To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Problemy techniczne - Wymiana rozrządu. Jak odkręcić koło pasowe? POMOCY!!!

MichalGubin - 06-04-2009, 21:46
Temat postu: Wymiana rozrządu. Jak odkręcić koło pasowe? POMOCY!!!
Witam, jestem w trakcie wymiany rozrządu, ale zatrzymałem się w momencie zdjęcia koła pasowego. Po prostu nie mogę go zdjąć, a nie chce robić nic na siłę. Może jest na forum ktoś kto mógł by poradzić mi jak to zrobić.

Mechanik powiedział mi że śruba do przykręcenia koła pasowego mogła być sklejona w serwisie w niemczech czy to możliwe? Może jest na forum ktoś kto podjął by się wymiany tego rozrządu?

e-gen - 06-04-2009, 21:50

potrzebujesz pneumatyczny klucz udarowy - inne metoda, niezdrowa i niepolecana to strzał ze sprzęgła
MichalGubin - 06-04-2009, 22:00

Próbowałem używać klucz pneumatyczny do kół aut ciężarowych ale nie dał rady.
e-gen - 06-04-2009, 22:14

w takim razie mamy realny problem
MichalGubin - 06-04-2009, 22:18

ale nie jestem pewien czy ten klucz jest udarowy... a czy to możliwe żeby w serwisie skleili tą śrubę? Co do tego strzelania ze sprzęgła to słyszałem i się trochę boję i na razie nie znalazłem nikogo kto by się tego podjął. A tak ps. to w którą stronę odkręca się to koło pasowe. Z tego co wyczytałem w manualu mitsubishi to w prawo.
Owczar - 06-04-2009, 22:34

Jeśli do odkręcania kół w ciężarówkach to musi być udarowy. Popatrz na gwint. Z której strony silnika masz rozrząd?
MichalGubin - 06-04-2009, 23:18

Z lewej patrzac od przodu auta.
Owczar - 06-04-2009, 23:21

Czyli koło obraca się w prawo, więc powinno być odkręcane w lewo.
MichalGubin - 06-04-2009, 23:44

W każdym razie śruba się nie poddaje. Auto stoi już tydzień i kończą się pomysły i cierpliwość.
Owczar - 06-04-2009, 23:55

Ani w lewo ani w prawo? A wał się obraca jak próbujesz odkręcić tym kluczem? Może zwiększ moment na kluczu.. Jeśli nie daje rady pneumatycznym to ciężko będzie.
londolut - 07-04-2009, 00:05

MichalGubin, możesz mieć problem. Jeśli próbowałeś odkręcać kluczem do ciężarowych z momentem ok. 2,5k Nm to możesz go nawet strzałem z rozrusznika odkręcić. W klej raczej wątpię.
MichalGubin - 07-04-2009, 00:13

To że mam problem już zdążyłem zauważyć, a z tym kluczem to nie wiem jak to jest naprawdę, nie ma mnie teraz w miejscowości gdzie stoi auto i wiem tyle ile poinformowano mnie przez telefon, ale nie wydaje mi sie żeby to był klucz z takim momentem. Jakie są zagrożenia kręcenia śruby silnikiem?
Owczar - 07-04-2009, 00:29

Czyli to jakiś mechanik odkręcał? Może ten klucz już kończył żywot? Musisz spróbować innym... Stara metoda to przecinak i młotek, ale nie jest bardziej skuteczna od klucza udarowego.
londolut - 07-04-2009, 00:40

MichalGubin napisał/a:
nie wydaje mi sie żeby to był klucz z takim momentem
Jeśli do samochodów ciężarowych to będzie miał coś w okolicach tej wartości.
MichalGubin napisał/a:
Jakie są zagrożenia kręcenia śruby silnikiem?
Zwichrowanie wału korbowego.
Lipa - 07-04-2009, 07:47

Mam pytanko, czy kwota 200zł za wymianę rozrządu z gwarancją u mechanika, była warta takiego poświęcenia, i czasu nieużytkowania auta??


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group