Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Problem z wymianą przegubu zewnętrznego.
Anonymous - 23-04-2009, 14:22 Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Problem z wymianą przegubu zewnętrznego. Czesc.
Mam pytanko czy tez macie takie problemy przy wymainie przegubów zewnetrznych w waszych Carismach? W zeszłym roku wymieniałem lewą stronę w ASO (mitpol) i nie mogli wycisnac przegubu ze zwrotnicy.Skonczylo sie rozwaleniem lozyska i zakupem uzywanej zwrotnicy.Koszta po prostu powalają. Teraz chciałem wymienić prawą strone juz u innego mechanika i znowu jest problem z wycisnięciem przegubu.Macie może jakiś sprawdzony sposób, a może nawet mechanika z porządną prasą? Nie chce znowu wymieniac całej zwrotnicy,łożyska i Bóg wie czego....
Z góry dzięki za każdą podpowiedź.
Pozdrawiam.
Grahamos - 09-05-2009, 23:41
Prawdopodobnie przegub się zapiekł spróbuj psikać wd od przodu i tyłu i pukać młotkiem od czoła musi puścić. Wymieniałem kilka razy przeguby ale że by tak się zapiekł że by zwrotnice wymieniać.
toton - 11-05-2009, 19:47
no ja mialem tak samo nawwet prasa o ucisku 40tonowym nie dala sobie rady. poprostu gnie cala zwrotnice. mala kombinacja udalo mi sie uratowac zwrotnice poprzez przewiercenie w przegubie otworu na wylot czym lekko go oslabilo a nastepnie grzalem palnikiem i pryskalem wd 40 (pryskajac na rozgrzane ono zaczyn wrzec i wtedy wyplywa rdza ze srodka)a ze byl przewiercony to szybciej sie nagrzewal. przez kilka razy nagrzewalem, wd 40 i chlodzilem woda a za czwartym czy piatym razem ja nagrzalem to mlot i w koncu puscilo. no ale niestety lozysko tez musialem wymienic. calu koszt to ok 500 zl przegub do mojej cari 300 lozysko 120 i robocizna. a Ci ktorzy maja dostep do cieklego azotu moga probowac chlodzic (temp azotu to chyba cos ok -270) a wiadomo w ujemnych temp metal sie kurczy. osobiscie tego nie testowalem.
demeone - 11-05-2009, 20:16
A jak nie azotem to jest puszka ze sprężonym płynem (nie wiem dokładnie co to) do zamrażania wody w rurach. Stosowane przy naprawach rur gdzie nie można zakrecic bieżącej wody. Wiec można by tego spróbować.
Znalazłem, o tym pisałem:
By nie powielać: do wkładek powiadacie
toton - 11-05-2009, 21:17
pamietajcie zeby zawsze przy skladaniu dobrze nasmarowac smarem te wielokliny na przegubie zeby nastepnym razem nie miec tego problemu. a o takim plynie tez slyszalem co wspomnial demeone tylko ze do zamarzania wkladek przy drzwiach do domu, uzywany przez wlamywaczy. nie to ze jestem wlamywaczem tylko stolarzem i na szkoleniu mowili o takim plynie.
misibiczi - 25-03-2012, 15:55
Zabieram się za demontaż prawej półosi i mam w związku z tym pytanie, ktoś na pewno bedzie wiedział: Jaki gwint ( prawy czy lewy) ma nakrętka prawej piasty koła ?
Hugo - 25-03-2012, 21:29
misibiczi napisał/a: | Jaki gwint ( prawy czy lewy) ma nakrętka prawej piasty koła | Normalny, czyli prawoskrętny.
misibiczi - 26-03-2012, 17:05
Dzięki za podpowiedź
rasiak1980 - 20-10-2013, 19:20
dzisiaj wymieniłem przegub ale mam następujące pytanie w zestawie z przegubem dostałem nakrętkę niestety okazało się że gwint ten sam ale na klucz 34 którego nie mam akurat wiec założyłem starą, i tutaj pierwsze pytanie czy tą nakrętkę powinno się wymienić czy mogłem użyć starą i druga sprawa z jakim momentem dokręcać tą nakrętkę, z tego co pamiętam jest to około 200-230 Nm ja dokręciłem 200 Nm zawsze później można dokręcić mocniej, ale pytanie czy nie za mało?
misibiczi - 21-10-2013, 17:18
Nie wydaje mi się aby te nakrętki były jednorazowe, ja bynajmniej użyłem starej i jest ok. Jeśli chodzi o moment dokręcania to o ile pamiętam ja kręciłem do 240. Te wartości momentu są w manualu, więc dla pewności sprawdź.
rasiak1980 - 22-10-2013, 15:42
kurcze problem z tym ze manualna mam na starym laptopie który siadł i mi go wcieło a większość linków z tego co widzę nieaktualna
wichura1 - 23-10-2013, 09:40
Jak nieaktualna? Wszystkie serwisówki aktualnie są dostępne: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewforum.php?f=74
rasiak1980 - 23-10-2013, 15:42
o! dzięki ! ja szukałem w dziale carisma mój błąd
|
|
|