To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - cieknący olej

krzysiek.1982 - 15-04-2009, 23:02
Temat postu: cieknący olej
witam
Posiadam carismę 1,6 z 90 konnym silnikiem z 97 roku od jakiegoś czasu mam następujący problem zauważyłem na gumowej osłonie( w obrembie tej osłony bo olej pochlapał wszystko w odległości 15 cm) przegubu wew od strony kierowcy wyciek oleju, nie jest to znaczący ubytek ale coś zaczyna sie dziac, z tym problemem pojechałem do mechanika ale on nie potrafił stwierdzi czy to z przgubu czy ze skrzyni bez rozebrania tego a ja sam nie potrafie tego stwierdzic czy ktos miał podobną sytuacje albo może coś wie na ten temat bo nie chce pakowac kasy na wymysły mechaników może to a może tamto...... dodam jeszcze że samochód normalnie rusza z pierwszego biegu i przy mocnym skręcie w obie strony nie słychac żadnych zgrzytów. Jeszcze dodam, że ubytek oleju w skrzyni wyniósł 1,5 litra po przejechaniu około 40000 km.

Owczar - 19-04-2009, 01:21

Czyli tak:

Według mnie to olej ze skrzyni, tymbardziej, że jak napisałeś, ubywa go bardzo dużo jak na skrzynię.
Kupujesz uszczelniacz jakiś japoński, odkręcasz sworzeń od zwrotnicy, wyjmujesz półoś, wyjmujesz stary uszczelniacz, nowy smarujesz olejem i wkładasz w miejsce starego. Potem wsuwasz delikatnie przegób wraz z półosią, wkładasz zewnętrzny przegób do zwrotnicy, wkręcasz sworzeń i po problemie. Przy wyjmowania półosi, jak już wyjmiesz półoś ze zwrotnicy to musisz czymś podwarzyć przegób, żeby nie wyciągnąć półosi z przegubu tylko przegób ze skrzyni.

Gdyby wydostawał się smar z przegubu to przedewszystkim jest gęsty i widac róznicę. Chalpie dookoła, ale widziałbys też jakieś pęknięcie na gumowej osłonie przegubu, a wewnetrze uszkoadzają się bardzo rzadko.

To, że wszystko jest dookoła pochlapane to dlatego, że olej z uszczelniacza spływa na przegób a ten rochlapuje go dookoła.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group