To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Sposób działania tiptronica

pompec - 12-04-2009, 01:14
Temat postu: [EAxx] Sposób działania tiptronica
chciałem się dowiedzieć czy sekwencyjna zmiana biegów w tiptronicu odbywa się poprzez impulsy elektryczne powodowane przesunięciem lewarka czy jest to mechaniczna kwestia?
mar111cin - 12-04-2009, 09:21

jak kiedyś chciałem dobrać się do radia i pościągałem plastiki z boku, to widziałem tam mnóstwo kabli, za to nie widziałem żadnych cięgień.
Anonymous - 12-04-2009, 11:35

Przez styki elektryczne...
pompec - 12-04-2009, 12:39

pytam, bo w mej głowie narodził się diabelski pomysł :twisted: nie wiem, może już ktoś kiedyś na to wpadł... chodzi o założenie do kierownicy łopatek zmieniających przełożenia... jeżeli za zmianę biegów odpowiadają impulsy elektryczne to nie powinno być trudne (nie wykluczone, że wręcz łatwe)... mam plany zakupienia Gala z tiptronikiem i taki bajerek bym sobie zafundował...
Bartek - 12-04-2009, 12:42

0.00 mechaniki - czysta elektryka (przy wybieraku są 2 łączniki) - można je zamienić miejscami - wtedy tiptronic nie działa jak w grach komputerowych, tylko po męsku - jak sekwencja....
Anonymous - 12-04-2009, 12:58

Cytat:
może już ktoś kiedyś na to wpadł... chodzi o założenie do kierownicy łopatek zmieniających przełożenia...
czytalem na forum o tym ale nie pamietam w jakim temacie pisal bodaj Roch_27 i PLPynton albo swinks_UK ze bez problemu podejdzie to rozwiazanie w manetke od tempomatu...
Bartek napisał/a:
2 łączniki) - można je zamienić miejscami - wtedy tiptronic nie działa jak w grach komputerowych, tylko po męsku
mozesz jasniej
pompec - 12-04-2009, 13:01

cuuube napisał/a:
mozesz jasniej

ja sobie pozwolę wyjaśnić (bo chyba zrozumiałem :mrgreen: )... chodzi o to, że zmiana biegu na wyższy odbywa się (po zamianie styków) poprzez ruch drążkiem do siebie, a nie do przodu...

Mirek Jurek - 13-04-2009, 21:18

pompec napisał/a:
chodzi o to, że zmiana biegu na wyższy odbywa się (po zamianie styków) poprzez ruch drążkiem do siebie, a nie do przodu...

Tutaj jest opisane co i jak...
http://forum.mitsumaniaki...ghlight=#394619

radek79 - 20-04-2010, 20:49

witam szukam instrukcji obsługi do tiptronica znalazłem tylko do zwykłego automatu
chodzi mi dokładnie oto że jak włożę pierwszy bieg to czy przy zmianie na drugi muszę wciskać przycisk w gałce czy bez przycisku mogę wpinać kolejny bieg jest to mój pierwszy automat więc wole zapytać niż sam się przekonać naprawiając skrzynie

Wowik - 20-04-2010, 22:00

Ładujesz bez przyciskania. Przycisk tylko używam przy przełączaniu na P lub R reszta nie potrzebuje przycisku.
Kofi - 20-04-2010, 22:23

Radkowi chyba chodziło o przełączanie biegów w trybie sekwencyjnym.

Tu możesz przełączać bez przycisku.

Pomiędzy P R N D to zależy. Ja zawsze zmieniam z przyciskiem, więc nie pamiętam kiedy można bez. Wiem, że z N na D można.

Instrukcja do pobrania na forum w dziale downloads [o tutaj]

morosophem - 20-04-2010, 23:14

To inteligentna skrzynia. Na manualu zmieniasz biegi po prostu przesuwając dźwignię, nic nie wciskasz. Jedyne czego nie możesz robić to wrzucać na N i R w czasie jazdy do przodu, N i D w czasie jazdy o tyłu. Oczywiście włączanie P w czasie jazdy może zerwać blokadę skrzyni. W czasie jazdy możesz zmieniać z D na manual i z powrotem. Poza tym skrzynia nie pozwoli Ci za bardzo podbić ani zredukować biegu w czasie jazdy. Pamiętaj o całkowitym zatrzymaniu auta (nie powinno się toczyć) przy zmianie kierunku jazdy. Jeżdżąc na automacie redukujesz biegi delikatnie popuszczając i energicznie wciskając gaz, po wciśnięciu kick-down redukujesz kolejny bieg np. jedziesz na 4 około 80km/h, chcesz wyprzedzać - popuszczasz i energicznie wciskasz redukuje do 3, wciskasz kick-down i masz 2 i lecisz... do ok 130km/h, jak dojdzie do końca zakresu lub popuszcisz gaz masz 3 i po chwili 4. Skrzynia sama hamuje silnikiem. Biegi podbijasz przez delikatne popuszczenie, lub gdy przestaniesz dodawać gazu. A co do zakresu zmiany konkretnego biegu to skrzynia się uczy Twojego stylu jazdy i dostosowuje się, oczywiście w dopuszczalnych zakresach. Takie są moje odczucia po 35tyś jazdy Galem. Po zresetowaniu (odłączeniu klemy na 30 sek) skrzynia zaczyna się uczyć od nowa.
Hugo - 20-04-2010, 23:49

morosophem napisał/a:
Jeżdżąc na automacie redukujesz biegi delikatnie popuszczając i energicznie wciskając gaz
morosophem napisał/a:
chcesz wyprzedzać - popuszczasz i energicznie wciskasz
Po co popuszczać gaz? Ja nigdy tego nie robię, daję gazu i obroty lecą w górę, po czym zaczyna ciągnąć do przodu jak dziki :)
morosophem napisał/a:
Po zresetowaniu (odłączeniu klemy na 30 sek) skrzynia zaczyna się uczyć od nowa.
U mnie trwało to ok. 1000 km. Zdarzało się, że skrzynia nie mogła się zdecydować czy już zmienić bieg czy jeszcze nie, skoki obrotow gora+dol i wiadomo odczuwalne szarpniecia, poza tym biegi zmieniala zbyt agresywnie. Teraz dziala perfekcyjnie, a juz zaczynalem sie martwic.
tomusn - 20-04-2010, 23:54

radek79 napisał/a:
chodzi mi dokładnie oto że jak włożę pierwszy bieg to czy przy zmianie na drugi muszę wciskać przycisk w gałce czy bez przycisku mogę wpinać kolejny bieg jest to mój pierwszy automat więc wole zapytać niż sam się przekonać naprawiając skrzynie
wciskasz hamulec i dajesz na D, puszczasz hamulec - samochód jedzie , naciskasz hamulec - samochód zwalnia lub staje. dojedziesz do celu, wciskasz hamulec, zatrzymujesz się , robisz na N lub P
mar111cin - 21-04-2010, 00:01

przejechałem galantem 40tys km, kilka razy miałem odłączany akumulator, jakoś nie zauważyłem żeby sprawiało to mu jakąś różnice, nie zauważyłem żeby moja skrzynia się czegoś uczyła.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group