[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Sposób działania tiptronica
pompec - 12-04-2009, 01:14 Temat postu: [EAxx] Sposób działania tiptronica chciałem się dowiedzieć czy sekwencyjna zmiana biegów w tiptronicu odbywa się poprzez impulsy elektryczne powodowane przesunięciem lewarka czy jest to mechaniczna kwestia?
mar111cin - 12-04-2009, 09:21
jak kiedyś chciałem dobrać się do radia i pościągałem plastiki z boku, to widziałem tam mnóstwo kabli, za to nie widziałem żadnych cięgień.
Anonymous - 12-04-2009, 11:35
Przez styki elektryczne...
pompec - 12-04-2009, 12:39
pytam, bo w mej głowie narodził się diabelski pomysł nie wiem, może już ktoś kiedyś na to wpadł... chodzi o założenie do kierownicy łopatek zmieniających przełożenia... jeżeli za zmianę biegów odpowiadają impulsy elektryczne to nie powinno być trudne (nie wykluczone, że wręcz łatwe)... mam plany zakupienia Gala z tiptronikiem i taki bajerek bym sobie zafundował...
Bartek - 12-04-2009, 12:42
0.00 mechaniki - czysta elektryka (przy wybieraku są 2 łączniki) - można je zamienić miejscami - wtedy tiptronic nie działa jak w grach komputerowych, tylko po męsku - jak sekwencja....
Anonymous - 12-04-2009, 12:58
Cytat: | może już ktoś kiedyś na to wpadł... chodzi o założenie do kierownicy łopatek zmieniających przełożenia... | czytalem na forum o tym ale nie pamietam w jakim temacie pisal bodaj Roch_27 i PLPynton albo swinks_UK ze bez problemu podejdzie to rozwiazanie w manetke od tempomatu...
Bartek napisał/a: | 2 łączniki) - można je zamienić miejscami - wtedy tiptronic nie działa jak w grach komputerowych, tylko po męsku | mozesz jasniej
pompec - 12-04-2009, 13:01
cuuube napisał/a: | mozesz jasniej |
ja sobie pozwolę wyjaśnić (bo chyba zrozumiałem )... chodzi o to, że zmiana biegu na wyższy odbywa się (po zamianie styków) poprzez ruch drążkiem do siebie, a nie do przodu...
Mirek Jurek - 13-04-2009, 21:18
pompec napisał/a: | chodzi o to, że zmiana biegu na wyższy odbywa się (po zamianie styków) poprzez ruch drążkiem do siebie, a nie do przodu... |
Tutaj jest opisane co i jak...
http://forum.mitsumaniaki...ghlight=#394619
radek79 - 20-04-2010, 20:49
witam szukam instrukcji obsługi do tiptronica znalazłem tylko do zwykłego automatu
chodzi mi dokładnie oto że jak włożę pierwszy bieg to czy przy zmianie na drugi muszę wciskać przycisk w gałce czy bez przycisku mogę wpinać kolejny bieg jest to mój pierwszy automat więc wole zapytać niż sam się przekonać naprawiając skrzynie
Wowik - 20-04-2010, 22:00
Ładujesz bez przyciskania. Przycisk tylko używam przy przełączaniu na P lub R reszta nie potrzebuje przycisku.
Kofi - 20-04-2010, 22:23
Radkowi chyba chodziło o przełączanie biegów w trybie sekwencyjnym.
Tu możesz przełączać bez przycisku.
Pomiędzy P R N D to zależy. Ja zawsze zmieniam z przyciskiem, więc nie pamiętam kiedy można bez. Wiem, że z N na D można.
Instrukcja do pobrania na forum w dziale downloads [o tutaj]
morosophem - 20-04-2010, 23:14
To inteligentna skrzynia. Na manualu zmieniasz biegi po prostu przesuwając dźwignię, nic nie wciskasz. Jedyne czego nie możesz robić to wrzucać na N i R w czasie jazdy do przodu, N i D w czasie jazdy o tyłu. Oczywiście włączanie P w czasie jazdy może zerwać blokadę skrzyni. W czasie jazdy możesz zmieniać z D na manual i z powrotem. Poza tym skrzynia nie pozwoli Ci za bardzo podbić ani zredukować biegu w czasie jazdy. Pamiętaj o całkowitym zatrzymaniu auta (nie powinno się toczyć) przy zmianie kierunku jazdy. Jeżdżąc na automacie redukujesz biegi delikatnie popuszczając i energicznie wciskając gaz, po wciśnięciu kick-down redukujesz kolejny bieg np. jedziesz na 4 około 80km/h, chcesz wyprzedzać - popuszczasz i energicznie wciskasz redukuje do 3, wciskasz kick-down i masz 2 i lecisz... do ok 130km/h, jak dojdzie do końca zakresu lub popuszcisz gaz masz 3 i po chwili 4. Skrzynia sama hamuje silnikiem. Biegi podbijasz przez delikatne popuszczenie, lub gdy przestaniesz dodawać gazu. A co do zakresu zmiany konkretnego biegu to skrzynia się uczy Twojego stylu jazdy i dostosowuje się, oczywiście w dopuszczalnych zakresach. Takie są moje odczucia po 35tyś jazdy Galem. Po zresetowaniu (odłączeniu klemy na 30 sek) skrzynia zaczyna się uczyć od nowa.
Hugo - 20-04-2010, 23:49
morosophem napisał/a: | Jeżdżąc na automacie redukujesz biegi delikatnie popuszczając i energicznie wciskając gaz | morosophem napisał/a: | chcesz wyprzedzać - popuszczasz i energicznie wciskasz | Po co popuszczać gaz? Ja nigdy tego nie robię, daję gazu i obroty lecą w górę, po czym zaczyna ciągnąć do przodu jak dziki morosophem napisał/a: | Po zresetowaniu (odłączeniu klemy na 30 sek) skrzynia zaczyna się uczyć od nowa. | U mnie trwało to ok. 1000 km. Zdarzało się, że skrzynia nie mogła się zdecydować czy już zmienić bieg czy jeszcze nie, skoki obrotow gora+dol i wiadomo odczuwalne szarpniecia, poza tym biegi zmieniala zbyt agresywnie. Teraz dziala perfekcyjnie, a juz zaczynalem sie martwic.
tomusn - 20-04-2010, 23:54
radek79 napisał/a: | chodzi mi dokładnie oto że jak włożę pierwszy bieg to czy przy zmianie na drugi muszę wciskać przycisk w gałce czy bez przycisku mogę wpinać kolejny bieg jest to mój pierwszy automat więc wole zapytać niż sam się przekonać naprawiając skrzynie | wciskasz hamulec i dajesz na D, puszczasz hamulec - samochód jedzie , naciskasz hamulec - samochód zwalnia lub staje. dojedziesz do celu, wciskasz hamulec, zatrzymujesz się , robisz na N lub P
mar111cin - 21-04-2010, 00:01
przejechałem galantem 40tys km, kilka razy miałem odłączany akumulator, jakoś nie zauważyłem żeby sprawiało to mu jakąś różnice, nie zauważyłem żeby moja skrzynia się czegoś uczyła.
|
|
|