Eclipse - Techniczne - skrzynia od GST , potrzebne pare info
TommiCrazy - 21-07-2006, 19:50 Temat postu: skrzynia od GST , potrzebne pare info czy te skrzynie maja inne przelozenia niz od gsx, oraz co dlamnie bardzo istotne, czy skrzynia eclipsa turbo przednionapedowego jest zeszperowana?
dowiedzialem sie ze w mocnych przednionapedokach jak fiat coupe czy preluda szpera jest w serii.
co jeszcze sie robi przy duzych mocach w autach fwd by walczyc z brakiem trakcjii.
napewno twardy zawias i mozliwie szerokie zdrowe kapcie na odpowiednie ET do danego modelu auta, kto moze sie pochwalic duza moca w przednim napedzie..... warto bylo czy jednak trza bylo sie brac za awd lub rwd puki czas byl i auto bylo w serii.
Anonymous - 21-07-2006, 22:44
1) Tak -> skrzynia od GS-T ma dłuższe skoki biegów (na 2-gim biegu osiąga się prędkość ok. 115km/h, natomiast 2-ka w GSX kończy się w okolicach 95km/h). W GSX są krótsze skoki biegów i jest ponoć lepiej zestopniowana od tej w GS-T (3-ci bieg w GS-T jest za długi - źle zestopniowany).
Wydaje mi się, że raczej nie jest zeszperowana, bo gdyby była, to w GSX była by najwcześniej (a tak niejest).
2) Aby walczyć z brakiem trakcji zakłada się poduszki poliuretanowe do silnika w celu jego usztywnienia -> jest to jeden ze sposobów częściowego polepszenia warunków trakcji.
3) pochwalić się może dużą mocą w FWD :
- Shotgun (ok. 350KM na oś)
- Brian (kiedyś było ok. 320KM na osi, ale coś może się zmieniło ;p)
P.S. Ponoć granicą teoretyczną na FWD jest ok. 300KM...potem to już się mieli kołami na każdym skrzyżowaniu (1st - dym, 2nd - dym, 3rd - dym)
Pozdrawiam
Bartek - 21-07-2006, 23:01
M a c napisał/a: | skrzynia od GS-T ma dłuższe skoki biegów |
Skok biegów jest podobny, natomiast przełożenia są różne - stąd różne prędkości max na biegach...
Poza tym nic dodać-nic ująć.... Wszystkie FWD >300 KM to ściganty z rolowanego - raczej nie z zatrzymanego startu....
Anonymous - 02-08-2006, 21:35
To ja się podepnę. Na eclipse.net.pl nikt mi nie odpowiedział, to może tutaj.
F5M22 z GS'a 94 i zamiana na F5M33. Z tego co wyczytałem, muszę zmienić koło zamachowe, całe sprzęgło no i skrzynię. Co jeszcze? Czy jest to bezproblemowa przeróbka?
kiepuczi - 03-08-2006, 08:06
nie rozumiem twojego pytania podajesz dwa numery roznych skrzynek w dodatku niepelne i nie wiem czy chodzi ci o zamiane 1g NT na 1g turbo czy F5m33 to jest 2 g FWD turbo czy jeden 1g turbo. o tym mowia kolejne litery w numerze upzu, spzu, spqv etc. jesli obie skrzynki sa 1g to nie ma problemu, obie sa FWD , maja te same mocowania wie bez problemu je zainstalujesz . sprzegla w silnikach 4g63 sa takie same . z tym ze musisz wiedziec ze przelozenia w skrzynkach sa zupelnie inne , tak samo ich wytrzymalosc, skrzynka z gS dlugo nie pociagnie w zestawieniu z silnikiem turbo.
