To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Piszcząca kolumna kierownicy

Owczar - 18-04-2009, 19:57
Temat postu: [EAxx] Piszcząca kolumna kierownicy
Zaczęła mi piszczeć kolumna kierownicy. Ma ktoś podobny problem? Dziś rozkręciłem przełącznik zespolony, próbowałem wstrzyknąć olej i zobaczyć czy coś się zmieni, ale nic z tego. Myślałem, że może ten element poprzez który podłączona jest poduszka i klakson, ale nie.
Strasznie mnie denerwuje, takie tarcie jak guma o gumę...
Zastanawiam się czy nie odkręcić kierownicy i nie nasmarować tego porządnie, tylko nie wiem czy będzie tam dostęp?


PS Teraz znalazłem, że był podobny temat, ale nikt nie odpowiedział jak się tego pozbyć. To na pewno nie przełącznik zespolony. Po wykręceniu też piszczy bo to już sprawdziłem.

[ Dodano: 18-04-2009, 20:14 ]
Przejrzałem service manual, przy najbliższej okazji rozkręcam kolumnę kierownicy i przesmaruję.

KamilR10 - 18-04-2009, 21:28

też mam taki problem z kierownicą, ale dźwięk nie przeszkadza mi aż tak bardzo, jednak chętnie się dowiem jak można to wyeliminować
Owczar - 18-04-2009, 21:34

Jak uda mi się to naprawić to zrobie jakieś FAQ, ale najwcześniej za tydz, bo nie mam wszystkich narzędzi.
Anonymous - 19-04-2009, 06:18

u mnie tez piszczy, raz na obrot w jednym i tym samym miejscu. chetnie uzyje gotowego opisu bo jakos nigdy nie moge sie za to zabrac sam. jakbys potrzebowal calej kolumny albo cus to moge jedna odstapic na eksperymenty jako ze kilka u mnie zalega i obciaza niepotrzebnie strop.
Owczar - 19-04-2009, 09:36

Robert dzieki za propozycję, ale chyba więcej zachodu będzie z transportem niż rozebraniem kolumny. Z tego co patrzyłem w manualu to nie powinno być problemów.
Nie mam u siebie toxów do odkręcenia poduszki, ale podjadę do brata w weekend.
Mam zamiar zdjąć cały przełącznik zespolony z mocowaniem i zdjąć całą podporę kolumny ze stacyjką bo to gdzieś tam piszczy.

pablo diablo - 19-04-2009, 14:02

u mnie tez piszczy przy parkowaniu z minimalna prędkością.. i mam wrażenie ze odpowiedzialne za to możne być w równym stopniu wspomaganie lecz mogę sie mylić..odgłos raczej mi nie przeszkadza ale sam fakt ze piszczy czyli nie działa jak powinno . również czekam na opis .. naprawy
Owczar - 26-04-2009, 23:08

No więc tak. W weekend zabrałem się za naprawę piszczącej kolumny.
Rozkręciłem wszystko na drobne części. Zdjąłem kierownicę, przełącznik zespolony, odpiąłem wszystkie kostki i wyjąłem całą kolumnę wraz ze stacyjką. Wycjągnąłem wałek z obudowy żeby mieć dostęp do łożysk. Byłem przekonany, że to piszczy uszczelniacz dolnego łożyska, ale bez obciążenia po wyjęciu nie było nic słychać. Nasmarowałem wszystko, złożyłem odpaliłem auto i lipa. To nie pomogło piszczenie nie ustało. :/ Ustawiłęm sobie jedynie kierownicę żeby była idealnie prosto podczas jazdy.
Nasmarowałem łożyska w miejscu 1 i 2.



Dodatkowo przesmarowałem obudowę od taśmy SRS bo kręciła się dość głośno, ale to nie ona była przyczyną pisków.

Na koniec postanowiłem spróbować przesmarować uszczelniacz łożyska pod drugim krzyżakiem/przegubem- miejsce 3. Na tym screenie z SM tego nie widać, ale zaraz za tym przegubem kolumna jest połączona z maglownicą i przechodzi na zewnątrz, jest tam łożysko i uszczelniacz. Strzykawką z igłą wstrzyknąłem tam troszkę oleju, jest tam delikatne zagłębienie ale jest pod skosem... Starałem się zalać to z każdej strony i kręciłem w tym czasie kierownicą. Potem zostawiłem żeby troszkę postało i jest ok. Kolumna pracuje teraz zupełnie cicho i nie trzeba było nic rozkręcać, tylko zawinąć troszkę wykładzinę pod pedałami. Zdjęcia nie mam, ale łatwo znajdziecie ;)

Owczar - 29-04-2009, 13:44

Jak podwiniesz wykładzinę to zobaczysz drugi krzyżak. Krzyżak jest połączony z wałkiem wchodzącym z komory silnika, który przechodzi przez łożysko i uszczelniacz. Na ten uszczelniacz nalałem oleju z każdej strony kręcąc kierwonicą.


Dman666 - 29-04-2009, 16:11

Owczar napisał/a:
Jak podwiniesz wykładzinę to zobaczysz drugi krzyżak. Krzyżak jest połączony z wałkiem wchodzącym z komory silnika, który przechodzi przez łożysko i uszczelniacz. Na ten uszczelniacz nalałem oleju z każdej strony kręcąc kierwonicą.

A jakim olejem to przesmarowales? Pytam bo mi tez piszczy przy skretach...

Owczar - 29-04-2009, 16:37

Ja wciągnąłem w strzykaweczkę zwykły olej Mobil 10W40, taki jaki leję do silnika ;)
szpala85 - 29-04-2009, 19:04

Owczar napisał/a:
Ja wciągnąłem w strzykaweczkę zwykły olej Mobil 10W40, taki jaki leję do silnika ;)


czyli po prostu ta osłona z gumy tak wyje jak się skręca ..... też dzisiaj to zauważyłem i też muszę tam kapnąć olejem :wink:

Krzyzak - 30-04-2009, 08:16

najlepiej podgrzanym - jest rzadszy i lepiej penetruje
Owczar - 30-04-2009, 14:29

Słuszna uwaga. To może pomóc, bo u mnie piszczenie nie ustało odrazu, dopiero po jakimś czasie się wyciszyło.
mario mario - 08-11-2010, 18:10
Temat postu: [EAx 97-04] Wymiana krzyżaka kolumny kierowniczej
Znalazłem kilka tematów, nawet w jednym jest o wymianie, ale tylko o wymianie bez szczegółów, w jednym aby nie dublować zadałem pytanie i nic, Szykuję się na środę z wymianą krzyżaka dolnego w galancie. Delikatnie mi skubie, i chciałbym go wymienić. W manualu nie ma nic na temat rozebrania wałka na którym znajdują się przeguby krzyżakowe czyli tzw. krzyżaki. Czy ktoś wymieniał i potwierdzi mi że nie muszę rozbierać całej kolumny, mam nadzieję, ze ten wałek jest na jakimś wieloklinie lub trójkątnej listwie.
Bartek - 08-11-2010, 18:20

Wymień całą kolumnę - krzyżak jest jej integralnym elementem i nie kombinuj. Pasuje z anglika, więc kupisz za śmieszne pieniądze, tylko patrz, żeby miała całe mocowania do budy (przy strzałach mają zadanie się połamać)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group