To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[02-06]Lancer CS0 - Lancer 2.0 - kilka pytań

bullu - 20-04-2009, 09:26
Temat postu: Lancer 2.0 - kilka pytań
Witam wszystkich forumowiczów.

Jest to mój pierwszy post w tym dziale. Przez ostanie 3 lata jeździłem Galantem, ale od kilku dni posiadam Lancera 2.0 z 2005 roku (sedan). I w związku z tym mam kilka pytań do szanowych forumowiczów:

1. Czy wentylatory chłodnicy (obydwa) powinny się włączać przy zimnym silniku, ba nawet tuż po przekręceniu kluczyka (bez rozruchu silnika)?

2. Jaka jest pojemność zbiornika paliwa (za nic nie mogę znaleść tej informacji w instrukcji obsługi)?

3. Jeżeli posiadacie auto z takim silnikiem, to ile wynosi Wasze przeciętne zużycie paliwa?

4. Dowiedziałem się, że muszę wymieić górną poduszkę amortyzatora w przednim kole. Wiecie może ile szacunkowo kosztuje taka część i gdzie najlepeiej ją nabyć?

Dziękuję z góry za odpowiedzi i pozdrawiam :)

krzychu - 20-04-2009, 11:52
Temat postu: Re: Lancer 2.0 - kilka pytań
bullu napisał/a:

1. Czy wentylatory chłodnicy (obydwa) powinny się włączać przy zimnym silniku, ba nawet tuż po przekręceniu kluczyka (bez rozruchu silnika)?


chłodnicy raczej nie.... A na pewno go u mnie nie słychać. Za to jak się włączy klima to rzęzi na max-a i wtedy go słychać.

bullu napisał/a:
2. Jaka jest pojemność zbiornika paliwa (za nic nie mogę znaleść tej informacji w instrukcji obsługi)?


Podobno 50 litrów (specyfikacja) niestety ktoś testował zapchane auto na stację 48 litrów. Jak się włącza kontrolka rezerwy wchodzi około 36 litrów... Chodź kiedyś podjechałem na pewną stację w Katowicach jakoś późno odbiło mi pistolet i bez zaświecenia rezerwy weszło 40 litrów więc to może zależy od pistoletu w dystrybutorze (stacja nie kantowała bo przejechałem faktycznie więcej km niż zazwyczaj). Ogólnie zbiorniczek słabiutki jak na apetyt na paliwo.

bullu napisał/a:
3. Jeżeli posiadacie auto z takim silnikiem, to ile wynosi Wasze przeciętne zużycie paliwa?


Tak jak w podpisie na dojeździe do pracy (mieszany tryb ale mało korków mam 37km) wychodzi mi przy płynnej jeździe 8,7l. Przy paru korkach podskoczyło do 9,5 litra. Na trasie raczej się poniżej tego też nie schodzi. Z tym że ja jeżdżę płynnie (zdarza się też i 7 tys na obrotomierzy jak trzeba). Przy nieumiejętnej jeździe i przy korkach można spokojnie do 12-13 dobić lub jak ktoś się spieszy. Zresztą jeśli jeździsz po wawie to nastaw się raczej na przedział 11-13l Przynajmniej tak mnie inni koledzy "straszyli".

bullu napisał/a:
4. Dowiedziałem się, że muszę wymieić górną poduszkę amortyzatora w przednim kole. Wiecie może ile szacunkowo kosztuje taka część i gdzie najlepeiej ją nabyć?


Oj w tym nie pomogę a jaki przebieg?

Krzychu

Ps. Jak pomogłem kliknij "pomógł" :mrgreen:

Karwoś - 20-04-2009, 21:23

ad 1. wentylatory sie nie włączają - może klimatyzacji ale to słychac tylko przekaźnik

ad2. ok 45l ale to wersja USA

ad3. Mam LPG sakwencja - od 10 w trasie do 14 w mieście a jak się człowiek uprze to i ponad 15 moge osiągnąć - ale już sie nie staram.

ad4 nie wiem - na razie nie wymaga żadnych inwestycji - przebieg 58000km.

MisiekNM974 - 21-04-2009, 07:56

Witam,

1. dzis rano sprawdzilem wentylator i nie wlacza sie po przekreceniu kluczyka. Sprawdzilem drugi raz po dojechaniu do pracy (11 km) i tuz po przekreceniu kluczyka tez sie nie kreci zaden z nich. Sprawdzilbym czy wentylatory nie sa polaczone na krotko - moze poprzedni wlasciciel dostrzegl problem ale nie inwestowal przed sprzedaza :(

2. Zbiornik paliwa 48 litrow
3. Po miescie (Hamburg) 9.2-9.5 benzyny lub 10.7 LPG ale wszystko zalezy od topografii miasta, organizacji ruchu (zielona fala itp) i od techniki jezdzenia. Mysle ze 13 litrow tez jest bardzo realne i normalne.