Anonymous - 03-08-2006, 08:59
kiepuczi napisał/a: | nie rozumiem twojego pytania podajesz dwa numery roznych skrzynek w dodatku niepelne i nie wiem czy chodzi ci o zamiane 1g NT na 1g turbo czy F5m33 to jest 2 g FWD turbo czy jeden 1g turbo. o tym mowia kolejne litery w numerze upzu, spzu, spqv etc. jesli obie skrzynki sa 1g to nie ma problemu, obie sa FWD , maja te same mocowania wie bez problemu je zainstalujesz . sprzegla w silnikach 4g63 sa takie same . z tym ze musisz wiedziec ze przelozenia w skrzynkach sa zupelnie inne , tak samo ich wytrzymalosc, skrzynka z gS dlugo nie pociagnie w zestawieniu z silnikiem turbo. |
Skrzynka z 1g turbo założona do N/T - o taką kombinacje mi chodzi. Z tego co wyczytałem na http://members.shaw.ca/costall/1000Q/, to do 1994 było tak:
- 1.8 - skrzynia F5M22
- 2.0 N/T - skrzynia F5M22
- GS-T - skrzynia F5M33
- GSX - skrzynia W5M33
Pomijam tutaj automaty.
Widać mają niepełne info...
Zaczynam się natomiast zastanawiać nad rozbieżnością 'wersji'. Na dsmtuners.com napisali, że skrzynie N/T i Turbo różnią się ilości łożysk i skrzynka z GS'a wytrzymuje ~250 koni. Tutaj mówisz mi, że nie wytrzyma w silniku turbo. Na streetracing.pl jterry (o ile się nie machnąłem) pisał, żę przy wymianie skrzynki na turbo trzeba zmienić sprzęgło (bo jest większe) i koło zamachowe, bo rozrusznik się nie zazębi. Czyli właściwie już będzie któraś wersja Nie wspominam już o tym, że skrzynka od 2g turbo też podobno ma pasować i podobno jest bardziej cicha, ale gorzej wchodzą biegi przy ich zmianie.
Kurcze, to jak to w końcu jest? To może skoro skrzynia z wersji turbo 1g jest taka sama jak N/T, tylko mocniejsza, to może da się do niej założyć LSD?
Dzięki za rozjaśnienie sprawy
Krzyzak - 03-08-2006, 09:38
Cyberluk - ja na skrzyniach znam się średnio, ale powiem Ci, że podałeś tylko info o RODZINIE skrzyń a nie konkretnej skrzyni. W związku z tym tylko wróżka może powiedzieć czy będzie OK. Przy skrzyni znaczenie ma CAŁY jej numer, bo każda z cyferek coś konkretnego oznacza. Inaczej to tylko wróżenie z fusów.
Anonymous - 03-08-2006, 09:50
Krzyzak napisał/a: | Cyberluk - ja na skrzyniach znam się średnio, ale powiem Ci, że podałeś tylko info o RODZINIE skrzyń a nie konkretnej skrzyni. W związku z tym tylko wróżka może powiedzieć czy będzie OK. Przy skrzyni znaczenie ma CAŁY jej numer, bo każda z cyferek coś konkretnego oznacza. Inaczej to tylko wróżenie z fusów. |
OK, dzięki, czyli muszę zanurkować pod samochód i popatrzeć
kiepuczi - 05-08-2006, 04:29
mozesz montowac skrzynke dsm 1g z turbo do NT nie widze problemow, beda pasowaly , zamienic musisz kolo zamachowe na to od turbo, FWD. Tym co wewnatrz skrzynki jest sie nie martw, bo to nie ma znaczenia dla ciebie. o ile skrzynka NT nie wytrzyma 250 Nm silnika z turbo to na odwrt zajezdzic jej nie dasz. Inne beda przelozenia i szybkosci na biegach, inaczej ci sie pewnie bedzie jezdzilo bo biegi w skrzynce turbo mozna wrzucac wczesniej ale przy wiekszych o wiele obrotach , to sie nazywa ratio z ang. sam zobaczysz po zalozeniu jak ci sie bedzie smigalo, parwdopodobnie bedzies z musial podkrecac bardziej miska do wyzszych obrotow by utrzymac dynamike jazdy. To prawda skrzynki 1g nie byly najlepiej skonstruowane , chodzo mi o turbo, sa problemy z ciezko wchodzacymi biegami, czasmai blokujaca sie jedynke, ktora wchodzi albo po calkowitym zatrzymaniu sie albo przez dwujke.
podaje ci teraz ratio biegow NT; I bieg 3.363, II-1.947, III-1.285, iV-0.939, V-0.756, w turbo sa odpowiednio 3.083, 1.883, 1.217,0.888, 0.741. jak sam widzisz ciezej ci bedzie rozbujac to auto z silnikiem mniejszej mocy na nizszych biegach,bo jak widzisz 5 ty bieg juz jest podobnej dlugosci i top speed bedzie podobny.
