogramowanie do MSS-a w 1,9 DiD
Urticae - 07-04-2009, 08:05

kody błędów są następujące: MELD15 -masowy przepływomierz powietrza oraz MELD 22 - system regulacji ciśnienia doładowania. Po skasowaniu błędów samochód zaczął jeździć normalnie. Czy powinienem coś przedsięwziąć? Jak myślicie?
cns80 - 07-04-2009, 08:16

Czyli masz nieszczelny dolot :( Dobrze obejrzyj i obmacaj rury od filtra powietrza, bo prawdopodobnie któraś jest pęknięta, albo się wypięła. Rury od turbo = to samo. Gdzieś tu się coś dzieje i to pewnie będzie wracało :(
Urticae - 22-05-2009, 19:56

Minęło prawie dwa miesiące i lampka kontrolna ponownie zapaliła się a właściwie od czasu do czasu zapala się i gaśnie. Żadnego wpływu na moc silnika nie stwierdziłem. Pojechałem do fachowca, który stwierdził błąd "synchronizacji wałka rozrządu i wału korbowego". W czasie badania kontrolka nie paliła się. Fachowiec poradził, żebym przyjechał gdyby kontrolka zapaliła się na stałe. Co to może być? może coś nie kontaktuje w elektronice i co jakiś czas komputer wyrzuca różne błędy choć faktycznie nic się nie dzieje?
Anonymous - 23-05-2009, 20:41

znajdź fachowca co ma kompa do silników RENAULT LAGUNA I 1,9 dci
komputer BOSCH program wg. silnika
u mnie diagnoza poszła git

Z kompem typowo pod japońca to troszkę kłopot

może EGR się odezwał ?
jak czujnik to mam na zapasie jak tłoczki to nie mam :)

Powodzenia



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group