4. brak informacji

Pozdrawiam

bullu - 21-04-2009, 08:31

No właśnie - dlatego te włączające się wentylatory trochę mnie niepokoją. Dzisiaj rano też się włączyły, chociaż było zaledwie kilka stopni powyżej zera...

No nic, muszę się wybrać do jakiego speca...

pozdr 4 all

Artii - 21-04-2009, 13:10

A płyn chłodniczy masz w normie?
rydzu25 - 21-04-2009, 20:48

Raczej będziesz miał uszkodzony czujnik temperatury i dlatego ci się załączają wentylatory. Odłącz przewodzik z czujnika i zobacz czy też sie załączy wentylator.
bullu - 04-05-2009, 14:01

Koledzy,

mam następny mały problem. w jaki sposób dostać się do podświetlenia pokręteł sterowania wentylacją? przestały mi swiecić w jedej połowie...

pozdrawiam :)

Pawel`85 - 04-05-2009, 15:31

jasna sprawa wyjmij radio i pokretla , mocno pociagnij(zatrzaski) i tam bedziesz mysial odkrecic kilka srobek i dostac sie do zarowek zapewne jedna ci sie przepalila. dodam jeszcze ze nie jest latwo wyjac zarowke trzeba miec zgrabne rece ja ze swoimi paluchami troche sie meczylem :D
sekret_84 - 18-01-2017, 08:21

witam
teściu tez kupił niedawno lancera 2.0 kombi i tez mu się wlacza wentylator podobno to wina sterownika

[ Dodano: 18-01-2017, 08:22 ]
a ma putanko o filtr kabionwy do ww. lancera 2.0 sport kombi 2005r. gdzie on jest i jak go wymienić

robertdg - 18-01-2017, 08:36

Pytałeś o to samo w innym miejscu http://forum.mitsumaniaki...hlight=#1505069
zbychu74 - 18-01-2017, 09:21

sekret_84 napisał/a:
witam
teściu tez kupił niedawno lancera 2.0 kombi i tez mu się wlacza wentylator podobno to wina sterownika

[ Dodano: 18-01-2017, 08:22 ]
a ma putanko o filtr kabionwy do ww. lancera 2.0 sport kombi 2005r. gdzie on jest i jak go wymienić


Filtr kabinowy jest w dużym schowku po stronie pasażera,otwierasz schowek wyciągasz taką plastikową zaślepkę od środka po lewej stronie wtedy schowek otwiera się maksymalnie,dostęp do filtra jest bardzo dobry.
A jeżeli chodzi o wentylator jak chodzi cały czas to na bank sterownik,sterownik znajduje się pod wlotem powietrza przy chłodnicy.Poza tym to można go naprawić.Trzeba go otworzyć i poprawić luty.Jak poszukasz w necie to znajdziesz procedurę naprawy jest to problem znany nie tylko z mitsubishi.

Carloss - 19-01-2017, 10:24

Siema.

U mnie od jakiegoś czasu tak samo uruchamiają się wentylatory na starcie przy zimnym i przed odpaleniem. Co dziwne nie zawsze, a wydaje mi się że od czasu wymiany tego generatora przy akcji serwisowej poduszek powietrznych.
Bardzo to denerwuje, minusowa temperatura a ten odpala wentylatory...

Ja mam do pracy 2,5 km drogi - stawiam na 8 godzin i znów to samo, więc chodzi cały czas na ssaniu i jara teraz spokojnie w okolicach 20 L i ponad :evil: w lecie nawet śmiało oscyluje w okolicy 16 L - przy tych osiągach wydaje się to na jakieś ciężkie nieporozumienie, ale nawet żony Astra F 1,8i automat pali niemniej - oczywiście na tych samych odcinkach drogi, a mocy jeszcze mniej..
Od spalania zależny jest ogrom czynników, o czym chyba każdy doskonale się przekonuje...

aduko - 19-01-2017, 11:12

Sterownik. Szybka wymiana i po problemie :)

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96020

Carloss - 19-01-2017, 13:55

Raczej tak by wypadało, ale spróbuję go jeszcze przelutować jak tylko znajdę czas..


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group