Anonymous - 07-08-2006, 00:05
kiepuczi napisał/a: | mozesz montowac skrzynke dsm 1g z turbo do NT nie widze problemow, beda pasowaly , zamienic musisz kolo zamachowe na to od turbo, FWD. Tym co wewnatrz skrzynki jest sie nie martw, bo to nie ma znaczenia dla ciebie. o ile skrzynka NT nie wytrzyma 250 Nm silnika z turbo to na odwrt zajezdzic jej nie dasz. Inne beda przelozenia i szybkosci na biegach, inaczej ci sie pewnie bedzie jezdzilo bo biegi w skrzynce turbo mozna wrzucac wczesniej ale przy wiekszych o wiele obrotach , to sie nazywa ratio z ang. sam zobaczysz po zalozeniu jak ci sie bedzie smigalo, parwdopodobnie bedzies z musial podkrecac bardziej miska do wyzszych obrotow by utrzymac dynamike jazdy. (...) |
Ok, czyli przepis jest taki:
- skrzynia z 1g turbo
- koło np. takie: http://sklep.pws.com.pl/p...roducts_id=3779
- Sprzęgiełko np. ACT 2600 do wersji turbo 1g.
Taki komplet powinien śmigać...
Skoro skrzynia NT nie wytrzyma więcej niż 250Nm, to po co robi się takie sprzęgło:
http://sklep.pws.com.pl/p...oducts_id=19577
Sprzęgło ma 215mm średnicy więc na bank jest od GS'a, bo Turbo mają 225mm... i te 438Nm...
Aha, nie jest powiedziane, że silnik zostanie seryjny Dlatego moje pytanie o mocniejszą skrzynię...
kiepuczi - 09-08-2006, 02:01
sprzeglo act 2600 lbs do silnika NT,rozumiem ze masz conajmniej conajmniej 1.5 bara pod maska i pewnie jakies big 20 turbo albo cos A/R .63 co najmniej . powodzenia. zaluz sobie chlopie jakies normalne sprzeglo extedy stage I ci w zupelnosci wystarczy. ACT 2100 montuja do FWD turbo , 2600 przy zalozeniu z emasz conajmniej 350 koni pod maska , tak jak napisales jednak , musisz uzyc spzreglo turbo, i kolo zamchowe turbo 1g FWD i wszystko bedzie gralo.
Anonymous - 10-08-2006, 13:06
kiepuczi napisał/a: | sprzeglo act 2600 lbs do silnika NT,rozumiem ze masz conajmniej conajmniej 1.5 bara pod maska i pewnie jakies big 20 turbo albo cos A/R .63 co najmniej . powodzenia. zaluz sobie chlopie jakies normalne sprzeglo extedy stage I ci w zupelnosci wystarczy. ACT 2100 montuja do FWD turbo , 2600 przy zalozeniu z emasz conajmniej 350 koni pod maska , tak jak napisales jednak , musisz uzyc spzreglo turbo, i kolo zamchowe turbo 1g FWD i wszystko bedzie gralo. |
Zakładasz cały czas, że silnik będzie w takim stanie jak jest (czyli N/T). Jeżeli tak by było, to nie pytałbym o takie "tricki" jak wymiana skrzyni, czy tak mocne sprzęgło, bo to co mam się spisuje dobrze.
Ale, ok To co chciałem wiedzieć już wiem.
e-gen - 20-08-2006, 12:26 Temat postu: mini ankieta - obroty na V biegu szukam danych na temat prędkości obrotowej silnika 4g63 na V biegu przy 100 km/h. Bardzo proszę właścicieli Kliepsów I i II gen o wpisy.
thx
Bartek
kiepuczi - 20-08-2006, 23:21
Nie pamiatam bo teraz mam 2550 RPM przy 65 MPH czyli okolo 100 km/h ale orginalna skrzynka bedzie cos ok 2800-2900 pewnie, to GST gsx niewiem.
e-gen - 21-08-2006, 01:38
KIEPUCZI, jaką i od czego masz teraz skrzynię??
|
|
|