To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Problemy techniczne - Problem z zaworami

rosomak1983 - 11-04-2009, 21:06
Temat postu: Problem z zaworami
No wiec mam pewny problem z zaworami najprawdopodobniej.
Pomimo regulacji 0.2/0.3 na ciepłym silniku. Dalej sie tłuka szczegołnie słychac je podczas schodzenenia z obrotów. Do tego dochadza dwa dziwne zjawiska.
Jak dodaje gazu np na jałowym czuc w pewnych momentach tak powyżej 2000 obr takie zrywo-przerwy podczas których (wstepnie byłem u znajomego machanika) wciaga papier do rury wydechowej. Równiez podczas jazdy czuje jakby takie trzesienie delikatne, specyficzne.
No a czesem nie czuc tego trzesienia...
Do tego jak rozgrzeje silnik i dam mu obciazenie tj na duzo gazu na wyższym biegu słychac jakies brzeczenie ??? Rafq twierdzi ze to tez zawory.
Mierzyłem cisnienie na cylindrach na ciepłym silniku i jest tak
13.2
12.9
13.0
13.2
Pozatym autko jezdzi dynamicznie.Problemów z moca i predkoscia brak...
Co robić... Mechanik cos wspomniał ze zawory sie nie domykaja ale czy wtedy bym miał takie dobre cisnienie na cylindrach????

Anonymous - 11-04-2009, 21:17

stuki przy schodzeniu z obrotów mogo powodowac wybite swożnie tłokowe, ale jet to specyficzny bardziej tępy dźwięk niz zaworów. Nie domkniety zawór to brak kompresji i brak mocy, napewno bys to poczuł. Moze masz spalanie stukowe na zle ustawionym zapłonie. Sprawdzic też trzeba wałki rozrzadu w głowicy nie nie mają zuzytych krzywek i czy panewki wałka nie mają za duzy luz.
rafalelo - 11-04-2009, 23:10

Odnośnie Twojego stukania, to ja miałem podobnie tylko na zimnym silniu to było bardzo głośne i takię tępe stukanie, pojechałem do mechanika i okazało się, że 5 popychaczy było do wymiany. I problem zniknął po wymianie :) Sprobuj tego
KaWu - 12-04-2009, 06:55

Mialem podobnie u kolegi. To bylo Polo. Hydrauliczne popychacze.
Halasowalo tak jak u rafalelo, na zimnym najwiecej.
Po wymianie 2 szt popychaczy - cisza.
rosomak1983, na jakim oleju jezdzisz :?: Caly czas tak miales, czy pojawilo sie po ...

Anonymous - 12-04-2009, 11:16

Cytat:
Sprobuj tego

Tylko Ty masz silniczek 4G93 z popychaczami hydraulicznymi, a w 4G92 tego rozwiązania nie ma... może panewki ?

mkm - 12-04-2009, 11:17

Olej znaczenia nie ma bo ten silnik nie ma hydraulicznych popychaczy. Rosomak, a nie zatankowales jakiegos lewego paliwa?
rosomak1983 - 12-04-2009, 12:51

Vlad napisał/a:
wybite swożnie tłokowe

prowadnice zaworów???
Vlad napisał/a:
specyficzny bardziej tępy dźwięk niz zaworów

to jest typowe zaworowe trrrr
Vlad napisał/a:
Nie domkniety zawór to brak kompresji i brak mocy,

brak mocy wykluczam... czyli niedomykanie napewno nie wchodzi w gre?
rafalelo napisał/a:
na zimnym silniu to było bardzo głośne i takię tępe stukanie,

u mnie niezależnie od rozgrzania chyba
KaWu napisał/a:
rosomak1983, na jakim oleju jezdzisz

mobil 1 10W40
pawel129 napisał/a:
może panewki ?

no niewiem niby panewek nie słychać...
mkm napisał/a:
Rosomak, a nie zatankowales jakiegos lewego paliwa?

tankuje na najrózniejszych stacjach wiec chyna nie.
Ustawie zapłon tak jak radzi Vlad.

Anonymous - 12-04-2009, 13:23

jak zaplon bedziesz mial dobry i bedzie tykac tocos nie tak musi byc z wałkiem rozrzadu. Jak bedą wyrobione panewki, to nie da sie ustawic luzu zaworów tak by nie tykało. U mnie w hyudaju to było robione nadpawali wałek i potem oszlifowali otwory w głowicy tez byly przeszlifowane. Ale czy warto tak te staruszki dapieszczac:D
rosomak1983 - 13-04-2009, 20:30

Vlad, ustawiłem zapłon tak na oko ze tak powiem przed chwilka.... No i maskara. Po prostu zero zrywo-drgań kultura pracy sie poprawiła. Silnik nie wydaje zadnych odgłosów pod obciazeniem. Jestem zachwycony.... :D :D :D
Co prawda zawory troszke hałasuja ale to juz inny problem. Najbardziej denewrowało mnie to wydawanie dziwnych dzwików i drganio-przerw... Tak jak piszesz to było spalanie stukowe... I teraz pytanko bardzo zle ze jeżdziłem tak ok 1000 km???? :(

Anonymous - 13-04-2009, 22:34

dostawaly zawory, sworzeń i panewki, uszczelke tez moze przy takim czyms wywalic. Trudno przewidziec czy cos z tego dostało tak by sie kwalifikowalo do roboty. Jedź gdzies niech ci ustawia z lampą i wiecej nie kręc.
rosomak1983 - 14-04-2009, 20:42

Ustawiłem zapłon lampą i jest bardzo dobrze. Zawory znacznie ucichły ale i tak bede cos z nimi kombinował chyba ustawie je na 0.2/0.25 czyli minimalnie mniejszy luz. Obecnie mam 0.2/0.3 ale troszke je słychać. Co do tej jazdy na spalaniu stukowym to jest sie czym matrwić? Wydaje mi sie ze silnik dobrze pracuje.
Bede bacznie obserwował co sie dzieje.
Co do tego
Vlad napisał/a:
wałkiem rozrzadu. Jak bedą wyrobione panewki, to nie da sie ustawic luzu zaworów tak by nie tykało.

to jak moge to sprawdzic czy po sciagnieciu pokrywy zaworów (np przy ustawianiu zaworów) bedzie to widac????? chodzi mi czy bedzie widac czy cos nie tak z wałkiem rozrzadu. Panewek nie słychać. (PS chodzi o te panewki na dole silnika??? )

londolut - 14-04-2009, 20:45

rosomak1983 napisał/a:
chodzi o te panewki na dole silnika?
Panewki na wałku rozrządu.
rosomak1983 - 14-04-2009, 21:01

londolut, da sie to sprawdzic po zdjeciu pokrywy zaworów???
londolut - 14-04-2009, 21:06

rosomak1983 napisał/a:
londolut, da sie to sprawdzic po zdjeciu pokrywy zaworów???
Nie bardzo. Trzeba rozebrać wszystko i mierzyć suwmiarką.
rosomak1983 - 14-04-2009, 22:22

londolut napisał/a:
rosomak1983 napisał/a:
londolut, da sie to sprawdzic po zdjeciu pokrywy zaworów???
Nie bardzo. Trzeba rozebrać wszystko i mierzyć suwmiarką.

chodzi ze trzeba by sciagnac głowice ? wystarczyłoby?
Choc raczej nie bede zdzierał głowicy bo wszystko jest OK zawory sie podreguluje a i tak nie ma tragedii.
londolut, wiec tak wprost nie ma innej metody by sprawdzic to poza rozebraniem i pomiarem suwmiarka? NIe ma jakis innych temu towarzyszacych objawów? Np dziwne dzwieki itp



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group