Outlander II GEN Techniczne - [II 3.0 V6] ustawianie świateł
KkAaZz - 06-04-2009, 14:33 Temat postu: [II 3.0 V6] ustawianie świateł Witam ponownie,
Ostatnio w moim outku 3,0 z USA dużo podróżuję i często w nocy ktoś mi mryga, że niby ja go oślepiam. Gdzie drodzy koledzy i koleżanki ustawia się wysokość świateł. W mojej Hondzie mam pokrętło, a tu nie widzę. Proszę o pomoc dla mnie, ale i dla sibie, abym was nie oślepiał.
Dzięki z góry
kaz
simon172 - 10-04-2009, 22:09 Temat postu: Re: ustawianie świateł
Witaj KkAaZz
Światła mają samo poziomowanie, czyli same wybierają na jakiej wysokości będą świecić. Można je regulować za pomocą pokręteł w samym reflektorze ale tylko w poziomie (wertykalnie). Poszukaj w instrukcji obsługi
KkAaZz - 11-04-2009, 18:16
Hej, dzięki za info, choć nie będę ukrywał mojego zdziwienia, zwłaszcza, że kierowcy systematycznie mi mrugają - co jak sądzę świadczy o ich oślepianiu.
Dzięki, poszukam jeszcze w instrukcji
Spokojnych Świąt
Mabel - 14-04-2009, 20:09
Witam!
Oj kolego, zgłębiłem troszkę temat świateł w OII z USA i sytuacja nie wygląda różowo...
Samochody z US mają zupełnie inne odbłyśniki (czy te "czapeczki" na żarówki) i światło generalnie "wali" w górę.
Twój XLS ma xenony, ale nie ma ani auto-poziomowania ani spryskiwaczy, do tego świeci po "amerykańsku" więc jest zupełnie nielegalny. O kwestiach bezpieczeństwa nie wspominając.
Ja sam mam taki problem w swoim SE i w ciągu najbliższych tygodni będę przerabiał lampy.
Przeróbka polega na wstawieniu soczewki w miejscu świateł "krótkich" co skutkuje "europejskim" świeceniem - wyraźną granicą ćień-światło i odpowiednio doświetlonym poboczem.
Znalazłem 2 firmy które to robią wysyłkowo - jedna w Wawie, druga w Zabrzu. W Wawie za przeróbkę chcą 900zł, w Zabrzu 740zł.
Jak już pisałem jestem po wstępnych ustaleniach z gościem i jak tylko drugi samochód wróci z serwisu, wykręcam lampy z OII i ślę do Zabrza.
O efektach dam znać jak zrobią.
Pozdrawiam,
Mabel
KkAaZz - 15-04-2009, 09:35
, to już na prawdę zła informacja. Jedna tylko uwaga, ja nie mam XLS, tylko LS. Ale rozumiem, że to nie ma znaczenia.
A skąd w takim razie przegląd się na to zgadza? Nie dawałem łapówki - pojechałem i wbili - ZDROWY!!!
dzięki za info i czekam na dalsze wieści
Kazik
dab - 15-04-2009, 10:01
..a czegos tu nie rozumiem...pomijajac wszystkie te europejskie homologacje itd...to to ze jak piszesz swiatlo wali do gory, to kierowcow w USA nie oslepia, za to jak juz jezdzisz furka w europie to nagle oslepia? Mamy inaczej osadzone oczka w czaszce?
rezon - 15-04-2009, 14:38
dab napisał/a: | Mamy inaczej osadzone oczka w czaszce? | raczej troszeczkę inne drogi - zwłaszcza w PL
GrzesiekJozefow - 16-04-2009, 08:24
Mabel napisał/a: | Twój XLS ma xenony, ale nie ma ani auto-poziomowania |
I tutaj Kolego bardzo się mylisz.
Amerykański Outek z xenonami posiada autopoziomowanie. Polecam lekturę instrukcji obsługi i obserwację wyświetlacza. Proces poziomowania jest zawsze sygnalizowany odpowiednim komunikatem.
