[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Stabilizator
Anonymous - 08-04-2009, 22:06 Temat postu: [EAxx] Stabilizator witam czy mógłby ktoś powiedzieć gdzie mogę zakupić łączniki i gumy stabilizatora na tylne zawieszenie bo nigdzie nie mogę tego dostać z góry wielkie dzięki i pozdrawiam
pudzian - 08-04-2009, 22:24
Ja akurat dzisiaj zamawiałem gumy w serwisie. Koszt coś około 30zł/sztuka. Dokładnie będę wiedział jutro.
W IC gum mi nie znaleźli niestety.
spown - 08-04-2009, 22:27
W InterCarsie sklep.intercars.pl nawet na szybko znalałzem łącznik, a gumy nie zdążyłem, bo coś im się wysypało
deejay - 08-04-2009, 22:38
W IC za 555 trzeba zapłacic ok 50 zł http://sklep.intercars.co...ic=0&lang_id=PL a gumy stabilizatora tylko serwis , w katalogu IC nie posiadaja
Anonymous - 09-04-2009, 08:08
rozumiem . a jak jest cena takiego łącznika stabilizatora?
pudzian - 09-04-2009, 09:30
W IC najdroższy (firmy 555) bez zniżek kosztuje chyba coś koło 90 zł.
Dopiero teraz zauważyłem, że deejay podał cenę 50 zł więc to do sprawdzenia, ale 50 zł to chyba kosztuje JC . Wszystko zależy jakiej to ma być firmy. Najlepiej jak zadzwonisz albo podjedziesz i wypytasz bo te ceny na stronie mogą się minimalnie różnić, albo wejdź sobie TUTAJ i sam wyszukaj części jakiej potrzebujesz
tompi30 - 09-04-2009, 11:16
kupowałem teraz gumy u Japaneze 24zł szt + 12 wysyłka
deejay - 10-04-2009, 22:09
50 zł to cena po rabacie 30%-wym i cena dotyczy łacznika stabilizatora na tył firmy 555
OLV - 16-07-2009, 11:43
Servis Mitsubishi w Niemczech
Orginalne gumy stabilizatora 4,60 euro sztuka ( potrzebne 2 )
Orginalne lączniki stabilizatora tył 49,50 euro sztuka ( potrzebne 2 )
Voltron - 31-08-2009, 13:41
Ja mam pytanie apropo łączników drążka stabilizatora do tyłu i nie tylko.
Chodzi o to że strasznie rzucało mi tyłem wymieniłem amorki z tyłu, które były zajechane na śmierć, pomogło to na jakieś dwa tygodnie po czym zarzucanie tyłu powróciło, potem zaczęło walić i jeszcze bardziej rzucać. wczoraj wlazłem pod auto i okazało się że przy prawym kole odpiął się łącznik stabilizatora.
Teraz mam pytanie. Chce je wymienić - kupię dwa łączniki ale czy to wystarczy czy trzeba do tego dokupić coś jeszcze? Jakieś gumy lub coś takiego jak tak to co konkretnie jest mi potrzebne do prawidłowej wymiany i czy dam rade zrobić to sam. Amorki zmieniałem sam z kolegą.
Drugie pytanie to czy jak tak mi wozi tyłek to czy wymiana tylko łączników mi pomoże czy trzeba też wymienić inne części z tylnego zawieszenia w IC widziałem że mają też jakieś silentblocki. Jak sprawdzić czy one są sprawne własnymi domowymi metodami?
Proszę o pomoc.
Hugo - 31-08-2009, 14:42
Voltron napisał/a: | kupię dwa łączniki ale czy to wystarczy czy trzeba do tego dokupić coś jeszcze? | Dokup 2 szt. gum na drążek stabilizatora. Skontaktuj się z japaneze i on sprzeda Ci oryginały w bdb cenie. Voltron napisał/a: | czy dam rade zrobić to sam | Bez problemu, ale jeśli łączniki nie były nigdy wymieniane to na 120% ich nie odkręcisz. Trzeba je odciąć flexem. Problem w tym, że w/w sprzętem dojdziesz tylko do dolnych śrub łączników i aby odciąć górne śruby musisz cały drążek stabilizatora wymontować z auta. W zasadzie nic strasznego, ponieważ zmieniasz też gumy na w/w drążku, więc OK. Po prostu najpierw odcinasz dolne śruby łączników, następnie odkręcasz 4 śruby od obejm trzymających gumy drążka, wyjmujesz drążek z auta, odcinasz górne śruby łączników, montujesz nowe łączniki (przykręcając górne śruby), wsadzasz drążek na swoje miejsce, przykręcasz obejmy gum drążka, przykręcasz dolne sruby łączników i masz po robocie. Voltron napisał/a: | czy jak tak mi wozi tyłek to czy wymiana tylko łączników mi pomoże | A kto to ma wiedzieć czy masz luzy na innych elementach zawieszenia czy nie? Voltron napisał/a: | Jak sprawdzić czy one są sprawne własnymi domowymi metodami? | Breszka (łom), łyżka do zdejmowania opon itp. i do dzieła.
deejay - 31-08-2009, 17:26
Voltron napisał/a: | Chodzi o to że strasznie rzucało mi tyłem wymieniłem amorki z tyłu, które były zajechane na śmierć, pomogło to na jakieś dwa tygodnie po czym zarzucanie tyłu powróciło |
a geometrie tyłu chociaż sprawdziełes , nie jest konieczna przy wymianie tych elementów , ale dla własnego spokoju bym sprawdził
Voltron - 01-09-2009, 07:44
deejay napisał/a: | Voltron napisał/a: | Chodzi o to że strasznie rzucało mi tyłem wymieniłem amorki z tyłu, które były zajechane na śmierć, pomogło to na jakieś dwa tygodnie po czym zarzucanie tyłu powróciło |
a geometrie tyłu chociaż sprawdziełes , nie jest konieczna przy wymianie tych elementów , ale dla własnego spokoju bym sprawdził |
Geometria była robiona przed tą całą historią z zarzucaniem tyłkiem i wszystko było ok.
Owczar - 01-09-2009, 10:25
Voltron, jakie amorki założyłeś?
Voltron - 01-09-2009, 10:49
KYB Excel-G nowe 2 sztuki.
Operacja zakończona xD
Gumy do drążka stabilizatora zakupiłem w ASO Mitsu koszt 33 zł szt. łączniki kupiłem w IC ze zniżką 28% wyszło mnie 92 zł (łączniki Yamato 2 szt.).
Robota bardzo przyjemna. Łączniki nie były wcześniej zmieniane - widać gołym okiem, a nie było większych problemów z odkręceniem. Trochę WD40 na nakrętki opukanie młotkiem i poszło. Z pierwszą śrubą trochę się męczyłem bo się zapiekła ale w końcu dało rade.
Jeden klucz 14 zakładałem z wewnętrznej strony i zapierałem o wahacz 17 z drugiej strony sporo siły i trochę cierpliwości i się udało bez cięcia.
Odkręciłem łączniki z zewnętrznych stron potem drążek. Drążek na imadło odkręciłem łączniki do końca założyłem nowe potem wszystko poprzykręcałem i ot cała filozofia.
Zajęło mi to 1,30 h robiłem z kolegą, koszt tyle co za graty czyli 158,06.
Jestem zadowolony nie muszę zaciskać zębów i zamykać oczu przy każdej studzience, torach tramwajowych czy zwyczajnych dołkach. Nic nie wali nie rzuca strasznie tyłem samochodu choć na dużych nierównościach lekko jeszcze zarzuca ale pewnie trzeba coś tam jeszcze wymienić.
|
|
|