To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

MitsuManiaki.com - Mitsumaniaki - ratujmy Doline Rospudy

brodzky - 19-07-2006, 02:18
Temat postu: Mitsumaniaki - ratujmy Doline Rospudy
Witam,

lubimy swoje 4 kolka ale chyba nie pozwolimy by przez lenistwo tych u gory niszczono unikalna na skale swiatowa flore i faune. Prawda?

O akcji:
http://serwisy.gazeta.pl/...13,3492673.html

Gdzie sie wpisac:
http://wiadomosci.gazeta....78,3491896.html

<wazelina>Admina prosze o nieusuwanie wiadomosci ewentualnie przesuniecie w lepsze miejsce</wazelina>

Cezar - 19-07-2006, 16:45

Popieram i dopisalem sie do listy :D
Anonymous - 19-07-2006, 17:48

a którędy mają tą drogę puścić? praktycznie w całej północno-wschodniej polsce jest pełno unikalnych środowisk i jest wspaniałe środowisko naturalne. tylko że ludzie zarabiają tyle co na ukrainie a hamowanie postępu to chyba strzelanie sobie w nogę...
brodzky - 19-07-2006, 21:59

Mozna puscic naokolo obwodnica ktorej domagaja sie mieszkajacy tam ludzie. Niestety urzednicy po pierwsze nie maja czasu stworzyc/zmodernizowac planow zagospodarowania przestrzennego i zal im kasy a raczej nie chce im sie napisac paru papierkow coby unia dala bo oczywiscie na obwodnice dac moze ale na wyciecie w pien flory i fauny nie da zlamanego grosza. Postep tak ale nie kosztem przyrody bo jako jedyni w Europie mamy Mazury (w sensie tego co tam zyje) i takie miejsca jak to, ktore obcokrajowcy chetnie ogladaja a przez to zostawiaja tu swoje zlotowki.
piwkotom - 19-07-2006, 23:14

ja sie nie dopisze do tego apelu, pomimo tego ze rozumiem zagrozenia i uwazam ochrone przyrody za bardzo wazna. Jestem jednak zdania, ze alternatywa proponowana przez naszych "ekologow" jest destrukcyjna dla tego regionu. Ta trasa ma miedzy innymi za zadanie zaktywizowac ten niestety "zapomniany" rejon Polski i musi przebiegac miedzy innymi w poblizu Bialegostoku a nie ilestam kilometrow dalej. A co do "ekologow"... hmmm... pogratulowac Slowakom i Czechom, ze nie maja takich aktywistow, bo dzieki temu po ich stronie Tatr turystyka kwitnie jak glupia, region sie rozwija, plyna pieniadze a Tatry jakos nie umarly. Jeszcze pare lat i do Zakopca bedzie zagladac tylko grupka snobow zafascynowanych goralami tak bardz,o ze nie bedzie przeszkadzac im kompletny brak jakiejkolwiek infrastruktury. Reszta ludzi bedzie ogladac Tatry po drugiej stronie granicy.
Anonymous - 19-07-2006, 23:36

byl jeszcze pomysl aby pod ta dolina wykopac tunel ale jest/byl bardziej abstrakcyjny niz polskie autostrady.
co weekend jezdze do siebie na jezioro ta droga i naprawde nie zazdroszcze mieszkancom augustowa tego tranzytu przez ich miasto, choc z drugiej strony w tych rejonach gdzie by nie klasc asfaltu to wszedzie parki (wiem bo mam problem z postawieniem domku w parku wigierskim) ale z jeszcze innej strony ten region tym sie wlasnie charakteryzuje i szkoda byloby to niszczyc.
dobrze ze ja nie musze podejmowac takich decyzji :D

Anonymous - 20-07-2006, 08:54

Ja jestem za obwodnica i nie obchodzi mnie ktoredy bedzie szla, byle zbudowano ja jak najszybciej.Znam ten temat dos dobrze bo tu mieszkam i mam dosc tirow ktore sa WSZEDZIE!!!Jezeli ktos nie wie jak to jest to zapraszam do Suwalk, gdzie przez miasto przejezdza okolo miliona tirow rocznie.Sytuacja identyczna jest w Augustowie , gdzie miasto jest znacznie mniejsze od Suwalk , gdzie jest mnostwo turystow , ulice sa waskie i dzirawe jak ser szwajcarski.Dla mnie moga te obwodnice puscic nawet przez puszcze bialowieska :mrgreen:
Pozdrawiam

Krzyzak - 20-07-2006, 09:54

Piwkotom - fakt - większość moich znajomych do Tatr jedzie na stronę naszych sąsiadów - tam jest infrastruktura a u nas tylko Zakopane.

