FAQ & How to? - Uszczelniacze zaworowe - wymiana bez rozbiórki silnika
Bartek - 26-06-2005, 12:44 Temat postu: Uszczelniacze zaworowe - wymiana bez rozbiórki silnika Uszczelniacze trzonkow zaworów - jako pierwsze (po wyciekach oleju) powodują ubywanie oleju w silniku nawet ok. 1 l/1000 km. Wymiana nie jest skomplikowana, wymaga troche zrecznosci i narzędzi:
bez ktorych nie należy podchodzić do wymiany. Zestawik jest mój, więc jakby ktoś chciał wypożyczyć - proszę bardzo . Uzupełnieniem jego jest kompresor, obcęgi, klucz 12 + dynamometr, nasadka 19 + kilogramowy młotek
Komplecik uszczelniaczy zaworowych - poprzednie podoróbki przezyly 90 kkm, teraz zestaw ori (Hyundai, ale ori )
W tle zdjęta ze szczególną ostrożnością (zeby popychacze zaworów nie wypadły) "klawiatura"....
Operacji rozpinania zaworu nie zfotografowalem - zabraklo mi rąk.....
Operacja copyright by Romel działa piknie:
0. zakrywamy szmatą wszelkie miejsca w które może wpaść zamek - ideał - wielkie przescieradło z dziurą na pojedyńczy zawór
1. przykładamy ciśnienie do cylindra - tłok na dole.
2. przykładamy nasadke 19 do talerzyka zaworowego
3. przykładamy niutony z młotka w nasadke
4. po 3-4 uderzeniu szukamy zamka zaworowego w promieniu 1 m od zaworu......
5. przekręcamy wał tak, aby tłok znalazl sie w TDC
Podparty zawór powietrzem (ok. 6 bar)
Po odłączeniu powietrza oparty o tłok:
Nowy uszczelniacz. Trzeba uwazać, zeby nie nasadzic go zbyt głęboko. Oczywiście wczesniej warga uszczelniacza skąpana w oleju...
Pewnie są lepsze sposoby na zdejmowanie starych uszczelniaczy. Pomaga schowanie zaworu do prowadnicy przez lekkie przekręcenie wału - uwaga - jak zawór wpadnie do środka - zdejmujemy głowice
|
|
|