To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Ogólne - BRAK OGRZEWANIA TYLNEJ SZYBY ORAZ NIE ŚWIECI PRZECIWMGŁOWE

tedi58 - 20-07-2006, 16:53
Temat postu: BRAK OGRZEWANIA TYLNEJ SZYBY ORAZ NIE ŚWIECI PRZECIWMGŁOWE
Kochani czy brak ogrzew tylnej szyby to wada przekaznika , bezp dobry nie świeci dioda w przycisku na kokpicie--nie świeci światło przeciwmgłowe czerwone żarówka dobra bezp też pozostałe światła świecą poradzcie co mam zdziałać i od czego zaczęć CARISMA 1.6 GL /98 DZIĘKI Z GÓRY ZA POMOC.
Krzyzak - 20-07-2006, 19:07

Na 99% przelacznik - musisz go wyjac i rozebrac a potem dokladnie przeczyscic styki. Mialem to u siebie - tez styki w srodku byly az czarne. Tam spore prady plyna.
Co do tylnej szyby - moze ktorys z drutow grzejnych jest przerwany. Albo podobna sprawa jak wyzej. Ew. do sprawdzenia czy napiecie dochodzi do samych kostek.
A swieci sie podswietlenie i nie swieci w momencie przelaczenia, czy w ogole przelaczniki nie swieca?

tedi58 - 20-07-2006, 19:29

Podświetlenie światla przeciwmgłowego przy włączonych światłach świecina przełaczniku,a co do ogrzewania tylnej szyby przy włączaniu nie świeci dzięki.
Krzyzak - 20-07-2006, 19:36

Mogły się też spalić żarówki - też u siebie zmieniałem. Te z reguły można wymienić nie rozbierając przełącznika. Ale jak świeci żaróweczka a po przełączeniu nie świeci (a jest dobra - sprawdź omomierzem) i wtedy też nie świeci światło pmgł (ani też wskaźnik przy zegarach) to może być styk w środku - u mnie tak było. A ile się naszukałem - po kablach, przekaźnikach (których nie ma, bo tylne jest realizowane przez przekaźnik świateł mijania)...
Anonymous - 20-07-2006, 20:35

Ja mialem kiedys taki przypadek.Nie swiecilo tylne przeciwmglowe,oswietlenie tablicy i szybek nie bylo.Spowodowane to bylo rozpieta kostka,gdzies w tylniej czesci autka.Nie wiem dokladnie gdzie bo akurat tego nie robilem.Pozdrawiam
tedi58 - 20-07-2006, 23:20

Dzięki koledzy za rady , sobotkę mam wolną to przestudiuje WASZE spostrzeżenia z tymi moimi niedomaganiami w instalacji Z GÓRY SERDECZNE DZIĘKI POZDRAWIAM WSZYSTKICH miłego weekendu.
Anonymous - 23-07-2006, 09:31

A propos instalacji elektryczniej w Carismie: patent z kablami poprowadzonymi w wężyku gumowym do pokrywy bagażnika (hatchback) był jednym z gorszych pomysłów Mitsubishi :? Nie działało mi oświetlenie tablicy rejestracyjnej, bagażnika, trzecie światło stop oraz nie blokował bagażnik (centralny zamek) przy zamykaniu drzwi bocznych. Okazało się, że 7 przewodów w wyżej wspomnianym wężyku było przerwanych, a pozostałe już wcześniej naprawiane przez poprzedniego właściciela :( Straciłem 2 czy 3 godziny na mozolnym "leczeniu" kabli. A wystarczyło, żeby jakiś skośnooki inżynier, zamiast wężyka, zastosował np. sprężynujące styki, tak jak ma to miejsce bodajże w Uno, czy Cienko-Cienko :wink:
tomusn - 23-07-2006, 10:22

