Eclipse - Techniczne - Przepływka, TPS, kolektor czy kable ECU -> komora silnika
zenek_bb - 19-04-2009, 01:11 Temat postu: Przepływka, TPS, kolektor czy kable ECU -> komora silnika Witam, to znów ja, Zenek z bielska...
Tym razem nie będę się rozpisywać na niepotrzebne tematy. Postaram się w jednym poście pisać jak naj więcej info... Autko Eclipse 1G 4G63 7 bolt 2.0 DOHC non-turbo
1. silnik pracował poprawnie lecz nie idealnie ustawiał wolnych obrotów pod obciążeniem lub wolno reagował, pozatym ok
2. nie było żadnych błędów, autko niewiele paliło i dobrze się zbierało
3. zapłon (na zmasowanym złączu ustawiania zapłonu) minimalnie skacze pomiędzy 5-6 BTDC
zacząłem grzebać...
1. wyciągłem przepustnice, wyczyściłem ją na błysk (nitrem), również wszystkie kanały
2. wyczyściłem kanał w kolektorze od zaworu EGR i sam zawór (sprężonym powietrzem)
3. jedna cewka w silniczku krokowym była przepalona, wymieniłem silnik krokowy
4. założyłem na nowej uszczelce pod przepustnice
założyłem wszystko, ustawiałem wolne obroty na rozgrzanym silniku, kilka razy bo nie mogłem dojść do ładu...
w kolejności ustawiłem IPS tak jak opisuje krzyżak, jeden obrót od momentu styku
potem TPS tak aby miał 0.5V na opuszczonej przepustnicy (wcześniej go pomierzyłem, nie ma dziur ani przeskoków na żadnej kombinacji 1-2 i 2-3)
ECU sprawdziłem, kondensatory ok, na obudowie była naklejka z serwisu niemieckiego że kondensatory wymienione były 11.02.02
problem? silnik "kopie" jakby gubił zapłon (sprawdziłem to znaczy wymieniłem na inne sprawne: cewke wysokiego napięcia, kable i świece)
prare dni po tych operacjach i jazdy na troche kopiącym silniku zaczął wyskakiwać Check Engine, zczytałem błędy 14 i 25
pozatym obroty na rozgrzanym silniku podnoszą się i opadają jak auto stoi, normalnie 850, jhak sie podnosi samoczynie to do 1050
co robić?? gdzieś wyczytałem że trzebaby przeczyścić cały kolektor ssący, sprawdzić zawory ssące, sonda lambda wpożądku jest...
proszę o rade/pomoc ;/
[ Dodano: 19-04-2009, 02:13 ]
dodam kolejne dane:
na nagrzanym silniku w czasie jazdy po wysprzęgleniu obroty czasem 700 a potem 1200
na nagrzanym silniku na postoju, w momencie gdy trzymał obroty 850 włączyłem klime i.... silnik wjechał na 1500 i nie spadł... wyłączyłem i włączyłem klime i tak samo, 850- 1500...
podczas jazdy silnikiem nie da sie hamować nawet dwomatysiącami obrotów.... efekt? jadę na jedynce, jest 2300 obrotów (jakieś 20km/h) puszcze gaz a auto jedzie dalej tak samo... żal... po co czyściłem tą przepustnice... mam nadzieje że jak wszystko sie uda naprawić to się dowiem po co... i będzie chodzić jak marzenie tylko pomocy!! ;/
Krzyzak - 19-04-2009, 10:39
pewnie robisz jakis blad podczas regulacji
widac, ze dociera do silnika za duzo powietrza - stad podwyzszone obroty
a brak hamowania silnikiem wyglada na zle ustawiony IPS
zenek_bb - 19-04-2009, 13:48
ustawie ips tak jak opisujesz na stronie, potem TPS, reguluje wolne obroty w trybie serwisowym i nawet jak wkręce śrube od wolnych do końca obroty są za duże
nieszczelność może wywołać błąd 14 czyli czujnik barometryczny?
Adaho_krak - 19-04-2009, 22:53
Moim zdaniem ECU świruje, to że miał wymienione kondziory to nic nie znaczy, zdarzyło mi się słyszeć kilka przypadków, że padł procesor w ECU. Na początku spróbuj go zresetować, nawet kilka razy, jeśli nie pomoże, najlepiej pożyczyć od kogoś sprawne ECU do testów. Oczywiście jeśli jesteś pewien usunięcia w/w przez Krzyżaka usterek.
zenek_bb - 19-04-2009, 23:26
niewiecie kto by miał blisko do bielska-białej?? zapłaciłbym za koszta... podmienić ECU, ew, przepływke... mam w tym tygodniu 2gie zmiany, w sobote nie pracuje... kto chętny?
Adaho_krak - 20-04-2009, 12:08
zenek_bb napisał/a: | niewiecie kto by miał blisko do bielska-białej?? |
Ja mam nie tak bardzo daleko, ale z czasem kiepsko u mnie. Pisz na GG jakoś sie ustawimy, może w przyszły tyg.
zenek_bb - 20-04-2009, 18:11
Adaho_krak napisał/a: | Ja mam nie tak bardzo daleko, ale z czasem kiepsko u mnie. Pisz na GG jakoś sie ustawimy, może w przyszły tyg. |
fajnie, przydałaby się opinia na żywo, ale jeszcze zobaczymy bo sie wybieram na spot krakowski za 2 tygodnie chyba ;Dto tam byśmy się spotkali
odnośnie auta, błędy ECU 14 i 25 udało się wyeliminować, winowajcą okazała się niedopięta wtyczka od ECU
cała reszta, czyli problem z obrotami i tak dalej zostaje.... czekam na dalsze spostrzeżenia i porady...
Anonymous - 10-05-2009, 09:53
zenek_bb napisał/a: | ustawie ips tak jak opisujesz na stronie, potem TPS, reguluje wolne obroty w trybie serwisowym i nawet jak wkręce śrube od wolnych do końca obroty są za duże
nieszczelność może wywołać błąd 14 czyli czujnik barometryczny? |
To znaczy że gdzies w kolektorze ssącym leci ci lewe powietrze.
Uszczelka pod silniczkiem krokowym, pod kolektorem ssącym itd..
pozdro.
e-gen - 10-05-2009, 11:21
zenek_bb napisał/a: | nawet jak wkręce śrube od wolnych do końca obroty są za duże |
rozbierz silniczek krokowy i wsadź do przepustnicy sam metalowy korpus (z trzpieniem oczywiście). Zapal silnik i wykręć palcami trzpień tak aby maksymalnie wszedł w przepustnicę. Wkręć maksymalnie również śrubkę na przepustnicy. Jeżeli silnik się nie udławi to znaczy że łapie lewe powietrze np. przez uszkodzoną uszczelkę kolektora ssącego lub o-ringi wtryskiwaczy lub uszczelkę przepustnicy lub któryś z wężyków dochodzący do kolektora ssącego spadł.
Metoda z "manualnie" maksymalnie wysuniętym trzpieniem krokowca jest przydatna "do ustawienia śrubki" na przepustnicy.
BTW
śrubka na przepustnicy powinna być zabezpieczona plastikowym kapselkiem
KRIS_1 - 19-05-2009, 20:29
Ja miałem podobny problem, u mnie była żle dopięta pokrywa filtra powietrza. Po prostu zaczepiła za śrubkę przytrzymującą korpus filtra powietrza Aż nie mogłem uwieżyć że tak mała nieszczelność może tyle napsocić.
Pozdro.
|
|
|