To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Skład mieszanki na biegu jałowym

XL - 10-04-2009, 21:43
Temat postu: Skład mieszanki na biegu jałowym
Byłem dziś na przeglądzie. Przegląd oczywiście O.K., ale gdy diagnosta wsadził miśkowi sondę w zadek, okazało się, że węglowodory w normie, tlenek węgla sporo poniżej normy, ale dwutlenku węgla ZA MAŁO!. Współczynnik lambda >2,1 co ma świadczyć o zbyt ubogiej mieszance na biegu jałowym. I tu pytanie - czy GDI tak ma, czy u mnie ECU dostał fixum dyrdum? Czy to możliwe, że na nagrzanym silniku ECU przechodzi w tryb ECO na biegu jałowym?

Pozdrawiam, XL

wichura1 - 10-04-2009, 22:40

Zasada działania GDI to: uboga mieszanka na niskich i bogata na wysokich obrotach, bo to silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa.
wazu - 10-04-2009, 23:36

wichura1 napisał/a:
Zasada działania GDI to: uboga mieszanka na niskich i bogata na wysokich obrotach, bo to silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa.
A czy jest stała dolna granica (wartość) obrotów przechodzenia z trybu ECO na bogatą mieszankę? czy może ta granica jest płynna, jeżeli tak to od czego zależy?
Morfi - 11-04-2009, 03:12

wazu napisał/a:
A czy jest stała dolna granica (wartość) obrotów przechodzenia z trybu ECO na bogatą mieszankę?

Nie

mlun - 11-04-2009, 10:46

Wydaje mi się że jak się utrzymuje stałe obroty to przejdzie w tryb eco. Nie wiem czy przy 6k rpm tak będzie :wink: ale przy 4k to powinno tak być. Cała sztuczka polega na obchodznieu się z pedałem gazu.
XL - 11-04-2009, 14:33

Cytat:
Zasada działania GDI to: uboga mieszanka na niskich i bogata na wysokich obrotach, bo to silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa.
No nie, to nie tak - kryterium przejścia w tryb ECO jest stopień obciążenia silnika, lecz byłem pewien, że nie działa to na biegu jałowym. Mam prośbę do właścicieli GDI po lifcie- napiszcie czy kiedykolwiek zaświeciła się Wam kontrolka ECO na biegu jałowym?

Pozdrawiam, XL

A przy okazji : Zdrowych, wesołych Świąt, mokrego dyngusa, dróg bez dziur, gumowych słupów, ślepych fotoradarów i bezawaryjnej jazdy - życzy XL

Raffil - 12-04-2009, 09:58

XL napisał/a:
Mam prośbę do właścicieli GDI po lifcie- napiszcie czy kiedykolwiek zaświeciła się Wam kontrolka ECO na biegu jałowym?


Witam.
Przy uruchomionym silniku gdy auto stoi w miejscu na biegu jałowym kontrolka sie nie swieci.. Lecz gdy autko jest w ruchu i wrzuci sie na "luz" to kontrolka sie swieci.

XL - 13-04-2009, 13:57

Raffil, dzięki za informację. Czyli wygląda na to, że tryb ECO jest możliwy także przy biegu jałowym. Ciekawe, czy na postoju pracuje w trybie ECO, a jedynie nie pokazuje tego na wyświetlaczu.

Pozdrawiam, XL

demeone - 13-04-2009, 16:33

XL a kiedykolwiek Ci pokazywalo ze pracuje w trybie ECO bo carismy przed liftem nie pokazuja chyba kiedy pracuja w trybie ECO?
XL - 13-04-2009, 20:57

Nie "chyba", ale "na pewno" nie pokazują. Nawiązywałem do informacji uzyskanej od Raffila, a on ma poliftową.

Pozdrawiam, XL

saphire - 16-04-2009, 11:19

Jeśli bardzo wam zależy to mogę podpiąć dziś EvoScan do mojej GDI i sprawdzić co pokazuje lambda po rozgrzaniu silnika na postoju i czy pracuje wtedy w trybie ubogim (ECO). :badgrin:
XL - 16-04-2009, 19:18

A zależy, zależy! Oczywiście, jeżeli nie będzie to zbytni kłopot. Prawdę mówiąc, miałem nadzieję, że odezwie się jakiś właściciel EvoScan'a. Pierwsze co zrobiłem po powrocie z przeglądu, to sprawdziłem, czy na zamieszczonym przez Ciebie na forum wykresie nie znajdę parametrów pracy silnika na postoju. No i nie znalazłem. Jeżeli byłbyś tak uprzejmy i dokonał pomiaru (niekoniecznie dzisiaj, to nie jest gardłowa sprawa), byłbym bardzo wdzięczny.

Pozdrawiam, XL

saphire - 17-04-2009, 14:57

Carisma GDI praca ciepłego silnika na luzie:


Jak widać lambda=0 więc rozgrzany silnik na luzie idzie w trybie ECO stąd takie nietypowe wskazania w spalinach - możesz pokazać wykres diagnoście i uświadom go że to GDI więc ma wtrysk bezpośredni i pracuje na ubogiej mieszance.

Przy okazji wyprzedzenie zapłonu w tym momencie = 16°, EGR stygnie 266°, temperatura silnika rośnie 90°, przepustnica w spoczynkowym położeniu uchylona na 13%, obroty dośc niskie bo 650obr/min, wtryskiwacze otwierają się na 5.3 ms

[ Dodano: 19-04-2009, 18:03 ]
Trochę różnych wykresów zrobiłem przy okazji innego wątku o pompie paliwa o tutaj:
wątek o pompie paliwa

PS. Zwróćcie uwagę na "octane level" dla paliwa "95" ze znanej markowej sieci paliwowej :doubt:

XL - 19-04-2009, 23:29

Serdecznie dziękuję, zrewanżowałbym się dobrym piwem, ale do Przemyśla nie dorzucę. Zamiast piwa daję "pomógł". Diagnostę uświadomiłem w trakcie badań, domyślając się tego, co wynika z wykresu. Zresztą on się nie czepiał, tylko życzliwie radził, aby sprawdzić sondę lambda, bo "to się może odbić na trwałości silnika".

Pozdrawiam, XL



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group