To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

3000GT/GTO Techniczne - Problem z silnikiem :(

venom - 23-04-2009, 16:46
Temat postu: Problem z silnikiem :(
Witam wszystkich
Niedawno kupiłem 3000gt z 1991 roku, wersja amerykańska 220 KM. Samochód sprawował się bez zarzutu, ale ostatnio jadę sobie a tu nagle silnik zaczyna przerywać . Po chwili te objawy minęły i dojechałem do domu. Jednak następnego dnia siadam odpalam, silnik pochodził z 30 sekund i zgasł ;/ odpalam ponownie znowu to samo :( Ktoś może domyśla się co go może boleć ? Dodam jeszcze że gdy po raz pierwszy zaczął przerywać to wskazówka która pokazuje prąd ładowania skakała raz na 16v potem spadała na 11 znowu do góry i znowu na dół :( Kontrolka check engine normalnie gaśnie, kontrolka z ładowania też gaśnie po odpaleniu.
I jeszcze jedno pytanie, a mianowicie czy w tym modelu istnieje możliwość samodzielnego odczytania błędów za pomocą diody ? Jeżeli tak to w którym miejscu szukać wtyczki ?
Z góry dzięki za jakąkolwiek pomoc.
Pozdrawiam

Maretzky85 - 23-04-2009, 17:26

Może regulator napięcia umiera ?
kamilek - 23-04-2009, 17:56

Maretzky85 napisał/a:
Może regulator napięcia umiera ?

Nawet jakby umierał, to silnik nie powinien zgasnąć.

Zacznij od najprostszej rzeczy, czyli przeczyść połączenia masowe, klemy akumulatora i wszystko, co tam po drodze spotkasz :P

Jeszcze możesz rzucić okiem na stan przewodów WN.

Miałem podobnie, też mi szarpał i gasł, po "naprawieniu" przewodu masowego i tymczasowym zaizolowaniu przewodów WN w pękniętych (wypalonych?) miejscach nic takiego nie występuje.

udi - 23-04-2009, 20:48

Tez uwazam ,ze powinienes najpierw zobaczyc na klemy i przewod masowy.Jak by tracil ladowanie to najpierw zaswiecila by sie kontrolka akumlatora a auto i tak by jechalo(przynajmniej przez kilka km).mogla byc taka sytuacja ze wystepowal brak polaczenia z akumlatorem i przez to wskaznik skakal,a przerywal bo bylo zbyt malo pradu(pewnie jechales na swiatlach i moze jeszcze inne odbiorniki produ...).
Sprawdz klemy i minusowy przewod przykrecony pomiedzy bateria a karoseria,a takrze przewod znajdujacy sie pod autem pomiedzy karoseria a silnikiem(pewnie tu jest problem).Po tylu latach moze byc problem z polaczeniem.

Da sie odczytac bledy za pomoca diody.Podlacz diode do zlacza diagnostycznego(jest obok skrzynki bezpiecznikow przy lewej nodze kierowcy,biale gniazdo z 12 pinami).Wepnij diode w pin 1 i 12.Wtedy odczytasz krotkie i dlugie mrogniecia oznaczajace ewentualne bledy.
Oznaczenia bledow i rysunek ze zlaczem diagnostycznym znajdziesz w manualu.Wpisz w wyszukiwarke na forum manual 3000gt i powinien byc tam gdzies link.

Jak cos nie bedzie jasne to pisz

venom - 24-04-2009, 15:44

Więc taj dzisiaj wyczyściłem wszystkie połączenia kabli jakie tylko znalazłem, niestety nic to nie dało. Gdy próbowałem odczytać te kody to dioda mryga non stop tak samo nie ma dłuższych i krótszych mrygnięć , to samo jest gdy podłączam woltomierz ;/ Jest jakieś urządzonko które można podłączyć pod ten wtyk diagnostyczne i dokładnie sprawdzić ?
Pozdrawiam

udi - 24-04-2009, 20:03

Jezeli dioda ci mruga w czestotliwosci okolo co pol sekundy przez caly czas to znaczy ze nie ma bledow.Ale jezeli przy czyszczeniu kabli odlaczyles je na wiecej niz okolo 10sekund(co raczej jest pewne) to komp sie zresetowal i dlatego moze nie pokazywac teraz bledow.
A sprawdzales ten kabel masowy pomiedzy silnikiem a karoseria?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group