To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Galant E5xA - Paski piszczą mimo wymiany. Problem i to chyba nie mały.

Swiezu - 17-04-2009, 20:55
Temat postu: Paski piszczą mimo wymiany. Problem i to chyba nie mały.
Witam.

Po wymianie pasków, troszeczkę jeszcze piszczały. Myślałem, że to kwestia czasu.

Teraz za każdym odpaleniem auta pasek piszczy, a z czasem przestaje, niestety również piszczą coraz częściej po zmianie biegów (na początku tylko po odpaleniu, teraz nawet po kilkunastu kilometrach).

Raz po odpaleniu usłyszałem stuki. Otworzyłem maskę i okazało się, że jedno z kółek na których trzymają się paski lata (na rysunku - wybaczcie - bardzo schematycznie ale zielony jestem z tego, narysowałem to tak jak to wygląda patrząc od lewej strony silnika). Kółko lata oddalając się od silnika, a później wraca na swoje miejsce. Tak przez jakieś 30 sek. do 1 min. i później przestaje, jednak piszczenie nie (na początku również ustępowało).

Co to może być. Kurde jutro mam jechać w trasę i nie wiem czy mogę.

Fotka

Lisek - 18-04-2009, 00:04

A nie jest już zużyte to koło i powinno być wymienione? Co do pasków to naciągnij je, może mają tylko luz a przy montażu zostały za słabo naciągnięte.
Swiezu - 18-04-2009, 10:31

Lisek napisał/a:
A nie jest już zużyte to koło i powinno być wymienione?

A można z tym jeździć czy nie bardzo?

nikiniko - 18-04-2009, 10:56

Swiezu napisał/a:
A można z tym jeździć czy nie bardzo?


Jak tobie i sąsiadom nie przeszkadza i jest to tylko od czasu do czasu to możesz,
ale jak zacznie się ślizgać pasek od alternatora już mocniej to będziesz miał problemy z ładowaniem.
Sprawdź koła pasowe i raczej usuń przyczynę, a co do naciągu paska to nie przesadź tak żebyś łożysk nie musiał wymienić :biggrin:

jacek11 - 18-04-2009, 12:46

Swiezu napisał/a:
Kółko lata oddalając się od silnika, a później wraca na swoje miejsce.


Co masz na myśli pisząc że się oddala?
Nie powinno się oddalać,a jeśli już,to w którą stronę się rusza?

Koyocik - 18-04-2009, 12:57

Sprawdź, czy alternator (jeżeli dobrze zrozumiałem Twój rysunek, to on `lata`) jest dobrze podokręcany, czy przypadkiem nie jest zerwany gwint napinacza, albo któraś ze śrub mocujących koło pasowe do altka.
brzoza73 - 19-04-2009, 10:50

Wymień rolki najlepjej jak najszybciej. Spadnięcie (rozwalenie się) rolki podczas pracy silnika grozi większymi konsekwencjami (możliwość uszkodzenia innych części autka)
Swiezu - 19-04-2009, 11:43

jacek11 napisał/a:
Co masz na myśli pisząc że się oddala?

No i tutaj znowu posłużę się obrazkiem

OBRAZEK

Po prostu kółko oddala się od silnika w stronę koła tak jakby jeździło po ośce, na której się trzyma. Jest to ruch "tam i z powrotem" i tak coraz wolniej, a po chwili ustaje.

DAREX2006 - 19-04-2009, 13:05

kolego sprawdz czy koło pasowe sie nie rozkleiło ,smiesznie to brzmi ale koło pasowe składa sie z 2 części połączonych gumą całość nazywaja (amortyzator drgań)ja miałem juz dwa takie przypadki w carismie i chryslerze po prostu po jakimś czasie guma sie odkleja i koło pasowe już nie jest jednym elementem efekt jest bardzo podobny do pisanych przez ciebie objawów aby to sprawdzic wez flamaster zrób kreske w jednej lini od środka aż na zewnątrz koła uruchom silnik po właczaj wszystko co masz tak zeby obciążyc silnik (światła klima pokręć kierownicą ) po prostu rób tak żeby zaczął piszczeć potem sprawdz kreske ,zakładam sie że nie będzie juz w jednej lini
Frost - 20-04-2009, 10:01

DAREX2006 napisał/a:
koło pasowe sie nie rozkleiło
w moim Galu miałem ten problem, w 2,5V6 koło pasowe składa się z 3-ch części połączonych ze sobą gumą, największy pierścień po któreym idzie pasek PK do Alternatora poszedł tzn. zerwał sie z gumy i spadł, dobrze że przy odpaleniu auta a nie podczas jazdy.
Moje koło pasowe wyglada tak : http://e88a.fotosik.pl/albumy/597266.html
Jeżeli żeczywiście rusza sie pierścień to Swierzu działaj szybko

Swiezu - 23-04-2009, 17:55

DAREX2006 napisał/a:
kolego sprawdz czy koło pasowe sie nie rozkleiło

Prawdopodobnie to to. Tylko teraz co mam kupić? Tzn. jakie to koło jest (najlepiej, jeżeli moglibyście, to podajcie linka allegro albo coś takiego)? Ile to może kosztować?

[ Dodano: 23-04-2009, 18:01 ]
I to jest koło pasowe wału? Sorka za pytania ale zielony jestem z tego.

Frost - 24-04-2009, 10:09

Swiezu napisał/a:
I to jest koło pasowe wału
kto pyta nie błądzi :D
Koło pasowe jest tylko na wale, dobrze by było jakbyś je wykręcił lub pościągaj paski i ręką poruszaj kołem pasowym na boki, jeżeli poszedł pierścień na gumie to powinieneś to zauważyć.
Co do kupna, to ja robiłem u tokaża - koszt 340zł mojego

jacekm - 28-04-2009, 21:37
Temat postu: paski
Wymieniaj , naprawiaj jak najszybciej. Jeżeli uszkodzisz końcówkę wału to poległeś. Wał nie do naprawy , nie ma uzasadnienia ekonomicznego. Drugi silnik. Jeżeli to silnik 4D68 to potwierdzam. Dbaj o takie sprawy. Te wałki nie są do regeneracji. Wiem Polak potrafi. Koszt powalający.
Pozdrawiam
Jacek
Galanat 2 TD
Sory nie doczytałem do końca , nie wiem dokładnie jak z benzyną , ale myślę , że temat jest podobny.

jac33k - 29-04-2009, 19:10

Witam, miałem podobny problem
Założyłem pasek JC piszczał od razu, poszedł na reklamacji na wymianę,
Założyłem pasek Contitech piszczał po tygodniu,
założyłem Bosh'a wyraźnie był cieńszy , "topił się" w kole pasowym,
teraz ( miesiąc temu ) założyłem Continental ( nie ContiTech )
Pasek wyraźnie grubszy idealnie leży w kole,
cisza i spokój, wszystkie trzy niby do tego samego silnika.
Sprawdź czy paski które założyłeś nie są "miękkie" w dotyku , dobry pasek
powinien trzymać rozmiar i sztywność nawet po rozgrzaniu.

Swiezu - 02-05-2009, 11:38

http://moto.allegro.pl/it..._dohc150km.html
Z tego by kółko pasowało?

[ Dodano: 02-05-2009, 11:38 ]
Mój silnik to 2.0 GLSi (Co to w ogóle znaczy :) )? 137 KM



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group