To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Sigma/Diamante Ogólne - Sigma 12v automat

Szakal077 - 17-04-2009, 12:18
Temat postu: Sigma 12v automat
Dostałem w "prezencie" Sigmę 93r 12v automatic. Auto jest Super mam je około tygodnia.
Jest to mój pierwszy automat dlatego piszę.Moje pytanie brzmi- np podczas wystawiania samochodu z garażu pozostawiam pracujący silnik (zamykam drzwi itp) powinienem pozostawić lewarek w pozycji N czy P,drugie pytanie dotyczy (dłuższego) postoju na światłach pozostać w pozycji D,czy przełączyć na N.

Pozdrawiam.

Janusz 58 - 17-04-2009, 16:00
Temat postu: automat
Jak wyjedziesz z garażu wciskasz hamulec i przełączasz dźwignię na P,natomiast przy postoju na światłach zdejmujesz nogę z pedału gazu i przekładasz ją na pedał hamulca,trzymasz dopóki nie będzie zmiany świateł ,jak dostaniesz zmianę to puszczasz pedał hamulca i wtedy samochód powoli rusza,potem możesz dodawać gazu wciskając pedał gazu,to tylko kwestia przyzwyczajenia ,ale tak na marginesie jak już pojeździsz automatem to nie będziesz chciał innej skrzynki,pozdrawiam
lukasz12 - 17-04-2009, 20:58

I jeszcze kilka podpowiedzi:
OD wcisniety (guziczek na lewarku) - ON (nie swieci sie lampka OD OFF) - 4 biegi
OD wycisnięty - OFF (lampka OD OFF swieci się) - 3 biegi - przydatne do redukcji ale bez nadmiernego przyspieszania
2 - blokada zakresu - najwyższy możliwy bieg to 2, jesli dźwignia zostanie ustawiona w tą pozycję przy większej predkosci niz dopuszczalna dla silnika to skrzynia włoży bieg dopiero wtedy kiedy predkość będzie na tyle niska że można jechać na 2gim biegu
L - tylko pierwszy bieg - analogicznie jak wyżej - tyle że dla 1 biegu

Przy dłuższym postoju na światłach lub w korku nie zaszkodzi wrzucenie N, pozwoli odciążyć noge i trochę obniżyć zużycie paliwa

annihilator - 19-04-2009, 20:45

Dodać można że bieg "2" używamy najczęściej zimą podczas ruszania na śliskiej nawierzchni natomiast bieg "L" jeśli chcemy wjechać pod stromą górkę bez utraty mocy/prędkości czy jakoś tak ;) W mojej Hani jest jeszcze D3, która działa jak tryb sport, nie wrzuci 4 biegu i rozpędza się na trójce do 170kmh ;)

Automaty są the best.

VirMan - 19-04-2009, 21:10

jak dla mnie zawsze jeżdżę na D , na śniegu też :) - zresztąTCL powinien poradzic sobie. A 1 i 2 tylko do testu na 100 :D
lukasz12 - 19-04-2009, 21:41

annihilator napisał/a:
Dodać można że bieg "2" używamy najczęściej zimą podczas ruszania na śliskiej nawierzchni natomiast bieg "L" jeśli chcemy wjechać pod stromą górkę bez utraty mocy/prędkości czy jakoś tak ;) W mojej Hani jest jeszcze D3, która działa jak tryb sport, nie wrzuci 4 biegu i rozpędza się na trójce do 170kmh ;)

Automaty są the best.


W mitsubishi i tak 2 znaczy 1-2. a nie tylko 2. w tej skrzyni nie ma guzika hold który powoduje modyfikuje zachowanie skrzyni. Czyli 2 znaczy że ruszysz z 1 i maksymalnie mozesz mieć 2gi bieg.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group