To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Colt C50 i starsze - [C51A 1.3] C51A Regulacja zaworów

Anonymous - 13-04-2009, 22:41
Temat postu: [C51A 1.3] C51A Regulacja zaworów
Witam, Wiem że ten temat był już poruszany kilka razy oraz dokładny opis jest na stronce Krzyzaka jednak mam pytanie dotyczące czasu w jakim trzeba wykonać całą procedurę. Jak wiadomo przy demontażu pokrywy oraz podczas regulacji 12 zaworów trochę czasu minie. W tym momencie silnik nam stygnie. I tu jest cały ból. Czy trzeba to zrobić w jak najszybszym czasie czy w miarę możliwości silnik może trochę ostygnąć? Wiadomo że trzeba to zrobić dokładnie a dokładnie nie znaczy szybko. I jeszcze jedno pytanie: jaki klucz do nakrętek kontrujących?? Pozdrawiam
Maretzky85 - 13-04-2009, 23:16

Podejrzewam, że 12mm klucz. Ja przy regulowaniu 16 zaworów rozgrzewałem auto dodatkowo 3 razy, żeby mieć pewność, że wszystko jest gorące ;)
tomusn - 14-04-2009, 07:39

silnik nie musi być HOT, tylko WARM, więc chyba czasu wystarczy
Owczar - 14-04-2009, 11:28

Zimą mógłby być problem, ale w słońcu nie powinno być problemu.
Anonymous - 14-04-2009, 20:23

Najlepszym rozwiązaniem bedzie chyba rozgrzanie porządne aż włączy sie wentylator no i w miarę szybkie regulowanie. Zobacze jak to wyjdzie w praktyce. Robie to pierwszy raz i chcę to wykonać profesjonalnie. A co do pogody to napewno bedzie miała duży wpływ. Dzięki za podpowiedzi. Pozdrawim

[ Dodano: 19-04-2009, 12:06 ]
Regulacja wykonana i wszystko w jak najlepszym porządku. Bardzo prosta procedura:)
Pozdrawiam

idas - 08-05-2009, 23:20

Ja podczas regulacji 16 zaworów gdy obróciłem koło pasowe o 360 stopni (do regulacji drugiej połowy zaworów) dla sprawdzenia przekręciłem kluczyk w stacyjce i wskazówka temperatury się prawie nie podniosła, więc rozgrzałem silnik raz jeszcze (zakładanie pokrywy itd... trochę czasochłonne ale wolałem aby było porządnie zrobione). Nie było upału,ale zimno też nie było. Faktem jednak jest że dostęp do szczeliny między dźwigienką a zaworem dolotowym w 4G92 jest strasznie trudny poza tym robiłem to pierwszy raz, kolejny raz na pewno będę szybszy:)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group