3000GT/GTO Techniczne - POMOCY znowu check engine!!!
vtiii - 26-04-2009, 19:45 Temat postu: POMOCY znowu check engine!!! Wiem, ze temat komunikatu check engine byl juz wiele razy poruszany jednak moja sytuacja jest troche inna i problem sie nasila:( Od jakiegos czasu zaczalem jezdzic moim miskiem po tym jak przez rok stal on w garazu i coraz czesciej zapala sie kontrolka check engine i na chwile zaczyna przerywac i to nie tylko na wysokich obrotach, czasem jak mu sie zachce to i przy 3 tys sie na chwile zapali wtedy obroty spadaja i tak jakby silnik sie wylaczal a jak mu depne to dziej sie tak bardzo czasto, ze przy 5-6 tys obroty spadaja wszystko gasnie i po chwili chodzi.Dzis chcialem zobaczyc czy dam rade zrobic tzw"strzal ze sprzegla" i zgadnijcie co sie stalo... MIalem wrzucony 2 bieg, wcisnalem sprzeglo, przygazowalem go do 5-6 tys...puszczam sprzeglo a on zgasl:( potem druga proba i to samo nawet chwile nie pojechal odrazu zgasl jak dostal buta:( co mu moze byc?
Nikoś - 26-04-2009, 20:46
Szczytaj mu błędy magiczną diodą może coś wymruga
vtiii - 26-04-2009, 21:46
Nie wiem za bardzo jak. Ale co to moze byc? Mial ktos taki przypadek?
pavulon - 27-04-2009, 19:06
najpierw kody możliwe że problem sie wymiga. a objawy wygladaja na wtryski lub kable jednak jak się kabel wyczepi to check sie nie zapala. a jak wtrysk to sie zapali. ja jak jeżdziłem na gorszym paliwie to sie zapalał. tak wiec cięzko cos wydedukować
udi - 27-04-2009, 20:22
Mozna powiedziec ze mialem cos podobnego,czyli przerywanie przy 5-6 tys przy bucie i czasem nawet na wolnych nie chcial jechac i szarpal,pozniej jakis czas dobrze i powtorka.Jak podmienilem przeplywke to wszystko ustalo.I tak jak mowisz--jak mu sie zachce.
Sprawdz kody(zwykla dioda i zlacze diagnostyczne pin 1 i 12).Oznaczenia kodow masz w manualu
vtiii - 27-04-2009, 22:38
myslisz, ze wymiana przeplywomierza mu pomoze? a ile moze kosztowac uzywany przeplywomierz do miska? moze trzeba go podpiac pod kompa i cos pokaze:( dzieki za odpowiedzi
udi - 28-04-2009, 22:49
Tak bez czytania bledow to ciezko cos wywnioskowac.Jak podepniesz kompa to bedziesz pewniejszy.Najlepiej jakbys podmienil przeplywke na chwile od kogos innego(nawet od non turbo ,jest inny ale pojedzie)i wtedy wyjdzie czy dobry czy nie.Ja tez szukam i gosc mi zaproponowal 330zl za przeplywke
vtiii - 30-04-2009, 21:39
dzieki za odp jednak pozostaje mi tylko podpiecie pod kompa bo nie znam nikogo kto ma 3000gt w okolicy:(
gacek999 - 06-05-2009, 12:02
Ja miałem dosyć poważny problem, mianowicie silnik nie chodził równo, szczególnie przy dodawaniu gazu strasznie przerywał. Co ciekawe po wkręceniu się na obroty powyżej 5 tys. samochód ciągnął bardzo dobrze. Wymieniłem przepływomierz, świece, sprawdzałem cewki, kable, w końcu kupiłem dataloggera i podpiąłem się z laptopem. Okazało się, że wszystkie odczyty z czujników mają jakieś przebicia, np. wykres wartości czujnika położenia przepustnicy nie był linią prostą przy danym wciśnięciu gazu, ale była to chaotycznie skacząca linia jakby było zwarcie na masie. Po sprawdzeniu wielu kabli wyjąłem i rozebrałem ECU silnika (znajduje się zaraz za radiem). Okazało się, że kondensatory puściły i wylały elektrolit, przy okazji paląc ścieżki na płytce. Komputer zawiozłem do elektronika, który wymienił mi kondensatory oraz poprawił przepalone ścieżki/zimne luty. Teraz auto śmiga aż miło i wszystkie odczyty z czujników są dobre.
Także polecam sprawdzenie ECU. Tutaj masz podane pojemności kondensatorów:
http://www.stealth316.com/2-ecmremoval.htm
vtiii - 06-05-2009, 13:03
dzieki za rady w przyszlym tygodniu mam zamiar jechac na kompa i go podpiac, moze cos pokaze a jak nie to bede probowal z ta elektronika.wie ktos moze ile moze kosztowac podpiecie do kompa w okolicach Warszawy albo samej Warszawie? i gdzie go moge przede wszystkim podpiac? jestem z okolic Pruszkowa,Grodziska Mazowieckiego i chcialbym znalezc cos po tej stronie ale jak ktos zna jakas lokalizacje gdzies dalej to tez prosze o namiar.Gdzies na wale podobno maja kompa ale nie wiem gdzie.pzdr
|
|
|