Carisma - Techniczne - Czasem piszczy przy odpaleniu silnika.
motyldarek75 - 22-04-2009, 20:35 Temat postu: Czasem piszczy przy odpaleniu silnika. Hejka. Mam pytanie czasem gdy odpalam silnik przez kilka sekund słychać spod maski pisk tak jakby ślizgał się pasek. Ale nie wiem jaki to pasek i czy nalezałoby go już wymienić czy mogę narazie tak jeżdzić. Dodam jeszcze że wszystkie paski były wymieniane rok temu.
SHARK1979 - 22-04-2009, 20:41
mam podobnie, paski nowe a piska,wiesz co, łożysko napinacza lub łoż. pompy wspomagania i jeszcze może być łóż. alternatora mimo że paski spoko, ja narazie na ty brykam, tak mówią padnie albo będzie nie do zniesienia to do boju
[ Dodano: 22-04-2009, 20:48 ]
Wypadało by paski po kolei wyjmować i lukać na czym piszczy, tak mi mechanior mówił
motyldarek75 - 22-04-2009, 20:48
ok dziéki dam sobie narazie z tym spokój
SHARK1979 - 22-04-2009, 20:49
Też dałem, bo u nie zanika po chwili i jest git więc zanim padnie to wiesz
motyldarek75 - 22-04-2009, 20:53
Będziemy się martwić jak padnie
SHARK1979 - 22-04-2009, 20:54
No raczej nie inaczej
Anonymous - 22-04-2009, 21:11
Sprawdziłbym naciąg pasków. Piszczą jak są wyślizgane lub zbyt luźne. Też takk miałem wystarczyło trochę podciągnąć co nie jest trudne.
SHARK1979 - 22-04-2009, 21:44
dask napisał/a: | Sprawdziłbym naciąg pasków | co do mojego piszczenia mam podciągnięte oba i nadal popiskuje,pozdro
[ Dodano: 22-04-2009, 21:46 ]
raczej jak piszczy zaczyna się od napięcia pasków, jeśli był takowy zabieg to jakieś łożysko
Raffil - 22-04-2009, 22:27
Witam.
U mnie tez pojawilo sie to po zimie, a paski byly wymieniane w lipcu ubieglego roku. W sumie jeszcze nie sprawdzalem naciagu ale narazie radze sobie tak że jak zaczyna piszczeć to przygazuje troche na jałowym i przestaje
Pozdr
drd1812 - 23-04-2009, 08:15
Panowie jeśli piszczą to paski łożyska napinaczy mają zwyczaj szumieć, trzeć, skrzypieć, dobijać itd. Najczęstsza przyczyną piszczenia paska jest zły naciąg. Często paski wyciągają się w jedną stronę (lewa, prawa) ze względu na wybicie w osi środkowej napinacza. (pomaga odwrócenie paska o 180 stopni). Przy napinaniu paska zwłaszcza wspomagania (wspomaganie/klimatyzacja -jeśli jest - wersje benzyna nie GDI, sprawdzone organoleptyczne) należny pamiętać, że przy napinaniu wcześniej luzujemy śrubę kółka napinacza i dopiero po naciągnięciu napinacza śrubą regulacyjną dokręcamy śrubę kółka napinacza. Przedłuża to o dłuuuuugo żywot rolki napinacza i samego paska.
SHARK1979 - 23-04-2009, 13:38
drd1812 napisał/a: | luzujemy śrubę kółka napinacza i dopiero po naciągnięciu napinacza śrubą regulacyjną dokręcamy śrubę kółka napinacza |
Tak też właśnie mam ponaciągane
motyldarek75 - 24-04-2009, 19:31
A ja bede nasłuchiwał gdzie tak piszczy i jak wyczeję to dam znać.
[ Dodano: 10-05-2009, 23:00 ]
Hejka wiem co w silniku piszczy a właściwie gdzie. Mianowicie piszczy w okolicy alternatora i piszczy tylko gdy auto stoi na słońcu i chyba paski są nagrzane. Bo gdy odpalam z rana jest cicho. Czy wystarczy ponaciągać?
|
|
|