To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Temperatura -15 po odłączeniu akumulatora?

motyldarek75 - 05-04-2009, 18:25
Temat postu: Temperatura -15 po odłączeniu akumulatora?
Hejka! Dziś odłączyłem aku żeby uczyć obrotów i po podłączeniu na wyświetlaczu pojawiło ma się -15 C a mamy już wiosnę. Czy praca tego czujnika może mieć wpływ na pracę silnika bo od pewnego czasu na zimnym silnik kuleje (pisałem o tym wczesniej) teraz gdy jest cieplej silnik uruchamia się lepiej i szybciej zaczyna pracować normalnie. Może przyczyną tych problemów jest właśnie ten cujnik?
Anonymous - 05-04-2009, 21:39

Zrozumiałem że odłączyłeś akumulator. Więc spróbuj zrobić to samo z tym, że akumulator podłącz za jakieś 5 minut a nie od razu. Jak podłączasz klemy /dwie klemy/ rób to w taki sposób: podłąc zacisk (-) - zrób to stanowczo! Nastepnie przykręć zacisk w miarę mocno. Potem weź do ręki zacisk klemy (+) i przyłącz do akumulatora stanowczo, by nie wytworzyć krótkich przerwań podczas połączenia /potoczne iskry/ Iskry na klemach mogą spowodować to że urządzenia czasami lubią się zawieszać. Uwierz mi, często się tak zdarza. Zawiesają się urządzenia elektroniczne a tym bardziej urządzenia taktujące, zliczające - potocznie sterowniki, komputery. Są szczególnie narażone na krótkotrwałe zaniki napięcia. To, że masz wskazania wyświetlacza -15 to nic, gorzej jakby ci sterownik źle funkcjonował podczas procesów spalania w silniku. Pozdrawiam.
motyldarek75 - 05-04-2009, 21:47

Dzięki kolego przed chwilą byłem sprawdzić temperatura na wskazniku jest ok obroty też nie fiksują kontrolka CE nie świeci zobaczę jutro z rana bo zazwyczaj gdy nad ranem było zimno kontrolka zapalała się na nowo.
crimi - 05-04-2009, 22:51

Pozatym czujnik od temp. znajduje sie za przednim grillem. I niema on wplywu na prace silnika.
pawelsonx - 05-04-2009, 23:02

Nie wiem jak w carismie ale w większości samochodów gdzie masa jest na minusie najpierw podłącza się plus i zakręca klemę a potem minus. Odwrotnie stosuje się przy odłączaniu akumulatora najpierw minus a potem plus.

A spowodowane jest to tym że kiedy minus jest podany na masę w czasie odkręcania plusa lub zakręcania nieizolowanymi narzędziami można spowodować zwarcie dotykając tym narzędziem jakiegoś metalowego przedmiotu np karoserii .

Anonymous - 06-04-2009, 07:52

pawelsonx napisał/a:
Nie wiem jak w carismie ale w większości samochodów gdzie masa jest na minusie najpierw podłącza się plus i zakręca klemę a potem minus. Odwrotnie stosuje się przy odłączaniu akumulatora najpierw minus a potem plus.

A spowodowane jest to tym że kiedy minus jest podany na masę w czasie odkręcania plusa lub zakręcania nieizolowanymi narzędziami można spowodować zwarcie dotykając tym narzędziem jakiegoś metalowego przedmiotu np karoserii .


Ale to tylko ze względów bezpieczeństwa. Generalnie chodzi mi o to żeby klemy podłączać w taki sposób by nie wytwarzać krótkich zaników napięcia co powoduje zakłocenie systemu. Pozdrawiam.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group