[ Dodano: 16-04-2009, 08:25 ]
dab napisał/a: | ..a czegos tu nie rozumiem...pomijajac wszystkie te europejskie homologacje itd...to to ze jak piszesz swiatlo wali do gory, to kierowcow w USA nie oslepia, za to jak juz jezdzisz furka w europie to nagle oslepia? Mamy inaczej osadzone oczka w czaszce? |
[ Dodano: 16-04-2009, 08:28 ]
rezon napisał/a: | raczej troszeczkę inne drogi - zwłaszcza w PL |
Problem ten dotyczy wszystkich samochodów, bez względu na to czy mają europejskie czy amerykańskie światła.
rezon - 16-04-2009, 16:17
GrzesiekJozefow napisał/a: | Problem ten dotyczy wszystkich samochodów, bez względu na to czy mają europejskie czy amerykańskie światła. | tylko kiedy na wąskiej drodze spotyka się samochody co pół godziny, a normalny ruch odbywa się autostradami, nierzadko szerokimi na 3 pasy w jedną stronę, to oślepianie nie jest tak dokuczliwe jak na wąskich dróżkach, gdzie możemy mieć kilkukilometrowy sznur samochodów jadących w przeciwnym kierunku. Tutaj brak asymetrycznych świateł jest dokuczliwy - oczywiście dla jadących w drugą stronę.
Mabel - 17-04-2009, 21:32
Witam wszystkich!
Rzeczywiście, w OII z USA jest opcja auto poziomowania lamp... Tylko czy we wszystkiech wersjach (if so equipped... przy czym brak info o powiązaniu z xenonanmi).
W takim razie jeśli to masz, to dorobienie spryskiwaczy to tylko kwestia dobrego pomyślunku i podłubania.
Co do przeglądu, to też byłem zaskoczony jadąc w nocy że oślepiam... Zwłaszcza że niby miało być z tymi lampami wszystko ok.
Żeby zobaczyć jak świecą te lampy, polecam podjechać w nocy kilkanaście metrów pod jakąś ścianę i stopniowo się do niej zbliżać. U mnie granica światła przy odległości ok 3-5m kończy się znacznie powyżej wysokości całego samochodu...
No a amerykańce śmigają po hajłejach więc ich oślepianie tak bardzo nie dotyczy. A swoją drogą, to muszę przyznać że chociaż w swoim drugim afcie mam xenony itepe, to takiego zalewu światła jak z Outka jescze nigdy nie widziałem
Pozdro,
Mabel
mnemonik - 23-04-2009, 08:52
witam
nie mam wersji USA, ale po naprawie mojego OII nowy komplet świateł nie został poprawnie ustawiony i także oślepiałem (nie tylko kierowców bo nawet przechodnie pukali się w czoło)
Podam inny chyba prostszy test na "oko":
jadąc równolegle przy jakimś ogrodzeniu (po lewej stronie jezdni),
wyraźna linia światło-cień powinna być równoległa do jezdni,
(możliwe że jest nawet minimalnie do ziemi, ale tego już na oko nie widać).
Zaraz po naprawie linia na płocie była skierowana ku górze (z pewnością ŹLE !!!)
Dodam że "boczna" wiązka prawego swiatła również jest rownoległa do ziemi, ale nieco wyżej (rzucając światła prostopadle na ścianę widać dlaczego:
każde z nich "rzuca dwie wiązki", na lewo poziomą a na prawo pod katem do góry (zapewne do lepszego oświetlenia pobocza).
Dodatkowo ten kąt prawej czesci w prawym swietle jest wiekszy niż w lewym i stąd "prawa wiązka boczna" na płocie jest wyżej.
