Carisma - Techniczne - kontrolka akumulatora
maxwell61 - 09-04-2009, 20:59 Temat postu: kontrolka akumulatora witam,
wiec zaczeła palić się kontrolka akumultaora, mechanik stwierdzil ze siedzi reg. napiecia...regulator kosztuje astronomiczna kwote, bo BOSCH nie zmienil cen na rynek Polski wiec ta opcja upadła...nowy alternator kosztuje 1240zł...wiec także odpada....
no i suma sumarum kupilem używkę...i co?? dalej się pali - napięcie daje 15,5V...wiec kupilem nastepny i to samo!!!! 15,4V!!! czyli o ponad 1V za duzo
wiec czy to jest wina rzeczywiscie alternatora - te używku są trene - czy moze akumulatora czy czegoś innego???
prosze o porady bo juz mnie szlag trafia z jezdzeniem, szukaniem i placeniem mechanikowi za montaz i demontaz
MAłY - 09-04-2009, 21:26
o ile wiem to napiecie ładowania powinno wynosic jakies 14.4V. Byc moze jakies zwarcie po drodze do licznika. wiem, ze odp typu 'moze' , 'byc moze" to zadna odpowiedz, ale kiedys mi sie paliła kontrolka jak w benzyniaku miałem za duzy akumulator i był niedoładowywany.
pawelsonx - 09-04-2009, 21:36
ja miałem kiedyś problem z alternatorem w swoim pierwszym samochodzie, Elektryk stwierdził że to regulator po wymianie regulatora problem nie ustąpił, dopiero pomógł mi ojciec stery elektryk okazało się że miałem uszkodzony kabel który podawał prąd wzbudzania (czy jakoś tak ).
U ciebie jednak jest napięcie trochę za duże 15,5v ale nie piszesz czy to pomiar jest pod obciążeniem czy bez.
Co do ceny reg napięcia to nie wiem jaki typ ale ceny zamienników przeważnie wahają się około 50zł
nie wiem czy ten bedzie pasował ale jest całkiem podobny
http://allegro.pl/item595...skoda_audi.html
http://allegro.pl/item586...una_megane.html
http://allegro.pl/item599...t_skoda_vw.html
maxwell61 - 09-04-2009, 21:38
ja raczej nie mam za dużego ... też myśle nad jakimś zwarciem ale gdzie dokladnie jego szukac ?
[ Dodano: 09-04-2009, 21:42 ]
pawelsonx napisał/a: | U ciebie jednak jest napięcie trochę za duże 15,5v ale nie piszesz czy to pomiar jest pod obciążeniem czy bez. |
bez światel 15,5V ze światłami 15,3V wiez o wiele za duzo oczywiscie na uruchomionym
Anonymous - 11-04-2009, 08:48
Kolego jeżeli masz jakiegoś znajomego elektryka, wykręć alternator i podskocz z nim do niego. Prawdopodobnie mogła przestać działać któraś z diód prostowniczych dlatego takie wskazania na mierniku napięcia i nie ładuje, a przy okazji bedziesz mógł zmienić szczotki w alternatorze.
maxwell61 - 13-04-2009, 12:45
wiec wymienilem z 6 alternatorow uzywek...i wszystkie dają powyżej 15V...aż nie chce mi się wierzyć że wszystkie są trefne
kielurkk - 13-04-2009, 13:33
a akumulator masz sprawny? Jeśli będzie z nim coś nie tak efekt może być taki sam. Regulator napięcia pracuje poprawnie (dając 14,4 V) jeśli aku jest ok. Akumulator pełni rolę bufora który "łyka" szpilki napięcia nawet gdy regulator ich nie wychwyci a jak nie ma swojej pojemności i oporności to wtedy będzie napięcie wyższe. podmień akumulator lub podłącz inny równolegle np przewodami rozruchowymi i sprawdź napięcie. Oczywiscie mierzysz je na zaciskach aku prawda?
MAłY - 13-04-2009, 18:25
maxwell61 napisał/a: | wiec wymienilem z 6 alternatorow uzywek...i wszystkie dają powyżej 15V.. |
więc dlaczego tak sie uparłes, ze to wina alternatora? Ja juz po pierwszym szukałbym innej przyczyny, zaczynając od aku a pózniej w instalcji
Kofi - 13-04-2009, 18:39
MAłY napisał/a: | maxwell61 napisał/a: | wiec wymienilem z 6 alternatorow uzywek...i wszystkie dają powyżej 15V.. |
więc dlaczego tak sie uparłes, ze to wina alternatora? Ja juz po pierwszym szukałbym innej przyczyny, zaczynając od aku a pózniej w instalcji |
Po ile je kupowałeś. Jak po 200zł to już by Ci się zwrócił nowy
maxwell61 - 13-04-2009, 22:54
wiec altków tylu nie kupowałem tylko na szrocie kolejno wymienialem...
aku sprawny bo mierzony urzadzeniem do sprawdzania elektryki (nie znam fachowej nazwy) - wynik jaki dawał to "brak pulsacji" - i elektromechanik z pracy powiedzial ze siedza diody wobec czego wymienilem alter. ...to samo... dla sprawdzenia pojechalem wlasnie na szrot i wymienilem kilka...to samo...stad teraz juz zawoze auto do elektryka niech sam zobaczy co w nim siedzi
Maretzky85 - 13-04-2009, 23:15
To daj znać co i jak
Anonymous - 14-04-2009, 09:11
Mi w Carismie pali się kontrolka ładowania ale tylko wtedy gdy mam skręcone koła na maxa podejrzewałem że to napinacz paska jest dobity i za luźny pasek się zatrzymuje (alternator staje nie ma ładowania i kontrolka się pali) wymieniłem i dalej się pali.
Czy jest możliwość że to pompa wspomagania kierownicy padła i daję duży opór na pasek?? Jeśli ktoś miał podobny przypadek podpowiedzcie czy to to??
Maretzky85 - 14-04-2009, 09:36
Może obroty Ci spadają na tyle, że masz za słabe ładowanie ?
maxwell61 - 14-04-2009, 16:37
czy istnieje jakis moduł elketroniczny, który bedzie powodował palenie alternatora??
Maretzky85 - 14-04-2009, 17:13
Zwarcie/za duże obciążenie lub jego brak (obciążenia)
|
|
|