Problemy techniczne - Co to może być...
nikiniko - 10-04-2009, 15:30 Temat postu: Co to może być... Próbowałem podpiąć diodę pod ECU w sposób, który znalazłem na forum
czyli:
Pin 1 z 16 gdzie: 1 to "+"
Pin 1 - 12
no i nic nie świeci i nie mruga.
Wziąłem miernik no i:
masa do śrubki i pomiar na pin 1 wartość stała jak się nie mylę 9V
i na 12 pinie to samo,a na 16 - 12V
O co tu chodzi
Zapomniałem dodać:
Miś skacze na obrotach, gaśnie podczas jazdy gdy wciskam sprzęgło, zwłaszcza jak temperatura wzrośnie.Na zimnym silniku zdarza się że nie gaśnie.
Wentylator się nie załącza chociaż jest sprawny
Owczar - 10-04-2009, 16:31
Możliwe, że czujnik temperatury.
Gdzie znalazłeś sposób z tą diodą?
Szymon82 - 10-04-2009, 18:49
spróbuj może odwrotnie podłączyć kabelki.
nikiniko - 11-04-2009, 16:08
Owczar napisał/a: | Gdzie znalazłeś sposób z tą diodą? |
w dziale Downloads :MitsubishiTroubleCodeInfo.pdf
Szymon82 napisał/a: | spróbuj może odwrotnie podłączyć kabelki. |
próbowałem na różne sposoby, według pomiar nie mam masy(-) w kostce
[ Dodano: 11-04-2009, 17:29 ]
czy to będzie czujnik temperatury ??
W sklepie byłem, ale się zdziwiłem bo był mniejszy.
Może w innym miejscu mam ten czujnik, ktoś mi powie?
Owczar - 11-04-2009, 19:34
Chyba sprawdzasz błędy złą metodą. Ona odnosi się do starszych Mitsubishi. Np lance 88-92 czy Colt z tych lat.
W Twoim przypadku zwierasz pin 1 i 4, a kontrolka po włączeniu zapłonu wymruguje Ci błędy. Interpretacja mrygnięć jak DIODY.
To jest chyba czujnik temp ale od wskaźnika. Zresztą możesz go odłączyć, włączyć zapłon i sprawdzić czy wskaźnik się podniósł. Jeśli nie to znaczy że to nie jest czujnik którego szukasz, bo odpowiada tylko za wskazania.
Tutaj masz więcej na temat odczytywania błędów:
http://forum.mitsumaniaki...&highlight=kody
nikiniko - 11-04-2009, 22:43
Wybaczcie że zadam to pytanie, ale nie chciałbym spalić czegoś.
czy pin 1 z 4 połączyć na zwarcie drutem ?
jacek11 - 12-04-2009, 02:41
nikiniko napisał/a: | czy pin 1 z 4 połączyć na zwarcie drutem ? |
Tak
Owczar - 12-04-2009, 19:22
Wszystko ładnie Ci wymruga i będzie wiadomo. W innym poście pisałeś o tym, że nie włącza się wentylator. Być może ma to związek.
nikiniko - 12-04-2009, 21:15
Owczar napisał/a: | W innym poście pisałeś o tym, że nie włącza się wentylator. Być może ma to związek. |
Tak też myślę, kombinowałem od czego zacząć
no i po paru godzinach czytania postów stwierdziłem że najlepiej sobie na początek wy mrugam, później usunę usterkę/usterki wskazane przez ECU.
Byłem u elektryka "najlepszego" w moim mieście no i
do japońców pod maskę nie za bardzo.
"elektryk"
Owczar - 13-04-2009, 22:18
Niestety mechanicy dziwnie reagują na mitsubishi. Ja kiedyś chciałem tylko dokręcić filtr oleju i w 3 warsztatach do których się dodzwoniłem mi odmówili
nikiniko - 14-04-2009, 08:17
Owczar, miałeś racje złą metodą to robiłem.
Podłączyłem pin 1 z 4 no i wystukało mi błąd : 12, 13, 55
czy może tak być ? :
jak wymienię przepływomierz (błąd 12), to silniczek krokowy nie trzeba będzie (błąd 55)
Tak sobie myślę że silniczek krokowy jest za przepływomierzem, no to jak by miał działać dobrze jak coś przed nim nawala.
Owczar - 14-04-2009, 10:46
Hmm masz tego troszkę. Tylko jest jeden problem, bo nie masz 100% pewności czy te kody oznaczają te błędy. W galantach EA różnią się troszkę w zależności od wersji silnikowej, choć te podstawowe mają te same oznaczenia.
Co do Twojego pomysłu, to owszem, przepływka może powodować kolejne błędy. Eliminuj je po kolei a będzie wiadomo.
Ale na poczatek zrób reset ECU poprzez odpięcie na parę minut ujemnej klemy. Potem odpal auto niech pochodzi chwilę i ponownie wymrugaj błędy.
Może być tak, że któryś z tych błędów powstał jak ktoś odpiął wtyczkę od któregoś z tych elementów gdy silnik pracował i zostały w pamięci.
[ Dodano: 14-04-2009, 10:47 ]
Poza tym błąd przepływki powodują czasem inne czynniki. Masz LPG?
nikiniko - 14-04-2009, 11:25
Owczar napisał/a: | Masz LPG? |
Tak kupiłem go na gazie i po obudowie filtra widać że coś tam wystrzeliło.
Robiłem reset ECU wcześniej, przed mruganiem.
Normalnie mam mętlik nie wiem od czego zacząć żeby misia chodziła jak należy.
Owczar - 14-04-2009, 11:31
Przepływomierz może powodować różne anomalie. Jeśli widać wyraźne ślady strzało to chyba będzie do wymiany. Pow wymianie reset ECU i b ędziesz wiedział czy reszta elementów jest ok.
Jeśli silniczek krokowy działa, to może wystarczyć przeczyszczenie i nasmarowanie tego elementu.
A ja z wentylatorem? Znalazłeś ten czujnik temp?
nikiniko - 15-04-2009, 09:39
Wczoraj rozebrałem układ dolotowy.
Zajrzałem do przepływomierza był zachlapany olejem, powycierałem ładnie ale nie daje mi spokoju fakt że nie ma w nim tzw plastra miodu.
czy te modele tak mają?
Jak już wcześniej pisałem ten mój problem z obrotami pojawił się po odebraniu misia z warsztatu. Przyczyna to uszkodzona harmonijka (gumowa rura dolotowa).
Podczas ściągania głowicy "mech" musiał uszkodzić i to w takim niewidocznym miejscu, że gdybym nie wycierał ją z oleju to do dziś bym się głowił.
Zwłaszcza że ta rura jest nowiutka.
Teraz jestem na etapie poszukiwania.Na allegro nie ma takiej
gdzie coś takiego dostane z używek?
|
|
|