Aha, nie mamy dodatkowej regulacji na desce, ustawień dokonał mechanik po maską, szczegółów niestety nie znam.
przem4 - 28-02-2011, 19:25
mnemonik napisał/a: | witam
nie mam wersji USA, ale po naprawie mojego OII nowy komplet świateł nie został poprawnie ustawiony i także oślepiałem (nie tylko kierowców bo nawet przechodnie pukali się w czoło)
Podam inny chyba prostszy test na "oko":
jadąc równolegle przy jakimś ogrodzeniu (po lewej stronie jezdni),
wyraźna linia światło-cień powinna być równoległa do jezdni,
(możliwe że jest nawet minimalnie do ziemi, ale tego już na oko nie widać).
Zaraz po naprawie linia na płocie była skierowana ku górze (z pewnością ŹLE !!!)
Dodam że "boczna" wiązka prawego swiatła również jest rownoległa do ziemi, ale nieco wyżej (rzucając światła prostopadle na ścianę widać dlaczego:
każde z nich "rzuca dwie wiązki", na lewo poziomą a na prawo pod katem do góry (zapewne do lepszego oświetlenia pobocza).
Dodatkowo ten kąt prawej czesci w prawym swietle jest wiekszy niż w lewym i stąd "prawa wiązka boczna" na płocie jest wyżej.
Aha, nie mamy dodatkowej regulacji na desce, ustawień dokonał mechanik po maską, szczegółów niestety nie znam. |
Witam troszkę o reflektorach dot.auto 2007 fabryczny xenon
reflektor posiada regulację w pionie i poziomie osobno dla mijania i drogowych
-czyli cztery punkty regulacyjne w jednej lampie w/g prawideł należy połaczyć się kompem z centralą oświetlenia wejść w tryb regulacji świateł (auto musi stać na stanowisku) i wtedy dopiero
kręcimy śrubkami kontrolując wiązkę na ekranie przystawionego przyżądu- gdy jest ok
wychodzimy z procedury regulacji i powinno być ok-to teoria(robi tylko ASO)
a praktyka u mnie w aucie nie poziomują się reflektory bo silniczki(podejżewam)
są uszkodzone (wbudowane na stałe we wnętrzu lamp) stąd auto nie poziomuje ich
a powinno.Przy okazji sprawdzcie w waszych outkach-czy po włączeniu zapłonu snop światła idzie góra-dół i pozosyaje na środku???????
joachim69 - 28-02-2011, 21:03
nie idzie góra dół bo to ksenon statyczny bez regulacji dynamicznej
Grzesq - 28-02-2011, 21:44
joachim69 napisał/a: | to ksenon statyczny bez regulacji dynamicznej |
Jesteś,pewien ? Z tego co kojarzę, każdy samochód ze światłami xenonowymi aby otrzymał homologację musi spełniać dwa podstawowe warunki : - posiadać system samopoziomujący świateł oraz musi mieć spryskiwacze reflektorów.
przem4 - 03-03-2011, 20:27
Grzesq napisał/a: | joachim69 napisał/a: | to ksenon statyczny bez regulacji dynamicznej |
Jesteś,pewien ? Z tego co kojarzę, każdy samochód ze światłami xenonowymi aby otrzymał homologację musi spełniać dwa podstawowe warunki : - posiadać system samopoziomujący świateł oraz musi mieć spryskiwacze reflektorów. |
Witam
każde fabryczne oświetlenie xenonowe musi posiadać automatyczną regulację
wysokości świecenia światła!!!!wszystkie auta w europie!!!
Patrzcie na małe czujniki między karoserią a wahaczem (połączone małą dźwigienką)jeden z przodu drugi z tyłu.
na tej podstawie można wyliczyć pochylenie auta i poziomować (tylko w pewnym zakresie)
wysokość świecenia reflektora.U mnie po uruchomieniu wyświetlacz na desce pokazuje
symbol wysokości świateł przez 3 sekundy a reflektory ani drgną.
A jak u was?????????? niech ktoś zobaczy idzie zaobserwować tylko po uruchomieniu
silnika a potem to już niemożliwe.Z GÓRY DZIĘKI.
|
|
|