To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Check Engine -> potem problemy z odpalaniem

misza116 - 11-04-2009, 20:25
Temat postu: Check Engine -> potem problemy z odpalaniem
Opiszę ze szczegółami, może podpowiecie coś, zanim mechanicy przyssają mi się do portfela.

Jeźdźiłem na paliwie ze znanej stacji naszych braci zza Buga :mrgreen: , potem niefortunnie - dość długo na rezerwie. Od tego czasu zaczęły wariować obroty (po odpaleniu ok. 500 , po ruszeniu bujały się od 800 do 2000 póki się dobrze nie rozgrzał).

Dziś przy ok. 3000 obrotów, 120 km/h na zegarku, zapaliło się CE.
Zatrzymałem, zgasiłem, nie chciał ponownie odpalić. Kręci, ale nie łapie..Zaskoczył za którymś razem, dojechałem do domu (CE świecił, na krótko gasł, znowu się zapalał, i tak cały czas).

Przy ponownej próbie odpalenia znowu problemy, w akcie desperacji przygazowałem, zaczął tłuc jakby na jednym cylindrze chodził...i zgasł po dłuższej chwili, więcej nie próbowałem..

Napewno czeka mnie komputer i sprawdzenie kodu po świętach, ale powiedzcie czego mogę się spodziewać, żebym nie był zielony u mechanika. Czy może to być zasyfione paliwo? Czyszczenie przepustnicy może w ogóle coś poprawić?

jolly69 - 11-04-2009, 20:45

Piszesz, że jeździłeś dosyć długo na rezerwie, moim zdaniem dobiłeś tym pompę paliwa, może nie daje wymaganego ciśnienia.. bez odczytania błędów się jednak nie obejdzie..
Morfi - 12-04-2009, 11:00

Pompa wysokiego cisnienia mogła ci paść. Ja prawie wogóle nie jezdze na rezerwie.
A czyszczenie przepustnicy zawsze mozna zrobić
http://lechr.internetdsl.pl/przepustnica/przep.htm

saphire - 16-04-2009, 11:40

Dodatkowo napisz kiedy wymieniałeś świece? :badgrin:
misza116 - 17-04-2009, 14:24

Swiece.....hmm....kupiłem na razie świnkę skarbonkę na fundusze ;) Będą jako następna inwestycja :)

Komp pokazał czujnik położenia wałka rozrządu. Zakupiony, używany z allegro..ponoć dobry, modlę się, żeby tak było. Dziś przyjdzie, jak założę napiszę o zmianach.

Co do pompy ciśnienia...mam na niej ciśnienie 4,6..... Jak rozumiem, to oznacza jej rychły koniec...mam rację? Czy to bardzo wpływa na spadek mocy? Bo jak na moje odczucia, to jeździ jakby miał z 90KM max....:(

saphire - 17-04-2009, 14:41

misza116 napisał/a:
Swiece.....hmm....kupiłem na razie świnkę skarbonkę na fundusze ;) Będą jako następna inwestycja :)

Komp pokazał czujnik położenia wałka rozrządu. Zakupiony, używany z allegro..ponoć dobry, modlę się, żeby tak było. Dziś przyjdzie, jak założę napiszę o zmianach.

Co do pompy ciśnienia...mam na niej ciśnienie 4,6..... Jak rozumiem, to oznacza jej rychły koniec...mam rację? Czy to bardzo wpływa na spadek mocy? Bo jak na moje odczucia, to jeździ jakby miał z 90KM max....:(


Możliwe że czujnik po wymianie "zrobi dobrze" a na pompie wysokiego ciśnienia to ciśnienie to takie niskie masz bez względu na obroty?

misza116 - 17-04-2009, 15:23

Nie chce przekłamać, bo dokładnego odczytu z kompa nie pamiętam, ale nawet na wysokich obrotach wychodziło daleko od 5...okolice 4.6 , 4.7..........

Prawda to, że niektóre na takim ciśnieniu już w ogóle nie jeżdżą?

pawelluss - 18-04-2009, 15:34

witam misza116 mozesz napisac czy wymiana czujnika ci pomogla bo mam podobny problem wyrzuca mi błąd 23 odpala i gasnie tak jakby chodzil na dwa gary
misza116 - 20-04-2009, 15:53

pawelluss dziś wymieniłem czujnik podczas przerwy w pracy, więc jeszcze nie przetestowany w warunkach bojowych :) . Póki co autko odpaliło bez problemu, ale pojeżdżę dziś trochę po mieście i wieczorem napiszę, czy autko odżyło.

[ Dodano: 20-04-2009, 22:18 ]
Jest ok, autko pali bez problemu, zarówno na zimnym jak i na ciepłym :)

CE już się nie zapala, chociaż myślałem, że trzeba będzie kasować błąd (?).

pozdr



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group