Szymek - tylko milion? W Malborku (też ruch przez miasto, brak obwodnicy) przejeżdża 35 000 aut dziennie, z czego prawie połowa to TIRy, co daje rocznie ok. 6 milionów TIRów.

Anonymous - 20-07-2006, 10:44

Nio ja statystyk nie prowadze, podalem taka liczbe by co po niektorym otworzyc oczy(milion wydawal mi sie oszalamiajaca liczba, widocznie jest tego duuuuuzo wiecej).Pozdrawiam
Krzyzak - 20-07-2006, 11:01

Malbork jest specyficzny - te 35000 to dane uśrednione, bo latem - przez 2 miechy przyjeżdża pół miliona samych turystów, w pozostałe miesiące mniej. Ciągle też wali przez środek tranzyt, bo ma 2 wyjścia:
- albo nadrobić ze 150 km i jechać przez Gdańsk a potem 7-ką
- albo nadrobić ze 150 km i jechać przez Kwidzyn lub Grudziądz

bo tu jest Wisła i niewiele mostów na niej. A że Malbork leży przy berlince, to dla północnej polski jest taką bramą łączącą zachód ze wschodem.

Faktem jest, że drogi muszą powstać - w Niemczech też autostrady przebiegają przez różne tereny i jakoś nie ma z tym problemów. Zresztą - w pozostałej części cywilizowanego świata jest tak samo.

Anonymous - 21-07-2006, 08:18

A jak z Elbląga do Malborka wyprostują i trochę poszerzą drogę to dopiero wzrośnie ruch tranzytowy przez Malbork!
Elbląg ma obwodnicę Malbork nie! Plus dla E-ga. I tu pies pogrzebany, że wszystko będzie jeździło przez miasto jeśli nie pomyślą włodarze o obwodnicy!

Krzyzak - 21-07-2006, 08:59

Myśleli ze 20 lat temu - ale pomysł został zapomniany. A szkoda, bo to było najlepsze rozwiązanie - z daleka omijałoby zamek i centrum. Nawet został ogromny kawał 2 pasmówki wybudowany niedaleko mnie...

Za to teraz na siłę się nam amfiteatr wciska - kurcze, przecież ludzie generalnie mają (niestety) gdzieś szeroko pojętą kulturę - taki obiekt będzie stał pusty i niewykorzystany. Tylko się kasa zmarnuje... A brakuje nam przynajmniej drugi nitki mostu na Nogacie - i tak korki w szczycie (wakacje, piątki/niedziele popołudniu) sięgają kilku kilometrów.

Anonymous - 21-07-2006, 09:07

A w sobotę oblężenie to będą korki. Co roku jak pamiętam jest na ulicach wesoło i wolna amerykanka zwłaszcza rok temu kiedy remontowali główną arterię!

A tak wracając do tematu to tylko w naszej Polsce zrobi się coś, co po przemyśleniu i tak okaże się błędem.

brodzky - 22-07-2006, 12:39

Ja tylko jeszczed dodam, ze pomimo iz obwodnica ma miec ok. 10km wiecej to w porownaniu do budowy planowanego mostu na podmoklym gruncie daja te sama albo i mniejsza kwote. A jak dobrze pojdzie to i tak nam UE nakaze rozebrac te budowe tak jak juz Francje i Hiszpanie ukarali za budowanie na terenach objetych programem Natura 2000. 400 tys euro dziennie ktores z tych panstw placilo. A z reszta co tam. nie bedize nam UE mowila gdzie i co mamy budowac. Kartofle rulez. Ehhh...
jac33k - 31-07-2009, 09:10

Jest nowa wersja, via baltica ma iść przez Łomżę.
Szanuję naturę, ale ekolodzy dla mnie to po prostu komuniści
dojący dalej socjalną "niczyją" kiesę, pod kierownictwem
agentów KGB z byłej republiki aktualnie "zieloni"
Podlasie ma ogromne problemy z traktami komunikacyjnymi,
W porównaniu z Wielkopolską .. nie ma co porównywać.
Dobra droga nie zwiększy skażenia, ani niczego nie zniszczy.
Tiry nie będą ciągle uciekać przed dziurami za dużymi nawet na ich osie,
będą jechać równo spalając minimalne ilości paliwa.
Trasy "wokoło" Podlasia powstają , jest express do Wyszkowa, Ostrowia ma obwodnicę,
a do Łomży trzeba jechać kolejką górską której remont zaplanowano na sic! 2024 rok.

Jeżeli via baltica nie zostanie zrobiona gdziekolwiek , ten region ugrzęźnie na zawsze
w swoich pięknych unikalnych bagnach i kniejach.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group