[XX-92]Colt C50 i starsze - [C53A 1.6] zastany colcik
fisiu2 - 22-04-2009, 12:27 Temat postu: [C53A 1.6] zastany colcik witam wszystkich .. jestem posiadaczem od przedwczoraj mitsubishi colta 1600 z 89r od przedwczoraj . kupiłem go za grosze bo autko stało ponad rok nie używane. i mam takie pytanko kompletnie nie wiem jakie oznaczenie ma moje autko niewiem czy to 1600 glx czy 1600 gti a oprucz tego mam adnotacje w karcie pojazdu o zmianie silnika 4g67kk6565 terazniejszy numer silnika ,silnik ładny z czerwonymi wsawkami na głowicy pisze DOHC 16v.. chciałem się zabrać i doprowadzić go do ładu(niema ładowania)chamulce zastane nie działają światła i mighacze szkoda go rozebrać na cześci bo jak się przejechałem to istna rakieta . może ktoś mi podpowie od czego zacząć bo słyszałem że najczęściej pada elektronika w tych autach . i czym może być spowodowany brakj ładowania??
harpagan - 22-04-2009, 12:54
fisiu2 napisał/a: | jakie oznaczenie ma moje autko |
GTi
fisiu2 napisał/a: | mam adnotacje w karcie pojazdu o zmianie silnika 4g67kk6565 terazniejszy numer silnika |
Silnik 1.6 ma oznaczenie 4G61
To co masz wpisane w karcie - 4G67 to 1.8
Obydwa były DOHC 16V
Popatrz na znaki na głowicy ( na lewym boku ponizej uszczelki dekla zaworów)
Na kolektorach i oczywiscie na bloku silnika
fisiu2 - 22-04-2009, 12:58
harpagan napisał/a: | fisiu2 napisał/a: | jakie oznaczenie ma moje autko |
GTi
fisiu2 napisał/a: | mam adnotacje w karcie pojazdu o zmianie silnika 4g67kk6565 terazniejszy numer silnika |
Silnik 1.6 ma oznaczenie 4G61
To co masz wpisane w karcie - 4G67 to 1.8
Obydwa były DOHC 16V
Popatrz na znaki na głowicy ( na lewym boku ponizej uszczelki dekla zaworów)
Na kolektorach i oczywiscie na bloku silnika |
w karcie pojazdu i w dowodzie rejs. mam napisanezmiana num silnika na 4g67kk6565 a pojemność 1.6 che che ... czyli mam chyba 1800gti ??
Owczar - 23-04-2009, 14:39
Możliwe, że masz 1,8. Na początek hamulce.
Z przodu zdejmij koła, odkręć zaciski, nasmaruj smarem miedziowym tłoczki. Wciśnij je za pomocą jakiegoś klucza, łoma, potem włóż dwa klocki w zacisk i delikatnie wciśnij hamulec żeby wypchnąć tłoczek spowrotem. Powtórzy tą czynność ze 3 razy i powinno pomóc.
Z tyłu też trzymają?
Brak ładowania moze być spowodowany uszkodzeniem alternatora, uszkodzeniem regulatora napięcia, czasem to i to (regulator jest w alternatorze), być może skończyły się szczotki... Może bezpiecznik, może jakaś przerwa w obwodzie. Musiałbyś wszystko posprawdzać, ale jeśli nie znasz się zbytnio na elektryce, a wnioskuję z pytania, że tak jest to lepiej podjedź z tymo do jakiegoś elektryka, bo sam stracisz więcej nerwów.
Poza tym nie działają Ci światła. Tu też może być mnóstwo przyczyn. Może przekaźnik, może przełącznik, może kabelki, a może żąrówka... Teoretycznie możemy Cie naprowadzać, ale stracisz więcej czasu niż to warte.
josie - 24-04-2009, 00:42
Owczar napisał/a: | nasmaruj smarem miedziowym tłoczki. |
Raczej niebardzo. Miedziowym jak już to prowadniki zacisków.
Do tłoczków jest specjalny smar
Krzyzak - 24-04-2009, 07:45
same tloczki sklada sie na DOT
smar o ktorym pisze Andrzej jest pod gume na tloczku - smar silikonowy
Owczar - 24-04-2009, 10:59
Rzeczywiście pomyliły mi się smary.
fisiu2 - 25-04-2009, 12:27
Owczar napisał/a: | Rzeczywiście pomyliły mi się smary. |
Dzięki .. faktycznie zaczne od chamulców , polerki a z elektrykom pojade do fachowca.. mam jeszcze takie pytanko czy do 1.6 gti pasuje głowica od 1.8 gti? bo może ktoś samą głowice przełożył..
|
|
|