slan napisał/a:
A propos instalacji elektryczniej w Carismie: patent z kablami poprowadzonymi w wężyku gumowym do pokrywy bagażnika (hatchback) był jednym z gorszych pomysłów Mitsubishi :? Nie działało mi oświetlenie tablicy rejestracyjnej, bagażnika, trzecie światło stop oraz nie blokował bagażnik (centralny zamek) przy zamykaniu drzwi bocznych. Okazało się, że 7 przewodów w wyżej wspomnianym wężyku było przerwanych, a pozostałe już wcześniej naprawiane przez poprzedniego właściciela :( Straciłem 2 czy 3 godziny na mozolnym "leczeniu" kabli. A wystarczyło, żeby jakiś skośnooki inżynier, zamiast wężyka, zastosował np. sprężynujące styki, tak jak ma to miejsce bodajże w Uno, czy Cienko-Cienko :wink:


no nie żartuj sobie, może masz wymienioną klapę po uderzeniu?

szczeslaw - 23-07-2006, 12:02

tomusn napisał/a:
no nie żartuj sobie, może masz wymienioną klapę po uderzeniu?

To nie do końca tak. Przy takim rozwiązaniu kluczowe znaczenie ma jakość użytyych materiałów, a te jak wiadomo zmieniają się podczas produkcji modelu. W Corsach nagminnie pękają wężyki od tylnego spryskiwacza, a u ciotki w Xsarze kombi pękł przewód chyba od ogrzewania tylnej szyby. Ale pękł w tak wtedny sposób, że wszystko działało, tylko w miejscu pęknięcia iskrzyło i przewód się nagrzewał. Spaliła się izolacja, następnie potopiło izolację kolejnych przewodów i już tak poleciało do przodu do samej skrzynki bezpieczników. Pierwszy raz w życiu widziałem dosłownie metrowe odcinki przewodów zupełnie bez izolacji. Skończyło się odtwarzaniem instalacji elektrycznej za jedyne 4tys zł... To cud, że samochód się nie spalił.

Krzyzak - 23-07-2006, 19:22

W Colcie czy w Galancie jest też prowadzona instalacja w takim gumowym wężyku na górze klapy i nie ma z tym absolutnie żadnych problemów - a to auto produkowane dłużej niż Carisma.
Anonymous - 01-08-2006, 20:51

Cytat:
no nie żartuj sobie, może masz wymienioną klapę po uderzeniu?


Nie żartuję sobie. Klapę mam oryginalną (tak myślę - dokładne oględziny nie wskazują na popełnienie jakiegoś przestępstwa drogowego :| ). Raczej skłaniałbym się ku wyjątkowo częstemu użytkowaniu owej klapy. Poprzedni właściciel prawdopodobnie nalezał do Ruskiej mafii (nazwisko ruskobrzmiące), więc mordował często a potem woził w bagażniku zwłoki :P A poważnie: wiem, że problemy z wężykiem dotyczą wielu różnych marek i raczej nie podejrzewam, żeby akurat Mitsubishi zastowowało wyjątkowej jakości materiały.

Matejko - 02-08-2006, 00:14

u mnie tez wszystko ok a autko juz 10 letnie, nagminnie pekanie kabli wystepowalo w audi 80 B3/4
Student - 02-08-2006, 07:55

Nie ma innego sposobu zasilania klapy jak przez wężyk i kable, nie wystawiaj opinii że to kiepskie rozwiązanie jak tylko tobie nie działa. Jeżeli nikt nic nie robił z instalką i dzwonem to nic się nie będzie działo. Kiepskie rozwiązanie to stosuje FIAT poprzez styki i srężynki tam to dopiero zaczynają się zawody.
Anonymous - 02-08-2006, 08:09

na mkp byl temat dotyczacy przecierania sie przewodow klapy bagaznika i wystepowalo to u sporej czesci uzytkownikow wiec nie jest to odosobniony przypadek.
Student - 02-08-2006, 11:22

Z tego co wiem nie ma innej możliwości jak przez wężyk więc nawet jeżeli coś takiego występuje to musi to być we wszystkich produkowanych autkach na świecie no może w Europie bo producentów wiązek elektrycznych jest pewnie kilku więc i tak wszyscy biorą od "jednego" a więc nie można powiedzieć że w Mitsu się przeciera a w Audi czy VW nie bo to ten sam materiał i ten sam dostawca.
Tak jak z tapicerką do Porsche Made in Poland



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group