To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.9TD] kontrolka ładowania

Anonymous - 14-04-2009, 17:58
Temat postu: [Cari 1.9TD] kontrolka ładowania
Mi w Carismie pali się kontrolka ładowania ale tylko wtedy gdy mam skręcone koła na maxa podejrzewałem że to napinacz paska jest dobity i za luźny pasek się zatrzymuje (alternator staje nie ma ładowania i kontrolka się pali) wymieniłem i dalej się pali.
Czy jest możliwość że to pompa wspomagania kierownicy padła i daję duży opór na pasek?? Jeśli ktoś miał podobny przypadek podpowiedzcie czy to to??

pawelsonx - 14-04-2009, 19:01

może koło pasowe potrafi się uszkodzić przekładka gumowa sprawdza się go rysując linie na nim i jeżeli po jakimś czasie sie nie zgadzają to znaczy że pod obciążeniem przepuszcza
Anonymous - 15-04-2009, 17:49

a co z obrotami jak zimny silnik to bardzo małe obroty na obrotomierzu jakieś 500 normalnie było 800 potem się wyrównują :twisted: ??
pawelsonx - 15-04-2009, 18:41

jak skręcasz te koła to obroty ci spadają czy są w normie (mi się ślizgał pasek powergrip firmy gatse musiałem zmienić na inny tylko że mój piszczał)
na zimnym silniku 500 obrotów jest w normie tak te silniki mają.
Sprawdziłeś to kolo pasowe na wale korbowym??( bardzo prosta sprawa bierzesz marker wodoodporny skręcasz koła w prawo potem odginasz zaślepkę w osłonie plastikowej nadkola i rysujesz linie trochę nim jeździsz a potem sprawdzasz czy się pokrywają)

Jak to jest w porządku to trzeba sprawdzić ten mieszek z linką na pompie wtryskowej on powoduje zwiększenie obrotów jak mieszek jest ok to elektrozawór który podaję podciśnienie na ten mieszek)

Anonymous - 23-04-2009, 19:40

pawelsonx, kupiłem to koło pasowe czy trudno się je zmienia ?? czy lepiej dać do mechanika??
pawelsonx - 24-04-2009, 23:15

prosta sprawa zdejmujesz prawe koło potem plastikowe osłony nadkola potem osłonę paska wieloklinowego potem pasek klinowy,Wrzucasz bieg (np 5) ktoś musi wcisnąć hamulec nożny.
Potem klucz 18 z przedłużką i odkręcasz zdejmujesz koło a następnie postępujesz na odwrót

Koło pasowe musi być dokręcone siłą 120Nm czyli czyli z 12 kg na metr czyli jak masz klucz powiemy długi na 25 cm to tak z 50 kg musisz przyłożyć.

Ja jak zmieniałem rozrząd to przykręciłem na oko.

michajli - 17-06-2012, 18:23
Temat postu: Carisma 1.9 TD Kontrolka ładowania
Witam.
Mam problem i nie mogę go rozwiązać.
Po remoncie alternatora (wym. regulator ze szczotkami i szczotkotrzymaczem, cały układ prostowniczy) przemierzone uzwojenia. Ładowanie jest ok 13,8V a kontrolka ładowania dalej świeci??????
Co to może być????

maniak30 - 17-06-2012, 18:26

Uszkodzony przewód miedzy alternatorem a kontrolką,przerabiałem to w colcie
plecho1 - 17-06-2012, 19:10

Może masz słabą masę pomiędzy silnikiem a akumulatorem. Jakby był uszkodzony kabel od kontrolki, to kontrolka nie świeciła by w ogóle. Jeśli kontrolka nie gaśnie, to może masz zwarcie w uzwojeniu stojana przez co alternator nie ma pełnej wydajności. A co się dzieje po dodaniu gazu, kontrolka dalej nie gaśnie?
cwaniak - 17-06-2012, 19:31

I cały czas będzie się świecić bo masz za słabe ładowanie. 13,8v masz wtedy gdy wszystko jest wyłączone (radio światła itp). A zmierz ładowanie przy włączonych światłach radiu czy klimie, na pewno spadnie poniżej 13,8v
A TU masz więcej na temat alternatora

michajli - 17-06-2012, 20:33

Generalnie nie ma różnicy cy są włączone światła czy nie ładowanie jest dalej na poziomie 13,8V Uzwojenia niby były sprawdzane pod kątem zwarcia i niby jest OK jak dodaję gaz to niewiele się zmienia
PS
A jaka jest w ogóle zasada tego że lampka gaśnie???
jest jakiś przekaźnik czy działa to na zasadzie wzrostu oporu w uzwojeniach przed lampką???

Jaro1974 - 17-06-2012, 20:45

michajli napisał/a:
A jaka jest w ogóle zasada tego że lampka gaśnie???
jest jakiś przekaźnik czy działa to na zasadzie wzrostu oporu w uzwojeniach przed lampką???

Tym steruje regulator napięcia.

plecho1 - 17-06-2012, 21:08

Jak alternator nie pracuje, to kabel od kontrolki jest masą dla kontrolki, jest on podłączony w szereg poprzez regulator do szczotki dodatniej a dalej poprzez uzwojenie wirnika i szczotkę ujemną do masy auta. Kiedy alternator zaczyna ładować na tym kablu pojawia się napięcie z diod wzbudzenia i kontrolka gaśnie z braku jej masy.
michajli - 17-06-2012, 21:14

Ok właśnie takiego wyjaśnienia szukałem

[ Dodano: 17-06-2012, 21:27 ]
Ale to znaczy, że gdyby przewód od lampki miał gdzieś zwarcie do masy to będzie ładować a kontrolka i tak będzie świecić ???

plecho1 - 17-06-2012, 21:59

Może być jak napisałeś ale w prosty sposób możesz to sprawdzić odłączając kabel od kontrolki od alternatora. Jeśli kontrolka zgaśnie, to kabel jest ok. Chociaż kiedy zrobiło by się takie zwarcie, to najprawdopodobniej przepaliły by się diody wzbudzenia.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group