To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA3W 2.4] Koniec problemów z 2,4 GDI!

Anonymous - 18-04-2009, 21:42
Temat postu: [EA3W 2.4] Koniec problemów z 2,4 GDI!
Witam Wszystkich!
Od dwóch lat jeszcze Galantem 2,4 GDi i jak 80% naszych użytkowników ma z nimi problemy. Zaczynając od przepustnicy a kończąc na innych ciekawych usterkach. Ja również takowe miałem. Wymieniełem już przepustnice ( dzięki dla Bartka ), sprzęgło, wtryski, popychacze i mnóstwo innych rzeczy aby pozbawić się falujących obrotów, szarpania podczas jazdy ze stałą prędkością, mułowego silnika itp.
Dnia wczorajszego postanowilem odpiąc wtyczkę od zaworu EGR......i WSZYSTKIE PROBLEMY SIĘ SKOŃCZYŁY!!!
Auto ma obroty jak na Niemieckiej defiladze, podczas jazdy ze stałą prędkościa jedzie jak po sznureczku, dostało wyrażnie więcej mocy w zakresie do 3tyś obrotów, chodzi płynnie, nie kicha, nie prycha i czuje się jakbym miał inne auto.

Moim zdaniem jak ktokolwiek ma takie problemy jak Ja miałem polecam odpiąć EGR zanim zaczniecie bawić się z przepustnicą czy TPS.

P.S. Bartek - wiem że to podniesie mi temperature spalania w cylindrach ale wiesz, jak mój silnik się skończy wkońcu pozbędziesz się Swojego:):) wkońcu będziemy mieli pretekst żeby sie ponownie spotkać:)

POzdr.

Anonymous - 19-04-2009, 06:14

Bartka silnik mam ja :wink:
radek79 - 19-04-2009, 15:49

witam mam pytanie czy można zawór egr tak samo zaślepić jak w dizlu
marius - 19-04-2009, 16:07

Nie wiem czy wszystkie,ale niektóre diesle nie chodzą z zaślepionym egr .
W gdi można zaślepic, różnicy (w moim) nie były odczuwalne,może troche lepiej się zbierał,no i przepustnica po pół roku 0 zabrudzenia.
Ja odetkałem EGR

michalsiak - 19-04-2009, 22:36

dobra panowie gdzie ta wtyczka i ten cały egr :-)
jak go zaślepić?

Anonymous - 20-04-2009, 08:58

i co może uszkodzić odpięcie tej wtyczki ?? jakie są minusy tej operacji ??
Anonymous - 20-04-2009, 11:48

EGR jest pod przepustnicą. Wystarczy wyjąć wtyczke z TPS który nim steruje ( pod przep. )

Teoretycznie po wypięciu tej wtyczki może zwiększyć sie temp. spalania w cylindrach i to może prowadzić do uszkodzenia np. tłoków.

Ja osobiście uważam całkiem odwrotnie.
Wtyczkę mam wypiętą i zabezpieczoną przed wilgocią. Jak silnik się rozleci kupie następny za 2tyś :)

Anonymous - 17-05-2009, 12:58

.Witam, chyba skuszę się na podobny zabieg. Też mi sie nie podoba praca mojego GDI ( pomimo bardzo pozytywnnych testów komputerowych - wszystkie prametry podobno książkowe) silnik pracuje jak mu sie podoba. Raz cichutko az nie moge się nasluchać a raz gorzej niz diesel. wieczorem sprawdze czy metoda kolegi nie jest wyjątkiem.

PS. Poszukuję na forum tematu wymiany silnika 2.4 GDI na 2.5 V6 - jak to się kalkuluję .... ile elementów trzeba przespawać, czy stara skrzynia może zostać ...

Anonymous - 17-05-2009, 19:33

W skrócie, najbardziej się opłaca sprzedać i kupić V6.
A ode mnie jak już się bawić w swap to do VR4:)

Bartek - 17-05-2009, 19:54

Qoolarz napisał/a:
ile elementów trzeba przespawać,


0.00 - swap typu klocki lego, jedynie wydech albo trzeba zmienić calutki, albo zespawać


Qoolarz napisał/a:

czy stara skrzynia może zostać ...


nie

Iron.Falcon - 26-07-2013, 11:33
Temat postu: [EA3A/W 2.4]
Lideek napisał/a:
EGR jest pod przepustnicą. Wystarczy wyjąć wtyczke z TPS który nim steruje ( pod przep. )

Teoretycznie po wypięciu tej wtyczki może zwiększyć sie temp. spalania w cylindrach i to może prowadzić do uszkodzenia np. tłoków.

Ja osobiście uważam całkiem odwrotnie.
Wtyczkę mam wypiętą i zabezpieczoną przed wilgocią. Jak silnik się rozleci kupie następny za 2tyś :)





Czy jest szansa na wypięcie tej wtyczki bez wyciągania przepustnicy ? szarpałem się z nią popołudniu ale miejsca mało :x

adamek90 - 27-07-2013, 00:46

Jak Ci sie uda ją wypiąć i jak pojeździsz troche to zdaj relacje czy zauważyłeś jakiekolwiek różnice :wink:
cere - 19-08-2013, 14:57

u mnie marne efekty, troszeczkę mniej szarpie- ale poza tym nie odczułem żadnej różnicy
Iron.Falcon - 19-08-2013, 15:04

zapomniałem zaktualizować mój przypadek - wymieniłem jedną cewkę i wszelkie problemy zniknęły - obroty na biegu jałowym równiutkie, a poszarpywanie ustąpiło :D
mlun - 19-08-2013, 21:22

A jest jakaś możliwość sprawdzenia czy fajkocewka jest uszkodzona oprócz jej wymiany na inną?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group